Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lx3...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lx3...

Mijn LX3 heeft de benen genomen. Ik had hem nog zo verteld niet met vreemden mee te
    gaan. Dit maar even om te vertellen dat een smeerlap mijn toestelletje gestolen heeft.
    Voor een nieuwe moet ik niet meer gaan, heb vernomen dat hij uit productie is. Nu kan ik
    me natuurlijk de Leica DLUX 4 aanschaffen. Eindelijk die rode bol en mijn vertrouwde ding
    terug.
    Maar mijn vraag is of het niet beter zou zijn te wachten op de LX5?

Re: Lx3...

Wordt er in zo'n geval ook niet een oproep gedaan op dit forum om in geval de serienumer opduikt in een 2e handse verkoop een seintje te krijgen?

Djienbe

Comment

mijn LX3 ga 'k er niet door vervangen, maar moest ik opnieuw beginnen zou 'k puur op de specs voor de LX5 gaan:
      - betere filmfunctie
      - meer zoom
      - hoge iso mogelijk (en dus vermoedelijk betere IQ bij de lagere iso's)
      - tot 1/4000e sluitertijd

€ 200 meer betalen voor enkel die rode bol zie 'k mezelf niet doen

Comment

grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Nu ik de LX3 ken, zou ik in die situatie ook voor de LX5 gaan............
          [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
            Mijn LX3 heeft de benen genomen. Ik had hem nog zo verteld niet met vreemden mee te
            gaan. Dit maar even om te vertellen dat een smeerlap mijn toestelletje gestolen heeft.
            Is toch al ver gekomen hé dat geen enkele smeerlap nog te vertrouwen is.
            Ik voel mee met jou ...

greetz
            Cheeta
            Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
            flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cheeta Bekijk bericht
              Is toch al ver gekomen hé dat geen enkele smeerlap nog te vertrouwen is.
              Ik voel mee met jou ...
              Dank u. Zoals zo vaak zat ik in Brugge op mijn vertrouwd terrasje. Ik had mijn jas netjes
              aan de stoel achter me gehangen en genoot van een potje koffie, de toeristen met al hun
              vreemde capriolen met hun compactjes en spiegels, en van mijn eigen gedachten, die ik
              een beetje slordig neerpende. Ik heb de LX3 nooit tevoorschijn gehaald, hij zat veilig in
              mijn jas, als een vriendje; altijd klaar als ik hem nodig mocht hebben.
              Op de een of andere manier wist ik het meteen toen ik opstond. Uit mijn rechterzak was
              mijn LX3 verdwenen, uit mijn linkerzak mijn reserve vulpen, die ik me ooit zelf cadeau
              heb gedaan en waar ik haast niet mee durf schrijven, zo mooi vind ik ze. Twee vrienden
              in een klap... en buiten ging het leven gewoon zijn gangetje.

Comment

Wat triest Doudeke twee trouwe vrienden te samen weg
                'k Heb voor jou even gezocht op Ebay Duitsland en daar is hij nog te krijgen meestal tweedehands maar deze is nog nieuw en ze versturen wereldwijd

PanasonicLX3

Hier nog eentje waar je niet moet op bieden maar wel aan 499 euro

PanasonicLX3-nieuw

Eentje aan 396 euro

PanaLX3

een aan 420 euro

Pana lx3

En dit zijn ze allemaal die nu op Ebay staan in Duitsland

Nu op ebay.de

Veel geluk met het zoeken naar je nieuwe vriend
                Groetjes Vicky

Comment

Nog meer gevonden
                  Bij pixmania is hij nog nieuw te koop

Pixmania

En op BD stond er een tijdje geleden ook eentje ... misschien is die nog niet verkocht.

BD te koop

Succes op je zoektocht
                  Last edited by Vicky; 30 juli 2010, 13:03.
                  Groetjes Vicky

Comment

Wil je dat ik je gestolen toestel opneem in onze "Gestolen Fotomateriaal" rubriek? Dan graag de nodige gegevens (zoals serienummer...) doorsturen.
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

mijn aankoopadvies is een aurora 88, wel rekening mee houden dat hun punten een maat kleiner zijn dan bij de concurrentie.

qua compactjes heb ik niet veel kennis, zou het enkel wel raar vinden om 200 € meer te betalen voor een rood bolletje zonder enige andere voordelen
                      http://www.mimoza.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vicky Bekijk bericht
                        Nog meer gevonden
                        Bij pixmania is hij nog nieuw te koop

Pixmania

En op BD stond er een tijdje geleden ook eentje ... misschien is die nog niet verkocht.

BD te koop

Succes op je zoektocht
                        Hey Vicky. Bedankt. Zal er zeker eens mijn licht gaan opsteken. Ik had altijd gedacht
                        dat indien er iets met mijn LX3 zou gebeuren, ik gewoon voor die Leica D-Lux 4 zou
                        gaan. Die rode stip kan me best bekoren. Maar nu het eenmaal zo ver is, is dat toch
                        niet zo makkelijk. Ik bedoel, zomaar een paar honderd euro geven voor hetzelfde. Ik
                        zal wel niet zo'n goede consument zijn.
                        Misschien ook dat ik wacht op de LX5 die eind deze maand zou verschijnen. Dank u.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                          Wil je dat ik je gestolen toestel opneem in onze "Gestolen Fotomateriaal" rubriek? Dan graag de nodige gegevens (zoals serienummer...) doorsturen.
                          Hey Les, thanks. Maar heb alleen nog het serienummer van mijn vulpen. Het doet me
                          er trouwens aan denken dat ik die van zijn grote neef; de 50D, wel eens moet opschrijven.

Comment

Normaal gezien kun je het serienummer terugvinden in je EXIF-data. Om dat nummer dan weer tegen te checken tegen het voorwerp in kwestie, moest ik -tenminste wat mijn objectieven* betreft- naar de doos zoeken.
                            Vraagje aan de kenners: staat zo'n serienummer ergens zwart op wit op het toestel/objectief zelf, of moet men inderdaad naar de verpakking?

---------
                            * van mijn objectieven vond ik geen serienummer in de EXIF-data; evenmin op de factuur (meestal van Konijn), maar wel op de verpakking
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                              Dank u. Zoals zo vaak zat ik in Brugge op mijn vertrouwd terrasje. Ik had mijn jas netjes
                              aan de stoel achter me gehangen en genoot van een potje koffie, de toeristen met al hun
                              vreemde capriolen met hun compactjes en spiegels, en van mijn eigen gedachten, die ik
                              een beetje slordig neerpende. Ik heb de LX3 nooit tevoorschijn gehaald, hij zat veilig in
                              mijn jas, als een vriendje; altijd klaar als ik hem nodig mocht hebben.
                              Op de een of andere manier wist ik het meteen toen ik opstond. Uit mijn rechterzak was
                              mijn LX3 verdwenen, uit mijn linkerzak mijn reserve vulpen, die ik me ooit zelf cadeau
                              heb gedaan en waar ik haast niet mee durf schrijven, zo mooi vind ik ze. Twee vrienden
                              in een klap... en buiten ging het leven gewoon zijn gangetje.
                              Ik vind het héél spijtig voor je...
                              Je 2 vrienden ineens weg, je zou voor minder depri worden
                              Hopelijk (ik geloof het eigenlijk zelf niet) krijg je ze terug
                              Succes voor de vervanging, want het leven staat niet stil

Roland

Comment

Working...
                              X