Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D90

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon D90

hoi,

binnenkort ga ik mijn eerste eigen dslr aanschaffen. Ik werk nu al een tijdje met een (geleende) Canon EOS 300D, maar die is toch best traag, en ik wil stilaan ook wel mijn eigen materiaal.

Na veel lezen op dit forum twijfelde ik nog tussen de Canon 50D (omdat ik gewoon ben van met Canon te werken) en de Nikon D90. Enkele dagen geleden ben ik bij Art&Craft in Gent geweest, om beide body's eens in de hand te nemen. De verkoper daar vertelde me dat overstappen van Canon naar Nikon geen enkel probleem is, dat ik na een halfuurtje spelen Nikon gewoon zou zijn.
    De Nikon D90 krijgt ook heel veel lovende commentaren op dit forum, dus ik denk dat de keuze qua body gemaakt is .
    Ook is deze body nu een stuk goedkoper, door de cashback die nog loopt tot eind juli.

Nu twijfel ik enkel nog voor welke combinatie van lenzen ik zou gaan:
    - 18-55 + 55-200
    - 18-105 + 70-300

Ik fotografeer vooral landschappen/natuur, architectuur (zowel binnen als buiten) en doe ook aan voedselfotografie.
    Welke combi zouden jullie mij aanraden? (De canon waarmee ik nu werk heeft een lens 28-135mm - ik ondervind daar toch vaak wat tekort aan mm's.)

Bedankt voor de tips!

groetjes,

fieke

Re: Nikon D90

Oorspronkelijk geplaatst door _fieke Bekijk bericht
    hoi,

Enkele dagen geleden ben ik bij Art&Craft in Gent geweest, om beide body's eens in de hand te nemen. De verkoper daar vertelde me dat overstappen van Canon naar Nikon geen enkel probleem is, dat ik na een halfuurtje spelen Nikon gewoon zou zijn.
    camera vastpakken is eigenlijk de beste strategie als je tussen Nikon en Canon twijfelt. Beide zijn gewoon 'even goed, maar anders' waardoor het gevoel van de camera in je hand belangrijker is dan het kwaliteitsverschil dat er volgens mij niet is.

Ik denk dat de overstap van de 300d naar de 50d ongeveer vergelijkbaar is als van de 300d naar de D90.

Ik weet niet hoe ernstig je fotografie neemt, maar ik zou eens uitkijken of je voor het geld van de combinatie van die lenzen niet 1 hele goede kan kopen. Voor lenzen verwijs ik graag naar de tweedehandsmarkt, je hebt hetzelfde gerief voor 40-70% van de prijs. Op dit forum kan je schone kloppen slaan en bvb op fotobeurs.com
    The Knight That Says Ni...kon

Comment

d90 met 18-105 en 70-300 is best ok hoor
      kan je al een heel eind verder!
      nikon stuff

Comment

Van de combo's die jij voorstelt: D90 + 18-105VR + 70-300VR
        Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
        Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

de combinatie met 18-105 + 70-300 is beter.
          Kijk eens naar de kwaliteitsverschillen:

zit zelf te denken aan een AF-S DX 16-85mm f/3.5-5.6 G ED VR
          een AF 50 f/1,8 D of misschien nog lichtsterker (voor voedsel met bijna volle opening)
          en veel goeds kun je verwachten van een AF-S 70-300 f/4,5-5,6 G ED VR. Of in plaats hiervan een tweedehands AF 180 f/2,8 D ED.
          Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

Comment

Hey Fieke,

Ik heb 2 maand geleden de D90 + 18-105VR aangeschaft. Ik wou aanvankelijk voor de 50D gaan omwille van één of andere intuitieve voorkeur. Maar de verkoper bij A&C Gent heeft me de D90 aangeraden die iets minder zwaar is en beter ligt in mijn (vrouwen)hand. Ik ben er super tevreden mee! Afgelopen week wat foto's genomen van optredens op Gentse Feesten en ik sta helemaal versteld! Op ISO 1600 niets van storende ruis waar te nemen.

Ik heb voorlopig enkel de 18-105VR en mis de extra mm's minder dan ik verwacht had (ik kom van een 18x zoom bridgetoestel). Maar de 70-300VR staat nog op mijn lijstje.

Ik denk dat beide camera's goed zijn, maar wat het hardste doorwoog bij mij was hoe die in de hand ligt. En de D90 deed dat perfect bij mij!

Veel succes met je aankoop en veel plezier achteraf!

Comment

hoi allen,

bedankt voor de reacties!
              Het zal hoogstwaarschijnlijk de Nikon D90 worden met een 18-105 mm lens.
              Een 70-300 mm lens kan ik achteraf nog bijkopen. Wat ik me wel nog afvroeg: die lens bestaat zowel van Nikon als van Sigma. Wat raden jullie aan? Zit daar een kwaliteitsverschil op?

groetjes,

fieke

Comment

Neem de Nikkor 70-300 mm...dit is de betere keuze...
                Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Endorfine Bekijk bericht
                  Neem de Nikkor 70-300 mm...dit is de betere keuze...
                  welke, ik denk dat er 3 zijn en allemaal f/4-5.6.
                  The Knight That Says Ni...kon

Comment

Momenteel te koop op het forum:

http://forum.belgiumdigital.com/f11/...ml#post2750583

Ik denk wel dat het de SB600 is ipv de SB900 die daar aangeboden wordt.

Voor de 70-300 zou ik zeker de versie met VR nemen

Sam

Comment

Het is de Nikon D90 geworden met 18-105mm lens!

Comment

Proficiat, goede keus

En, VEEL fotoplezier
                        Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

BD1614BE

Comment

Dat word nog een tevreden nikon d90 fotograaf.
                          Veel plezier er mee

Comment

Working...
                          X