Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon of canon?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: nikon of canon?

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
    Canons en Nikons zijn topwerktuigen, geen statussymbolen!
    Auto's zijn ook slechts technische hulpmiddelen om je te verplaatsen. En horloges dienen slechts om het uur aan te geven, en toch betalen sommigen er 100.000 en meer voor .

Alles waar een merknaam op kleeft, speelt mee in het status-ego-wereldje.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

er is hier maar 1 deftig antwoord:

ga met je budget naar een goede fotowinkel, bekijk de nikon en canon toestellen binnen dat budget (hou rekening met eventueel 2de batterij, tas, extra lens?, ...).
      met een toestel werken dat je niet ligt gaat je tegen je zin doen en zal uiteindelijk in de kast geraken.
      nikon stuff

Comment

Clarckson over de BMW Z4: If I had to choose a car I had to drive for the rest of my life this would be it.... does that mean he said he is a cunt?

Ivm met je vraag: Wel hier is niet echt een verkeerde keuze te maken. Beide merken zijn de top in fotografieland.

Het ga ze eens vastpakken adagio dat je hier steeds maar hoort vind ik ergens wel een goed idee want tja je kan nieuwe zaken ontdekken terwijl je dit doet. Maar puur daarop een beslissing maken is verkeerd. Het geeft je uiteindelijk geen idee welk toestel je het beste ligt in gebruik. Zo wat aan een toestel frunikken gedurende een 15 min geeft je uiteindelijk heel weinig echte info over hoe goed je met dit toestel gaat werken. En de gedachtengang waarom ze iets op een bepaalde manier doen kan je in deze korte tijd echt niet ontdekken.

Mijn inziens moet je de tijd nemen om voor jezelf te analyseren wat je wil kunnen met je toestellen, op welke manier je dat wil doen en hoeveel het mag kosten niet enkel initieel maar voor wat je allemaal zou willen.
        En dan vergelijken waar je het beste vind voor wat jij wil. En daarmee bedoel ik dus vooral kijk naar het systeem en niet naar de ene of de andere camera. Die D90 die je wil is misschien ideaal op het eerste gezicht maar mocht je er niet de lenzen voor vinden die je eigenlijk wel wil dan kan dit uiteindelijk tegenvallen. Dit is een voorbeel he ik zeg niet dat dit zo is.

Dit is zeker geen gemakkelijke opdracht maar wel de beste om de juiste keuze te bepalen.

Anderzijds vind ik ook ga gewoon voor je gevoel in deze keuze. Je gevoel zegt duidelijk ik wil een nikon D90. Koop die dan gewoon. Mocht je dat niet doen ga je toch steeds twijfelen of je nu toch beter niet die D90 had gekocht en dat gaat je plezier vergallen. En dat is veel erger dan eenderd welk verschil je tussen deze topmerken gaat vinden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht

Alles waar een merknaam op kleeft, speelt mee in het status-ego-wereldje.
          er waren idd mensen die de eerste 2.4MP DSLRs kochten om foto's mee te maken.
          Die ondingen waren toen uitsluitend bedoeld voor persfotografen om hun foto gemakkelijker tot op de redactie te krijgen en af te drukken op krantenpapier zonder enige kwaliteitseisen.

maar status gaf het, een camera van 4000€!
          The Knight That Says Ni...kon

Comment

Ik zou gewoon geen dag langer treuzelen. Nikon of Canon. Beiden zijn goed. Daar hoef je
            je niet ongerust over te maken. Waar het om gaat is dat je aan de slag kunt. Je toestel
            door en door leren kennen en aan de slag ermee. Eender wat dat is. Slapeloze nachten om
            niets. En fotografie is veel te plezierig om het door een merk te laten vergallen.

Comment

Hoi, kijk een op de site dpreview.com, daar kun je een site-by-site compare doen en zie je de verschillend tussen de camera's. Veel body's van Nikkon, Canon, Sony en noem maar op zijn gewoon goed. Je krijgt ervoor wat je betaald. Veel belangrijker zijn je lenzen. Kijk daar ook naar! De kitlenzen die je er vaak bij krijgt zijn vaak onder de maat.
              Jacques Bakker
              www.fotohandig.be

Comment

Ok !! Bedankt allemaal voor de tips.
                Vrijdag moet ik niet gaan werken en ga ik eens wat winkels afgaan om te kijken naar de canon EOS 50D en de Nikon D90.
                Wat ik wil doen met mijn fotografie?
                Voornamelijk landschappen, dieren, fotoshoots met mensen, maar ook macrofotografie trekt mijn aandacht.

groetjes
                Nikon D90 + AF-S DX NIKKOR 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR + AF NIKKOR 50mm f/1.8G + SB-900 flitser + Sigma 18-50mm f/2.8-4.5 DC OS HSM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ninurity Bekijk bericht
                  Voornamelijk landschappen, dieren, fotoshoots met mensen, maar ook macrofotografie trekt mijn aandacht.
                  dan zou ik niet alleen naar camera,s gaan kijken maar zeker naar lenzen.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                    .... daarmee bedoel ik dus vooral kijk naar het systeem en niet naar de ene of de andere camera...

Geheel mee eens. Wanneer je kiest voor een bepaald merk betekent dat vervolgens dus ook dat je óók kiest voor de beschikbare lenzen en de overige beschikbare benodigdheden.

Toen ik begon met fotograferen ben ik begonnen met een Pentax instapreflex in combinatie met een 18-55 kitlensje. En ondanks dat ik tevreden was over de Pentax body's die ik heb gehad ben ik op een gegeven ogenblik toch overgestapt op Canon. De reden hiervoor was dat ik vooral qua lenzen bij Pentax domweg niet kon krijgen wat ik nodig had. Had ik mij daar op voorhand beter in verdiept dan was ik waarschijnlijk nooit met Pentax begonnen. En da's jammer want die switch heeft mij toch zeker wel het nodige geld gekost. (alles met elkaar zo'n 1000,- euro als ik me het goed herinner)
                    www.indetailfotografie.nl

Comment

Als je een beginnend fotograaf bent, koop je dan een Nikon of Canon, maar probeer inderdaad welke je het lekkerste in de hand ligt. Koop daarbij een eenvoudige kitlens (iets in de buurt van 18-55 of 18 - 70) en aan de slag ermee. Het is pas na een paar duizend foto's dat je de beperkingen zult leren kennen en kun je doelgericht goed glas bijkopen. En dan zullen je financiële prioriteiten ook anders liggen. Succes ermee, en vooral veel plezier in het jagen naar die éne volmaakte foto.

Comment

Met een Nikon D90 + een 18-105VR lens ben je al goed voorzien. Heel goeie camera en een lens met een mooi bereik.
                        Na een tijdje zal je gaan verlangen naar een goeie prime (50mm 1.8 of zo...). En dan wil je misschien ook nog macrofoto's maken,... en misschien heb je wel veel tele nodig (Nikon 70-300VR)... en een goed statief.... en een mooie flitser........ja, het werkt verslavend en er kruipt heel wat geld in, maar het is een o zo mooie hobby.
                        Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ninurity Bekijk bericht
                          Ok !! Bedankt allemaal voor de tips.
                          Vrijdag moet ik niet gaan werken en ga ik eens wat winkels afgaan om te kijken naar de canon EOS 50D en de Nikon D90.

groetjes

Wil je er ook mee filmen,op de D90 zit er een filmfunctie en op 50D niet.
                          Als je toch de videofunctie wilt zou ik al eerder geneigd zijn om de 550D van Canon eens goed van dichtbij te bekijken

Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

Comment

Met Canon en Nikon ben je altijd goed. Ik denk dat het een hele tijd zal duren voordat je één van beide systemen kan ontgroeien omdat je geïnteresseerd geraakt in dat specifieke stukje fotografie waarin het ene merk net enkele procenten beter is dan het andere. Ikzelf ben in elk geval na anderhalf jaar nog bijlange niet zover geraakt. Professionele sportfotografen of natuurfotografen zullen daarentegen toch nog iets hogere/andere eisen stellen. Als beginner hoef je daar nog niet al te veel over te piekeren. Als ge u toch in die discussie wil verdiepen is het misschien geen slecht idee om te lezen wat Ken Rockwell daarover te vertellen heeft (google !). Niet omdat je alles moet geloven wat hij zegt (het is geen apostel en wat hij schrijft is niet de bijbel), maar omdat zijn uitgesproken meningen helpen om je eigen mening te vormen. Vind ik Hij gebruikt beide systemen om verschillende redenen, en is bovendien ook bezig met Leica en andere merken. Have fun and take pictures !
                            Flickr http://www.flickr.com/photos/44847726@N08/

Comment

Ik heb sinds vorige week mijn D90 als beginner. Het is een schitterend toestel, ik heb de smaak helemaal te pakken. Eerst was ik ook voorstander van Canon, maar uiteindelijk toch voor Nikon gekozen, puur impulsief. Ik zou zeggen, ga naar verschillende winkels, bezoek webwinkels, lees er veel over en kies dan pas de camera die je het meeste aanspreekt.
                              Nikon D90 ~ Nikon AF-S DX 18 - 105mm f/3.5-5.6G VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                                dan zou ik niet alleen naar camera,s gaan kijken maar zeker naar lenzen.
                                grt,bouk.
                                Zeker, naargelang wat je wil fotograferen heeft elk merk wel zijn sterke punten

Kijk eens bv hoeveel goede en nog net betaalbare tele(zoom)s je bij Canon vindt en hoeveel bij Nikon ?
                                Op een Nikon body ga je sneller een Sigma of Tamron lens zien dan op een Canon

Comment

Working...
                                X