Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

d60 naar d80

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• d60 naar d80

mijn vraag is vrij simpel , is het de moeite om van een d60 naar een d80 te gaan of spaar ik dan beter door voor d90?

bedankt

Re: d60 naar d80

Doorsparen voor de D90.
    http://www.mariorentmeester.nl &
    http://www.hvzeeland.nl/ & http://www.zeeuwseregio.nl
    | D90 | D200 + grip | 50 1.8 | 18-105 VR | 70-300 VR | SB-600 | SB-800 |

Comment

is de D80 nog te verkrijgen nieuw? Ik heb gezien dat je die aan heel mooie prijsjes 2de hands kan kopen. De D90 is beter, maar is je dat verschil 300-400€ waard. Dat moeten jij en je portefeuille uitvechten. Ik zou ook niet weten in hoeverre je het verschil tussen een foto genomen met de D60, D80 en D90 zal zien. Waarschijnlijk niet of nauwelijks. Ik vind die D60 een gruwel om mee te werken, dat ding zit gewoon in de weg ipv dat het je helpt een foto te maken. Met een D90 is veel prettiger werken, met de D80 heb ik geen gebruikservaring wel heel mooie resultaten van gezien.

Het zal zeker de moeite zijn om naar een D90 te gaan. Ik ben geen fan van de D60 (3 AF velden geen interne AF motor), maar ook al heb je die camera graag, op gebied van ergonomie en werkgemak is het een grote stap in de goede richting.
      The Knight That Says Ni...kon

Comment

Stel je eerst de vraag waarom je wil upgraden.

D80, 2e hands = 300-350 €
        D90, 2e hands = moeilijk, nieuw 630 € en evt. opvolger in 't najaar

In ieder geval volg ik mariosgb; doorsparen
        Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

BD1614BE

Comment

Je moet je allereerst de vraag stellen: wat mis ik op de D60, wat de D80/D90/... mij wel kan bieden en weegt dat op tegen de kostprijs.
          Nikon D800 + D500, veel glas, licht, ballast, ...

Comment

de d80 zou idd 2dehands zijn als ik hem koop en het voornaamste verschil is voor mij denk de 11 scherpstel punten ipv 3 want daar krijg ik het van op de zenuwen.

maar is er dan nog een groot verschil tussen de d80 en d90?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peter.B Bekijk bericht
              Je moet je allereerst de vraag stellen: wat mis ik op de D60, wat de D80/D90/... mij wel kan bieden en weegt dat op tegen de kostprijs.
              motor voor lens aan te drijven
              scherpdiepteknop
              bracketing
              ....

zou ik voor geen geld willen missen
              mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
              D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hansadriaens Bekijk bericht
                de d80 zou idd 2dehands zijn als ik hem koop en het voornaamste verschil is voor mij denk de 11 scherpstel punten ipv 3 want daar krijg ik het van op de zenuwen.

maar is er dan nog een groot verschil tussen de d80 en d90?
                Verschillen tussen d80 en d90 zijn vooral beeldkwaliteit (d80 is gelijk aan je d60, d90 doet beter op hoge iso's), groter en véél gedetailleerder lcd-scherm, video.

Comment

ah ok , video heb ik nu ni nodig maar dan zulle we toch gaan sparen voor de d90 misschien , alvast bedankt voor jullie mening.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hansadriaens Bekijk bericht
                    ah ok , video heb ik nu ni nodig maar dan zulle we toch gaan sparen voor de d90 misschien , alvast bedankt voor jullie mening.
                    en tegen dat je dat gespaard hebt blijkt dat je daarvoor bijna een 2de handse D300 hebt.
                    The Knight That Says Ni...kon

Comment

Beter wachten tot oktober en dan tweedehands D90 kopen (als de opvolger uit is)...
                      mvg
                      Bert

Comment

Ik ben niet akkoord, half jaartje terug van d 40 naar d 80 overgeschakeld, en eigenlijk nu pas echt leren fotograferen ! Waarom?

- interne motor + 50mm lens van 75€ en je hebt geen hoge Iso's meer nodig
                        - display bovenaan is superhandig en dwingt je om je instellingen te beheersen
                        - video mis ik niet, daar bestaan betere toestellen voor

Dus ik zou me toch die d80 overwegen. Sparen en wachten kan je altijd... Life is what happens while making other plans !
                        Nikon D300 / Nikkor 18-200 / Sigma 30 f1.4

Comment

Working...
                        X