Stel je het volgende tafereel voor: in de voorgrond een gitzwart negergezicht (linkerkant van het beeld). Hierop wil ik scherpstellen. In de achtergrond, ettelijke meters verderop bevindt zich een persoon, op wiens gezicht ik de belichtingsmeting wil doen. Focus en belichting wil ik dus onafhankelijk van elkaar (op een verschillende plaats in de foto) bepalen. Daarbij komt nog dat ik wil lichtmeten op een zeer klein deel (spotmeting).
Hoe pakt men dit aan met een Canon 10D en met een D300? Zijn er wat dit betreft wezenlijke verschillen tussen beide cameras? Welke knopjes moeten aangepast worden en hoeveel tijd neemt het instellen ervan in beslag? Is er een algemeen geldende wijze (onafh. van cameramerk en -type) om dit te doen?
Danke voor de respons,
Jan
Hoe pakt men dit aan met een Canon 10D en met een D300? Zijn er wat dit betreft wezenlijke verschillen tussen beide cameras? Welke knopjes moeten aangepast worden en hoeveel tijd neemt het instellen ervan in beslag? Is er een algemeen geldende wijze (onafh. van cameramerk en -type) om dit te doen?
Danke voor de respons,
Jan
Comment