Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon of canon?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• nikon of canon?

Hey allemaal !
    Sinds kort heb ik een enorme passie voor fotografie gekregen en wil ik me dolgraag een spiegelreflexcamera aanschaffen. Ik dacht eraan een nikon D 90 te kopen, aangezien ik er zeer veel goede dingen over heb gelezen en de specificaties me enorm aanspreken. Maar een vriend vertelde me dat ik mss beter een Canon koop. Wat denken jullie?
    Ben ik het beste met de nikon D 90 of koop ik toch beter een Canon? En welke Canon dan? Deze moet zeker voldoen aan de specificaties van Nikon D 90.
    Budget: max 800 euro liefst minder.

Alvast bedankt .
    Nikon D90 + AF-S DX NIKKOR 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR + AF NIKKOR 50mm f/1.8G + SB-900 flitser + Sigma 18-50mm f/2.8-4.5 DC OS HSM

Re: nikon of canon?

Oorspronkelijk geplaatst door ninurity Bekijk bericht
    Ik dacht eraan een nikon D 90 te kopen, aangezien ik er zeer veel goede dingen over heb gelezen en de specificaties me enorm aanspreken.
    Als je een derde vriend zijn gedacht vraagt en die gebruikt Pentax, dan krijg je heel waarschijnlijk Pentax als aanrader...
    Je schijnt je goed geïnformeerd te hebben (misschien enkel nog eens een toestel proberen vooraleer je koopt).
    En niks aantrekken van die vriend; gewoon kopen wat je zelf het beste vindt. Er is nooit een betere keuze dan je eigen keuze.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

je vriend heeft gelijk hoor.)(
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Nikon en Canon zijn beiden goed, je hebt voor elk merk voor- en tegenstanders.
        Je kan best eens gewoon naar een goede windel gaan, en daar beide merken vergelijken en dan het toestel kiezen wat jou het beste ligt.

De prijzen voor vergelijkbare toestellen van beide merken liggen ook niet ver uit elkaar.
        Canon 7D - EF 17-40mm f/4L USM - EF 70-200mm f/4L USM - EF 50mm f/1.8 II - Sigma 50mm f/2.8 DG Macro

Comment

naar de winkel gaan, vasthouden en voelen welke het beste in je hand ligt. Als het goed komt ga je dat ding heel veel vasthouden. Rationele zaken zijn ondergeschikt aan lichamelijke en de kwaliteit van Canon en Nikon liggen te dicht bijeen om andere factoren een rol te laten spelen.

De 50D is zowat de tegenhanger van de D90. komt van prijs ook op een 800€ denk ik.
          The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
            naar de winkel gaan, vasthouden en voelen welke het beste in je hand ligt. Als het goed komt ga je dat ding heel veel vasthouden. Rationele zaken zijn ondergeschikt aan lichamelijke en de kwaliteit van Canon en Nikon liggen te dicht bijeen om andere factoren een rol te laten spelen.

De 50D is zowat de tegenhanger van de D90. komt van prijs ook op een 800€ denk ik.
            Enige correcte advies

Zelfs in je handen nemen en eens door de menu's bladeren (en dan zien dat de Nikon ergonomischer en logischer in de menu's is)
            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oké !! Bedankt.
              Op naar de winkel dan om te weten te komen welke me het best in de hand ligt
              Nikon D90 + AF-S DX NIKKOR 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR + AF NIKKOR 50mm f/1.8G + SB-900 flitser + Sigma 18-50mm f/2.8-4.5 DC OS HSM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ninurity Bekijk bericht
                Oké !! Bedankt.
                Op naar de winkel dan om te weten te komen welke me het best in de hand ligt
                centjes meebrengen en impulsief tewerk gaan, hé. da's altijd het beste!

Comment

ook iets om rekening mee te houden,
                  als je vrienden canon hebben, neem bij twijfel dan ook canon want dan kan je eventueel materiaal ontlenen
                  wat achter het glas staat is belangrijker dan het glas zelf

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dieter1080 Bekijk bericht
                    ook iets om rekening mee te houden,
                    als je vrienden canon hebben, neem bij twijfel dan ook canon want dan kan je eventueel materiaal ontlenen
                    geen fan van. iemands lens laten vallen, of iemand die mijn lens laat vallen geeft teveel miserie

Comment

Zat enkele maanden geleden met dezelfde vraag, en ben gewoon de media markt binnen gestapt en enkele vast genomen. Canon lag mij het beste in de hand, voor jou kan dat nikon, sony, pentax... zijn.

Dat gaf voor mij de doorslag en ik heb er nog geen moment spijt van gehad, aangezien ik vaak met dat ding in de hand loop op shows, is het vrij belangrijk dat ie er goed in ligt...

Als je ook eens door de menu's wil bladeren raad ik je beter geen media markt aan (90% van de tijd zijn de batterijen leeg of zitten er geen in) maar dit kan je steeds vragen in een foto-zaak.

In elk geval succes met je toekomstige aankoop

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                        centjes meebrengen en impulsief tewerk gaan, hé. da's altijd het beste!
                        neem nooit geld mee als je gaat kijken naar een camera of lens.
                        je neemt dan sneller een beslissing dan anders.
                        ga kijken, neem een beslissing en ga naar huis en haal je geld.
                        heb je iets langer de tijd om (echt) na te denken.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Deze topic is gegarandeerd voer voor psychologen!
                          Ieder (Nikon c.q. Canon-)vogel zingt zoals ie gebekt is..............
                          [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

Comment

Nikon & Canon.
                            Doet me zo'n beetje denken aan Mercedes & BMW.

Allebei goede wagens waarbij bij de ene het zwaartepunt wat meer bij comfort ligt en het bij de andere wat meer om het rijden zelf gaat.

Conclusie zou kunnen zijn dat je met beide goed bediend bent.
                            Ik stel voor dat je beide toestellen eens ter hand neemt en die wat bij jou het beste aanvoelt is voor jou het beste toestel.
                            Nikon D80 - Nikkor 18-200 - Nikon SB900

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
                              Nikon & Canon.
                              Doet me zo'n beetje denken aan Mercedes & BMW.
                              WAAAT???

Clarkson over de BMW: A car exclusively driven by cunts

Canons en Nikons zijn topwerktuigen, geen statussymbolen!

Comment

Working...
                              X