Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D90

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• D90

hallo,

Ik heb gelezen en gehoord dat de NIKON D90 een uiterst geschikt model is als semi-professioneel toestel. Nu ik sta normaal binnenkort op het punt omdat toestel aan te schaffen, maar wat ik raar vind is dat er bijna geen negatieve opmerkingen over te vinden zijn. zijn er mensen die het toestel kennen en advies kunnen geven wat het toestel allemaal kan?

alvast hartelijk bedankt

Re: D90

Da's eenvoudig: doe een zoekopdracht op 'D90' in dit draadje.
    Last edited by Laurens; 25 juli 2010, 23:15. Reden: Beetje gekke woordkeuze aangepast
    Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

er is nu eenmaal niet zoveel negatief te zeggen over de D90.

je zal iets meer in menu's moeten gaan prutsen dan met een 'hogere' Nikon, maar dat valt best mee. Je zal er ook meer mee uit de regen en het stof moeten blijven.

Mij hebben ze hem een keer in mijn handen geduwd op de Aikidoclub, zo van 'gij kunt foto's maken hé'. Heel leuke camera om mee te werken. ook groot genoeg als je wat grotere handen hebt.

buiten de weersomstandigheden lijkt me in geval van de D90 vooral de fotograaf de beperkende factor, als je wil weten wat hij allemaal kan.
      The Knight That Says Ni...kon

Comment

Ik ben ook een D90 gebruiker en kan me niet inbeelden dat er al een probleem is geweest wat ik rechtstreek op de camera kon steken.

Wel dat ik bijv. geen lichtsterke tele heb, of geen macro, of dat ik nog altijd eens moet investeren in een goed statief, enz..

Ik moet haast nooit in het menu zijn. Iso en witbalans hebben mooi hun eigen knopje
        op de body. Kwaliteit van de foto, flitsinstellingen, belichtingscompensatie, enz.. allemaal
        in te stellen zonder in het menu te moeten gaan.
        2 instelwielen waarmee je zonder een ander knopje te gebruiken meteen de sluitersnelheid
        en het diafragma kan regelen ( in manueel wel te verstaan)

Over de body? Geen slecht woord. Allez ja.. ok, hij heeft geen 50 megapixel zoals de hasselblad H4D-50 maar goed...
        Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

Comment

Working...
        X