Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

7d ma 2x bij CPS nog steeds kapotte AF

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 7d ma 2x bij CPS nog steeds kapotte AF

    De titel zegt genoeg. Ik ben het beu. Nu alleen nog horen wat Art&Craft eraan kan doen. Ik ben echt niet van plan om hem nog eens 2 maand kwijt te zijn.

    Maar geen slecht woord over Art&Craft want zij hebben mij altijd supergoed geholpen en ik heb zelfs een flesje wijn gekregen gekregen Omdat ik zolang had moeten wachten...

    Weet iemand of er geen regeltje is ofzo dat je na zoveel onsuccesvolle herstellingen een nieuw toestel moet krijgen?
    5DmkIII en wat glas

  • #2
    Re: 7d ma 2x bij CPS nog steeds kapotte AF

    Ik ga morgen ook met m'n 5D naar Art&Craft, hopelijk heb ik meer succes.
    Ik zal alvast een nieuw toestel vragen, laat u iets weten hoe het afgelopen is.
    Canon : 5D2 + grip | 24-105 4.0L | 135 2L | 70-200 4.0L | 50 1.4 | 85 1.8 | 1.4x Extender II | 580exII
    Fuji : Fuji X10

    Comment


    • #3
      Re: 7d ma 2x bij CPS nog steeds kapotte AF

      Ik dacht dat er 3x een herstel pogingen(één klacht) moeten gebeuren, om daarna als 'niet repareerbaar' vervangen moet worden
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: 7d ma 2x bij CPS nog steeds kapotte AF

        Gelukkig dat je je Micro Four Thirds camera nog hebt als back-up (). Spijtig om dit te horen...dat zelfs Canon Professional Services er nog niets aan kan doen ?! Zoiets moet toch getest worden vooraleer dat toestel weer de deur uitgaat ?!
        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

        Comment


        • #5
          Re: 7d ma 2x bij CPS nog steeds kapotte AF

          Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
          De titel zegt genoeg. Ik ben het beu. Nu alleen nog horen wat Art&Craft eraan kan doen. Ik ben echt niet van plan om hem nog eens 2 maand kwijt te zijn.

          Maar geen slecht woord over Art&Craft want zij hebben mij altijd supergoed geholpen en ik heb zelfs een flesje wijn gekregen gekregen Omdat ik zolang had moeten wachten...

          Weet iemand of er geen regeltje is ofzo dat je na zoveel onsuccesvolle herstellingen een nieuw toestel moet krijgen?
          Als ik in uw schoenen stond zou ik Test aankoop is contacteren , ben er zeker van dat zij de wetgeving tot in de puntjes kennen

          Comment


          • #6
            Re: 7d ma 2x bij CPS nog steeds kapotte AF

            Ik zou me eens goed zat drinken met da flesje wijn

            Maar idd, geen slecht woord over Art&Craft. Zij maken de body's niet hé.
            Het enige lijkt me wel dat ze hun taak als professional center voor Canon moeten waar maken en het probleem bij Canon aankaarten.

            Het is gewoon pech hebben hé, ik mag er nie aan denken dat één van mijn 5D's problemen begint te krijgen.

            Laat me duidelijk zijn, dit gebeurt ook bij Nikon en Sony hoor, ik heb al genoeg verhalen gehoord van collega's.

            Hopelijk zal je snel een goed werkende body in je bezit hebben, dan kan je weer de foto's maken, die je altijd met de 7D voor ogen had.

            Succes verder.
            CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

            Comment


            • #7
              Re: 7d ma 2x bij CPS nog steeds kapotte AF

              Amai, ik ben blij dat mijnen 7D zo geen problemen heeft. Maar ik heb wel geluk gehad zo te zien. Iemand die ik ken heeft op dezelfde moment ook een 7D gekocht bij Art&craft en die heeft wel problemen. Voor hetzelfde geld had ik haar doos.
              Ik hoop dat het deze keer wel goed afloopt voor jou Matthias!
              Grt
              Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

              Comment


              • #8
                Re: 7d ma 2x bij CPS nog steeds kapotte AF

                Ai, echt niet leuk.

                Dat flesje wijn is een mooie geste!

                Ik zou toch echt wel vragen achter een nieuwe body. Mijn insziens kan enkel dit nog het vertrouwen in Canon behouden (zou bij mij toch zo zijn) en anders idd testaankoop inschakelen!
                Canon 5D2 en wat glas

                Comment


                • #9
                  Re: 7d ma 2x bij CPS nog steeds kapotte AF

                  ik voel met je mee Matthias
                  dat het niet aan jou ligt hebben we al kunnen zien aan de prachtige foto's die je hier al gepost hebt
                  hopelijk een snelle oplossing voor jou
                  hou ons op de hoogte ....
                  Mijn website: http://www.michelpyck.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: 7d ma 2x bij CPS nog steeds kapotte AF

                    balen !
                    heeft hij dan niet eventjes wel gewerkt net na de reparatie?
                    m'n 40D kopen? ;-)

                    Comment


                    • #11
                      Re: 7d ma 2x bij CPS nog steeds kapotte AF

                      Oorspronkelijk geplaatst door W-dytoi Bekijk bericht
                      Amai, ik ben blij dat mijnen 7D zo geen problemen heeft. Maar ik heb wel geluk gehad zo te zien. Iemand die ik ken heeft op dezelfde moment ook een 7D gekocht bij Art&craft en die heeft wel problemen. Voor hetzelfde geld had ik haar doos.
                      Ik hoop dat het deze keer wel goed afloopt voor jou Matthias!
                      Grt
                      Dit stemt toch echt wel tot nadenken voor de potentiele kopers van de 7D ( ikzelf ) Dat Canon hier nog niet echt op een officiele manier heeft gereageerd. Was onlangs nog bij een van de twee grootste belgische internet verkopers met tevens een winkel en daar wist men mij te vertellen dat het echt wel om een groot aantal gaat die problemen hebben. Hoe kan Canon dat zo maar laten ?
                      Mathias hoop echt dat het goed komt, men zou voor minder beginnen te twijfelen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: 7d ma 2x bij CPS nog steeds kapotte AF

                        Heb de mijne twee weken geleden ter nazicht/calibratie van AF binnen gedaan bij Foto Robyns in Sint-Truiden. Zolang er geen duidelijkheid is over de diagnose (en bv een bijhorende range aan geaffecteerde serienummers zoals bij 1DMKIII) van dergelijke AF-wispelturigheid blijft het voor iedereen moeilijk om vertrouwen te krijgen in deze body. Vanaf er eens iets minder goed gaat, duiken dan twijfels op - de ene terecht, de andere waarschijnlijk weer niet. Hierover echt uitsluitsel krijgen is niet makkelijk. Ik stoor me daarom vooral aan het feit dat het in dergelijke situaties de consument is die met allerlei opstellingen en testfoto's moet aantonen dat er iets niet naar behoren werkt, terwijl Canon hier in eerste instantie zelf werk van zou moeten maken om dit uit te pluizen en de symptomen/oplossingen duidelijk te communiceren.

                        Ivm herstellingen, bij Foto Robys sturen ze Canon-bodies niet meer naar Nederland maar naar de reparatiedienst in Frankrijk (waar sinds kort ook nederlandstalig personeel is). De herstellingen en de dienstverlening zou er degelijker zijn dan in Nederland - fingers crossed dus... ik hoor straks eens of ze al nieuws hebben.
                        Fotograaf uit winterslaap ;-)
                        7DII, Canon EF 400/5.6, Zeiss ZE 35/f2, Canon EF 85/f1.8 en Canon EF 135/f2

                        Comment


                        • #13
                          Re: 7d ma 2x bij CPS nog steeds kapotte AF

                          Een flink deel van de focusproblemen kunnen verklaard worden door gebrek aan ervaring, maar dat kan niet gezegd worden van Matthias, Haspengouw enz

                          Er moeten hier op BD al genoeg 7D's circuleren, misschien een kleine enquete doen specifiek over dit probleem ?

                          Comment


                          • #14
                            Re: 7d ma 2x bij CPS nog steeds kapotte AF

                            Toen Ik mijn eerste testfoto's maakte met mijn 7D zat de AF ook niet goed... Nu bleek dat de fout eerder bij mij zat. Ik had de default-instelling gebruikt, en die is blijkbaar niet compatibel met mijn "schietstijl"
                            De default instelling stelt altijd scherp op de dischtsbijzinde voorwerp, hetgeen niet altijd gewenst is.

                            Na volgende site nagelezen te hebben , en de AF-instellingen aangepast te hebben aan mijn wensen is alles nu OK

                            The problem with the Canon 7D's 19-Point AF system is that it will focus on the closest point with the most detail. For me, that point is rarely the right focusing point.


                            Aangezien ik enkel in RAW trek, dien ik natuurlijk wat post-processing te doen alvorens flaterende foto's te verkrijgen.
                            meer foto's op http://www.flickr.com/photos/8416810@N06/

                            Comment


                            • #15
                              Re: 7d ma 2x bij CPS nog steeds kapotte AF

                              Aan de laatste tip zal Matthias wat hebben

                              Matthias, ik heb geen idee, maar ik zal het internet eens afstruinen hoe dat wettelijk geregeld is.
                              Ergens bizar...dit zou niet om wetgeving moeten gaan maar om fatsoen. Eigenlijk moet A&C zeggen: hier heeft u een nieuw toestel...wij regelen het met Canon. Eigenlijk...vind ik het verdomd sneu voor je

                              Comment

                              Working...
                              X