Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hoeveel pixels?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• hoeveel pixels?

Ik ben op zoek naar een grote foto op canvas, heb het in een ander onderdeel aangekaart. Maar gewoon voor de curieuzeteit, als je echt groot wil afdrukken, hoeveel pixels moet je sensor dat hebben? Ik zou graag iets vinden van ongeveer 2 op 1 meter. Haal je bij die afmetingen nog een scherpe foto uit een FF dslr of moet je dan al naar sensoren zoals in een Hasselblad?

Djienbe

Re: hoeveel pixels?

Hier lees je meer over grote afmetingen en 18 Mp. Het komt'r op neer dat't zeker te doen moet zijn, dat't vooral van de kijkafstand afhangt.

Comment

Heel erg bedankt, nu nog DE leuke foto vinden die we zoeken.

Djienbe

Comment

Destijds met D70 / 6MP foto's op canvas laten drukken 1.20 / 0,3 m
        Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

BD1614BE

Comment

Veel hangt af van de printersoftware, bestanden van 12 Mpix gedrukt op bv. een Lambdaprinter kan je gerust perfect afdrukken op een formaat van 1,5m X 1m en zelfs groter, rekening houdend met de kijkafstand geen enkel probleem.

Comment

Voor een afdruk op canvas heb je niet zoveel pixels nodig omdat je de fijnste details toch niet ziet.

Ik heb even bij Pixum opgezocht wat de minimale resolutie is om een aanvaardbare afdruk te krijgen op canvas:
            Kies uit canvas, hout, forex, aluminium, acryl, posters, & meer! Laat jouw foto's groot afdrukken voor aan de muur
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Interessant om weten. De reden is dat ik zoek achter een mooie foto om de muur van de living aan te kleden. Niemand die weet wie of waar zo'n kunstwerken te koop aanbiedt/worden aangeboden?

Djienbe

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door djienbe Bekijk bericht
                Interessant om weten. De reden is dat ik zoek achter een mooie foto om de muur van de living aan te kleden. Niemand die weet wie of waar zo'n kunstwerken te koop aanbiedt/worden aangeboden?

Djienbe
                Bij IKEA vind je wel bedrukte canvassen, maar dan heb je natuurlijk iets in je living hangen wat mogelijk 100 000 anderen ook hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Truant Bekijk bericht
                  Bij IKEA vind je wel bedrukte canvassen, maar dan heb je natuurlijk iets in je living hangen wat mogelijk 100 000 anderen ook hebben.
                  Ja inderdaad IKEA, dan kan ik hem met de fiets gaan halen maar ik zocht wel iets dat een tikkeltje exclusiever is.

Djienbe

Comment

Ja inderdaad IKEA, dan kan ik hem met de fiets gaan halen maar ik zocht wel iets dat een tikkeltje exclusiever is.

Djienbe
                    niets exclusiever dan wat je zelf maakt.

je kan natuurlijk ook hier wat in de fotohoek rondneuzen en de als je iets vindt naar je zin ben ik er zeker van dat de fotograaf in kwestie je die foto wel zal willen verkopen. Stuur een pb en dat komt wel in orde. Er zitten een paar echte meesters op dit forum, dus je zal zeker wel iets vinden.
                    The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                      niets exclusiever dan wat je zelf maakt.
                      Vond ik ook maar ik vreesde wat beperkt te zijn met de 10 MP van mijn 40D. Bovendien heb ik nog niks dat ik speciaal genoeg vind. Mijn beste zijn de giraffen die je op (google, djienbe) Panoramio vindt en da's er dan nog eentje uit het analoge tijdperk. Bovendien kleur en ik had liever Z/W.

Djienbe

Comment

zet je gedachten op wat je wil, en gaan maken.
                        je naam eronder en laten printen!
                        't geeft stukken meer voldoening om UW werk te zien hangen dan dat van een ander.
                        kijk anders hier es: klik
                        staat wel 't een an 't ander tussen
                        nikon stuff

Comment

Ik ben op zoek naar een grote foto op canvas, heb het in een ander onderdeel aangekaart. Maar gewoon voor de curieuzeteit, als je echt groot wil afdrukken, hoeveel pixels moet je sensor dat hebben? Ik zou graag iets vinden van ongeveer 2 op 1 meter. Haal je bij die afmetingen nog een scherpe foto uit een FF dslr of moet je dan al naar sensoren zoals in een Hasselblad?

Djienbe
                          Voorbeeldfilmpje KLIK

Comment

Stap 1.
                            Genuine fractals verkrijgen

Stap 2.
                            Foto nemen & op pc zetten

Stap 3.
                            Uitvergroten en interpoleren

GF is zodanig goed dat je het niet zal geloven hoeveel details er in je foto blijven en van welke kwaliteit ze zijn, zelfs na een 1000% vergroting!!
                            Canon EOS 40D + 350D + 100-300 ƒ/5.6 + Helios 44M-6 58mm ƒ/2.0 + Helios 44-2 58mm ƒ/2.0 + Meyer-Optik auto 135mm ƒ/2.8 + Meyer-Optik 29mm ƒ/2.8^^

Comment

Genuine Fractals, ik heb er een trialversie van geinstalleerd, moet er dus nog mee experimenteren.

Wordt er hier op het forum door de leden, veel mee gewerkt, wie heeft er al wat ervaringen mee.

Zelf werk ik meest van de tijd in Capture NX2, waardoor ik Photoshop minder gebruik, maar dat dient nu dus te veranderen.

Ik hoor graag wat meningen, waarvoor dank.
                              BD1766BE

Comment

Working...
                              X