Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

pana TZ8 of nikon s 8000 of ...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• pana TZ8 of nikon s 8000 of ...

dag allemaal

Ik heb een dslr maar sinds enkele maanden een babietje thuis en camera meezeulen is nu echt te veel geworden op een uitstapje .
    Is simpele pentax k-m met 18-55 ( wil hem zelfs verkopen , amper gebruikt )
    vandaar mijn zoektocht nr een compact .

Wie geeft me goede raad . Max 300 euro

alvast bedankt iedereen

Re: pana TZ8 of nikon s 8000 of ...

ben onder de indruk van de tips...

Comment

Reden van geen reactie is tweeërlei, denk ik:
      - vrij rustig op het forum, gezien de vakantieperiode;
      - de vraag is al zo vaak gesteld, dat je al echt origineel uit de hoek zult moeten komen, om een 'pittige' discussie op gang te brengen.

Ik raad je aan:
      - b.v. een specifiek zoekmachine als "keuzehulp" te gebruiken;
      - een aantal draadjes over hetzelfde onderwerp ("welke compact") hier op het forum te doorlezen;
      - eventueel te zoeken op BD en verder via Google naar reviews/gebruikerservaringen over een bepaald model;
      - een specifiekere vraag te stellen als je via Zoek geen duidelijk antwoord krijgt. B.v. wie heeft de TZ8 en wil er iets over vertellen.

Dit gezegd zijnde, voor mij is een zoeker (viewfinder) belangrijk; voor anderen weer niet. Wil je een kantelbaar scherm, dat kan alleen bij merk x of model y (weet zelfs niet of het op een compact bestaat), enz. Probeer dus je "user requirements" te definiëren, en dan kunnen we je ook helpen.

Succes met je zoektocht!
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Hoi ,

Kijk eens naar de Pana TZ10. Bij veel webshops al onder de 300 euro vindbaar.
        Voordelen naar mijn mening
        1.Bereik, 12x optisch zoom, in kleinbeeldtermen 25-300mm, dus ook redelijk groothoek.
        Heeft ook een optische stabilisatie systeem
        2.Filmen, HD filmen in AVCHD-lite formaat, geen aparte filmcamera nodig voor de leuke momenten van de kleine.
        3.bediening is gemakkelijk door keuzewiel en menustructuur
        4.formaat, ideaal, past gemakkelijk in jas,broekzak

Nadeel
        Hoge ISO waarden geeft zichtbare ruis, max bruikbaar ISO 800 denk ik

Grtz

Bryan
        Nikon D3/D300/D200 met grip & wat AF-S glas; 50mm F1.8, Nikon 1.4/1.7x converter; SB900/SB800/2 SB600; Coolwalker I-tank. Panasonic Lumix TZ5 voor als elke gram er een te veel is

Comment

TZ8 voorbeeldfoto:
          voor de rest sluit ik me aan bij de uitleg hierboven,alleen het filmformaat is anders bij de tz8.(motionjpeg)
          Heb de mijne 290€ betaald inclusief verzendkosten,sdcard van 8GB en een lederen etui.235€ voor de camera alleen.
          Iets goedkoper al zie ik ondertussen:

Last edited by Spotterke; 5 augustus 2010, 13:32.
          Marc

Nikon D50 + Nikkor AF-S DX 18-70mm f3.5-4.5 ED + Tamron 70-300+1GB SD card

Comment

Alternatief idee...

Ik veronderstel dat je de K-x achterwege laat omwille van de omvang? Al eens geprobeerd met een pancake objectiefje erop? De DA21, DA40 en DA70 zijn alle drie erg compact. Afhankelijk van je voorkeur voor brandpuntsafstand/beeldhoek kan je je keuze maken. Persoonlijk ben ik een fan van de DA21/3.2. Da's een erg praktische gematigde breedhoek die heel compact is en een veelzijdige beeldhoek heeft.

Waarom stel ik dit voor? Met een compact riskeer je snel gefrustreerd te geraken als je je kleine wil fotograferen. Die camera's reageren immers een stuk trager, en vooral bij kinderen kan dat erg vervelend zijn. Met een DSLR zit je veel sneller op het moment. Natuurlijk mits wat oefening... ;-)

Misschien vind je de K-x nog te groot met zo'n minuscuul objectief erop, maar 't is het overwegen waard...

Wim
            Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

Comment

Ik heb ook de TZ8 en ben er zeer tevreden over. Alleen: bij zwakke lichtomstandigheden zijn ALLE compacten niet echt goed. Veel ruis, dikwijls niet goed scherp te krijgen, enz. Als het je alleen te doen is om 'leuke foto's' te maken, is er geen probleem. Maar als je wil gaan nabewerken stoot je nogal snel tegen de limieten aan. Dus zou ik mijn DSRL nog niet zo vlug verkopen. De filmfunktie op die TZ8 geeft trouwens zeer voortreffelijke beelden.
              Succes met je zoektocht.

Comment

bedankt voor de plots heel fijne tips en vriendelijke antwoorden .
                Mijn eenvoudige pentax k-m is misschien sneller om ons dochtertje te fotograferen , maar dat is juist het probleem als we met haar op stap zijn ...

devaders kennen het probleem wel : onderstel , buggy , verzorgingstas , eigen jas(sen)

dan wordt een dslr in zijn tas al snel wat teveel .
                Mijn pentax ligt hier nu maar te liggen...

nogmaals bedankt iedereen

Pieter

de tz boeit me erg sterk , maar ik zie een beetje op tegen internet aankoop .
                vandaag nog in winkel gezien voor 299 ; de tz 10 is nog stuk duurder

Comment

Misschien een goede tip. Probeer een Pana TZ7 aan de haak te slaan. Ik heb er vorig jaar 400 € voor betaald. Zeeer tevreden over. Is inderdaad niet vd snelste, maar zeer scherp, handig enz. Ik doe hem voor geen geld weg, dat zegt genoeg. Ik meen hem ergens (mss internet) gezien te hebben voor 100 € (nieuw). De nieuwere T8 e n T10, zijn ook wel zg -volgens horen zeggen- maar duurder. T7 heeft veel mogelijkheden (iso, goede zoom, goede foto's van dichtbij, portretstand, gezichtsherkenning enz. enz. ). Ik wist wel wat ik zou doen... gr,
                  canon5DIII, 24-105mm, 50mmf1.4, Panasonic TZ-7

website : www.leonvanham.com

Comment

@slabber,
                    Ik heb de mijne zoals in de link te zien bij mijn voorbeeldfoto besteld bij redcoon.be.Als het gaat om betrouwbaarheid kan ik je wel geruststellen,deze shop levert perfect werk.Als het gaat om garantie,daar kan ik niks over zeggen daar ik nog niks aan de hand heb gehad met de spullen die ik daar bestelde.Maar ik ga ervanuit dat dit ook wel ok is.Wel even opletten dat je bij een eventuele bestelling voor een europees model kiest,dan zit het volgens mij wel goed met garantie.Bij Pixmania.be zijn UK modellen te koop,die had ik eerst besteld maar afgezegd voor een europees model bij redcoon.
                    Marc

Nikon D50 + Nikkor AF-S DX 18-70mm f3.5-4.5 ED + Tamron 70-300+1GB SD card

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door slabber Bekijk bericht
                      de tz boeit me erg sterk , maar ik zie een beetje op tegen internet aankoop .
                      vandaag nog in winkel gezien voor 299 ; de tz 10 is nog stuk duurder
                      Hoef je niet tegen op te zien hoor. Als je bij de bekende fotowebshops besteld heb je de minste kans op problemen.
                      Wel is het verstandig om voor het bestellen even te bellen of het model van jou keuze ook echt op voorraad ligt

Grtz

Bryan
                      Nikon D3/D300/D200 met grip & wat AF-S glas; 50mm F1.8, Nikon 1.4/1.7x converter; SB900/SB800/2 SB600; Coolwalker I-tank. Panasonic Lumix TZ5 voor als elke gram er een te veel is

Comment

alweer bedankt allemaal

Comment

Tja, ik ben ook sinds een paar maand vader en denk net het omgekeerde.
                          Een weliswaar simpel compactje heb ik, nikon L2, en dat neemt fotos, meer ook niet.
                          Echter al 2x een canon 450d kunnen lenen van vrienden en dan zie je pas wat voor mooie fotos je daarmee kan nemen. (mooie wazige achtergrond, tegenlicht, de snelheid enz)
                          Ik zou zeggen, gebruik de DSLR thuis en neem het compact toestel mee op de dagtrip, want idd, de plaats in de auto is plots heel klein met baby, en het sleuren is ook erg.

Comment

kent er iemand in kortrijk een degelijke winkel die pana verkoopt ?

Comment

Working...
                            X