Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 5D mark II Probleem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 5D mark II Probleem

Ik heb sinds twee weken een Canon 5D mark II.
    Op zich was ik zeer tevreden van de camera! Super om mee te werken.
    Heel scherp! Goeie focus en dergelijke.
    Heb er ondertussen al drie shoots mee gedaan en die zijn probleemloos verlopen

Nu heb ik sinds drie, vier dagen een probleem!

Wanneer ik mijn toestel aanleg focus't hij vanzelf. Dan kan ik niets van instelling veranderen of het is diafragma of sluitertijd.. ( Doet da nie altijd na het aanleggen van de cam)
    Het enige remedie is een foto of twee, drie, vier tot 10 trekken en dan kan ik pas instellingen aanpassen! Ook kan ik bv na een foto te trekken de foto nie zien. Ik hoor het biepje van de focus zonder op de shutterbutton te klikken
    Zelfs klik ik op play dan kan ik de foto niet zien, omdat de camera zogezegd in half-way shutter positie sta? Zoals eerder gezegd, dan trek ik gewoon en paar foto's en pas als ik zie dat ik de foto direkt zie na het trekken, kan ik op de play button klikken..

Dit is toch een eigenaardig probleem denk ik.. Heb daar zitten naar google'n, zonder iets te vinden

Zou dit mss een of andere instelling kunnen zijn? Heeft iemand hetzelfde probleem al gehad met dezelfde of ander toestel?
    De eerste keer dat ik dit heb gehad was toen het een beetje kouder was. Ik dacht ja het is koud, mss kan het toestel dat niet aan, maar dat zou toch erg zijn want we zijn midden in de zomer. Wat zou dat geven in de winter

Ik ga morgen toch voor het zekerste bellen naar Fotokonijnenberg, waar ik hem gekocht heb!

Moest er iemand het probleem niet verstaan hebben, gerust iets zeggen, ik wil proberen mij beter uit te drukken, maar mijn zinsbouw is echt niet wat het moet zijn
    Ben dan ook half franstalig!

Grtjs
    Yannick Desmet 2021
    yannickdesmet.com

Re: Canon 5D mark II Probleem

Ik heb zojuist ondervonden dat, als ik hem hoor biepen, zonder dat ik aan de knop zelf kom. En ik verander hem van stand M naar bv stand AV of TV dat hij vanzelf focus't!
    Mss probleem ofzo met de shutterbutton denk ik..
    Strange!
    Yannick Desmet 2021
    yannickdesmet.com

Comment

Is er een batterijgrip aan geconnecteerd?

Indien wel, wat doet hij zonder grip?
      Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
      Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

Er is inderdaad een batterijgrip op geinstaleerd, maar die ligt niet aan tijdens het probleem.. Ik zal het eens proberen zonder! Ik laat nog snel iets weten.. Eventjes buiten foto's gaan trekken !
        Yannick Desmet 2021
        yannickdesmet.com

Comment

Het probleem blijft zich voordoen. Met of zonder grip..
          Ik heb al geprobeerd alle instellingen terug op fabrieksinstellingen te zetten, maar helpt ook niets.

Grtjs
          Yannick Desmet 2021
          yannickdesmet.com

Comment

Het probleem dat je hier beschrijft komt overeen met hetgeen ik al gehad heb met mijn 7D na een dagje shooten op het strand.
            Blijkbaar zat er een zandkorrel tussen de ontspanknop zodat deze soms half ingedrukt bleef, even uitgeblazen en probleem was opgelost.

grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjele Bekijk bericht
              Het probleem blijft zich voordoen. Met of zonder grip..
              Ik heb al geprobeerd alle instellingen terug op fabrieksinstellingen te zetten, maar helpt ook niets.

Grtjs
              Ik zou er eens met terug gaan naar konijnenberg.

Dit klopt volgens mij niet.

Hopelijk is het voor u vlug opgelost.

Laat maar iets weten he wanneer het opgelost is.
              Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
              Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

Hey Sieg,

Ik heb inderdaad al op strand een shoot gedaan en dat was dan ook iets dat ik dacht te hebben.. Met wat heb jij dit uitgeblazen? Met de mond, met een pompje?
                Ik vraag et liever eens dan ik iets stoms doe

Zal zowiezo morgen eens bellen naar Konijnenberg en kijken of ze dit probleem al hebben gehad. Maar je bent wel erg bedankt met de reactie! Hopelijk heb ik er iets aan.. Zo een duur toestel, zou nie willen dat er iets aan is..

Grtjs

PS: Ik zal inderdaad iets laten weten als het probleem opgelost is!
                Yannick Desmet 2021
                yannickdesmet.com

Comment

Canon has released firmware v2.0.4 for its 5D Mark II DSLR that corrects the bug found in the previous version. With v2.0.3, sound recording would not work if a manual record volume was used in the C1/C2/C3 custom settings modes. The revised firmware update addresses the issue and is now available for download from Canon's website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door maha Bekijk bericht
                    Canon has released firmware v2.0.4 for its 5D Mark II DSLR that corrects the bug found in the previous version. With v2.0.3, sound recording would not work if a manual record volume was used in the C1/C2/C3 custom settings modes. The revised firmware update addresses the issue and is now available for download from Canon's website
                    Heeft er eigenlijk niets mee te maken hoor, ik heb mijn Canon 5D mark II gekocht met d laatste nieuwe firmware op.. Toch bedankt voor de moeite
                    Yannick Desmet 2021
                    yannickdesmet.com

Comment

Met deze heeft iemand mij gezegd dat te doen met perslucht.. Is dit wel aan te raden?
                      Ik zou niet graag hebben dat er enige schade is aan het toestel zelf door een stom klein zandkorreltje
                      Yannick Desmet 2021
                      yannickdesmet.com

Comment

Wat in ieder geval geen kwaad kan is zo'n blaaspeertje. Hoort toch bij je basisgereedschap te zitten en is zeker geen al te dure aanschaf.
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Waarom zelf knoeien, na 2 weken problemen......
                          Garantie misschien. Zelf knoeien en je garantie is weg!!
                          http://www.fotohans.eu

Comment

Perslucht op je 5DmkII...gruwel gruwel
                            Als ik mijn toestel mee heb genomen naar het strand, blaas ik de boel daarna schoon. Met een zo'n klein blaas"balgje". Het lijkt er echt op dat je shutterbutton blijft hangen.
                            Als je je onzeker voelt over de camera reinigen: breng hem even naar de winkel!

Comment

Bedankt voor de reacties mensen, ik heb het kunnen oplossen!
                              Ik heb zo een pompje gekocht, paar keer geblazen en gedaan en sindsdien het probleem niet meer ondervonden. Hopelijk blijft het zo!

Grtjs
                              Yannick Desmet 2021
                              yannickdesmet.com

Comment

Working...
                              X