Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
is de D80 nog te verkrijgen nieuw? Ik heb gezien dat je die aan heel mooie prijsjes 2de hands kan kopen. De D90 is beter, maar is je dat verschil 300-400€ waard. Dat moeten jij en je portefeuille uitvechten. Ik zou ook niet weten in hoeverre je het verschil tussen een foto genomen met de D60, D80 en D90 zal zien. Waarschijnlijk niet of nauwelijks. Ik vind die D60 een gruwel om mee te werken, dat ding zit gewoon in de weg ipv dat het je helpt een foto te maken. Met een D90 is veel prettiger werken, met de D80 heb ik geen gebruikservaring wel heel mooie resultaten van gezien.
Het zal zeker de moeite zijn om naar een D90 te gaan. Ik ben geen fan van de D60 (3 AF velden geen interne AF motor), maar ook al heb je die camera graag, op gebied van ergonomie en werkgemak is het een grote stap in de goede richting.
de d80 zou idd 2dehands zijn als ik hem koop en het voornaamste verschil is voor mij denk de 11 scherpstel punten ipv 3 want daar krijg ik het van op de zenuwen.
maar is er dan nog een groot verschil tussen de d80 en d90?
Oorspronkelijk geplaatst door hansadriaensBekijk bericht
de d80 zou idd 2dehands zijn als ik hem koop en het voornaamste verschil is voor mij denk de 11 scherpstel punten ipv 3 want daar krijg ik het van op de zenuwen.
maar is er dan nog een groot verschil tussen de d80 en d90?
Verschillen tussen d80 en d90 zijn vooral beeldkwaliteit (d80 is gelijk aan je d60, d90 doet beter op hoge iso's), groter en véél gedetailleerder lcd-scherm, video.
Ik ben niet akkoord, half jaartje terug van d 40 naar d 80 overgeschakeld, en eigenlijk nu pas echt leren fotograferen ! Waarom?
- interne motor + 50mm lens van 75€ en je hebt geen hoge Iso's meer nodig
- display bovenaan is superhandig en dwingt je om je instellingen te beheersen
- video mis ik niet, daar bestaan betere toestellen voor
Dus ik zou me toch die d80 overwegen. Sparen en wachten kan je altijd... Life is what happens while making other plans !
Comment