Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bij Sony blijven of overschakelen naar Nikon/Canon?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Bij Sony blijven of overschakelen naar Nikon/Canon?

Oorspronkelijk geplaatst door Focus007 Bekijk bericht
    Wil ik een foto uitvergroten tot A1, ben ik verplicht om onder ISO200 te werken.
    Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
    Als je het over A1-formaat hebt: op je scherm of afgedrukt ?
    Ik heb met iso800 geen enkel probleem hoor, maar ik ga niet met de neus tegen een A1-foto staan.
    Met welke schermen werken jullie A1-formaat... dat zijn wel 16 A4'tjes, zowat 900 x 600 cm
    Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

Comment

Yep, Geert heeft helemaal gelijk!
      Jacques Bakker
      www.fotohandig.be

Comment

Aan je onderschrift te zien is je collectie materiaal nog niet erg groot. Als je voor jezelf genoeg redenen hebt om over te schakelen dan zou ik het doen.

Oorspronkelijk geplaatst door Fotohandig Bekijk bericht
        Een goede verhouding tussen lens en body is als 5 staat tot 1. Dus kost je body 600 Euro dan kost de "standaard" set lenzen 3000 Euro.
        't Is maar wat je standaard noemt ...
        http://www.flickr.com/jonasla

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fotohandig Bekijk bericht
          Een goede verhouding tussen lens en body is als 5 staat tot 1. Dus kost je body 600 Euro dan kost de "standaard" set lenzen 3000 Euro. Investeren doe je in de lenzen en niet in de body.
          dat blijkt wel ongeveer te kloppen - maar dan is er ook nog flits, filters, batterijen...
          Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

Comment

Als je er nog tevreden van bent, waarom dan veranderen ? Binnen een paar maanden komen er een aardig aantal nieuwe Alphas uit (de pellixtoestellen, A7XX,...).
            Last edited by JorisVdB; 5 augustus 2010, 14:08.
            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Joris, A7xx is nog niet voor september, geloof me.
              Over een week of 2 moet de rest van de aankondigingen eraan komen

G
              fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
              Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

Comment

Misschien ken ik er niet zoveel van maar volgens mij is de stap van een A200 naar een A550 toch wel redelijk groot...
                Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Daarom dat ik maanden zeg hé, Geert . We've been waiting for so long anyway, why bother about those couple of months in the end ?

Een A550 is eigenlijk een tussenstap. Iets tussen wat je bij de concurrentie hebt zoals de 50D/D90 en 550D/D5000. Zo groot is die niet...je hebt bijvoorbeeld nog geen twee wieltjes, wat je vanaf de A700 en daarboven wel nog hebt. Voornamelijk een andere menustructuur, denk ik (makkelijk in gebruik hoor...).
                  Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                    Een A550 is eigenlijk een tussenstap.
                    Ik vergelijk de A200 met mijn D60, een instapper dus. De A550 is volgens mij iets als de 550D van Canon en de D90 van Nikon. Als je 't mij vraagt, toch al een hele stap omhoog van die D60 of A200...

Akkoord dat deze drie toestellen misschien tussenstappen zijn naar DSLR's zoals een D300s of 7D, maar voor mij zou de stap van mijn D60 naar bijvoorbeeld een D300s waarschijnlijk niet echt logisch zijn. Of je moet in relatief korte tijd wel heel veel vooruitgang hebben geboekt in de fotografie dat je meteen naar een professioneel toestel wil overschakelen.

Maar ik zie het misschien te zwart/wit...
                    Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Soms moet je de lat voor jezelf van in het begin hoog genoeg leggen. Mijn eerste camera was en is een A700. Maar al zo antiek dat hij niet meer gemaakt wordt
                      Momenteel in opleiding dus erg bedankt voor uw kritiek!
                      ---------------------------------------------------------------------------------------
                      Sony A700 met enkele glaasjes, reportageflits, statief, Elinchrome 4Dlite set

Comment

Ik heb de overstap naar canon gemaakt en het mij nog niet beklaagd.
                        Maar.. mijn collega en zijn vriendin zijn samen trouwfotograaf.
                        Wel hij heeft altijd al canon gehad, zijn vriendin Nikon.

Wat zeggen ze? Hij wil echt wel eens overstappen op nikon en zij zou direct willen overstappen op canon.

Het is gewoon grappig. Het gras is altijd groener aan de andere kant é

Ik heb mijn Sony weggedaan en heb nog geen seconde spijt gehad van de Canon. Vooral dan gebruiksgemak, lenskeuze, en al de ondersteuning. Maar ik heb het dan ook goed weloverwogen... want het kost geld!
                        Canon 5D2 en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KazzZ Bekijk bericht

Ik heb mijn Sony weggedaan en heb nog geen seconde spijt gehad van de Canon. Vooral dan gebruiksgemak, lenskeuze, en al de ondersteuning. Maar ik heb het dan ook goed weloverwogen... want het kost geld!
                          Ondanks ik nog een Sony heb, ben ik volledig akkoord met wat je zegt.
                          Ik heb vnl een Sony gekocht omdat ik een leuke cashback had, EN ik kreeg de BTW terugbetaald. Dat kon ik niet laten liggen.. Nu ik naar lenzen op zoek ben, vind ik meer mijn ding bij canon. Maar, nog even sparen
                          Momenteel in opleiding dus erg bedankt voor uw kritiek!
                          ---------------------------------------------------------------------------------------
                          Sony A700 met enkele glaasjes, reportageflits, statief, Elinchrome 4Dlite set

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KazzZ Bekijk bericht
                            Ik heb de overstap naar canon gemaakt en het mij nog niet beklaagd.
                            Maar.. mijn collega en zijn vriendin zijn samen trouwfotograaf.
                            Wel hij heeft altijd al canon gehad, zijn vriendin Nikon.

Wat zeggen ze? Hij wil echt wel eens overstappen op nikon en zij zou direct willen overstappen op canon.

Je moet geen appels met peren vergelijken. De sony 85mm 1.4 en de sigma 50mm 1.4 zijn toplenzen voor de sony camera's. Daarmee staan zijn in de wereld top 10. Voorheen was sony, konica/minolta en die hadden zeer respectabele lenzen.

De alpha 850 en 900 body's staan in de wereld top 10 ranglijst en zijn daarbij de twee goedkoopste camera's! In de top 10 staan:
                            2x Phase One
                            4x Nikkon
                            2x Canon
                            2x Sony
                            Alleen de Nikon D700 is een bedreiging als het gaat om prijs kwaliteit:
                            Als je moet kiezen tussen Nikkon D700 (2000 Euro), de Canon 5D Mark 2 (1900 Euro), Phase One (18.000 Euro) of Sony (1850 Euro). Nu moet je weten dat de kwaliteit van alle 3 de camara's van rond de 2000 euro praktisch gelijk is.

Dus als je neutraal gewoon kijkt naar de test resultaten maakt het niet zoveel uit. Sony is dus absoluut niet slechter! Dus dan ga je naar andere zaken kijken om je keuze te bepalen. Voor mij een een kantelbaarscherm en live-view (en natuurlijk ook door de lens) een must en ja dat hebben niet alle camara's.
                            Jacques Bakker
                            www.fotohandig.be

Comment

Working...
                            X