graag had ik wat meningen gekregen over welk type van sony het meest geschikt zou zijn.zelf zie ik de 500 redelijk zitten en de 380,maar deze lijkt niet veel iso aan te kunnen of is dit wat overroepen.zou voor sony gaan omdat de een stabilisator in de body bevat.wat toch de kostprijs van de lenzen naar beneden haalt.van lens zou ik voor de sigma 18-200 gaan
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
welke sony alpha
Collapse
X
-
-
Re: welke sony alpha
Persoonlijk heb ik de 300 met 2 kit lenzen en de sigma 10-20 F3.5 en de 70-400G lens.
Je kunt ook nog kijken voor de 700 2de hands of toevallig nog ergens nieuw in de winkel...Maar als dit je eerst spiegel reflex is is de 330 of 380 ook voldoende denk ik..
Maar ik ken je ambities niet natuurlijk.
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk berichtBij Sony laat je alles lager dan de 500 serie beter links liggen (als je de meerprijs kan betalen tenminste).
Lees misschien eens de testen op dpreview er op na, en je zal begrijpen waarom.
Niet dat die dingen slecht zijn, maar je kan beter vinden...
En over de A200: "In conclusion, the Sony DSLR-A200 is a solid overall performer that does not have any major flaws (AF button issue aside) and comes with a feature set that is more than adequate for its very attractive price point. Therefore it just earns our Highly Recommended badge."
Andere reviews zijn wel veel positiever en loven vooral het AF live view systeem.
Om wegwijs te raken in de diverse Sony DSLR's kijk je best eens op de Sony-site.
In een notendop:
- instappers zijn (of waren) de A200, A300 en A350: vrijwel gelijk, maar de eerste heeft geen live view en de laatste meer pixels
- vorig jaar zijn die vervangen door de A230, A330 en A380: technisch nagenoeg identiek, maar wat opgefrist, met helpfunctie, enkele zaken verdwenen en vooral een andere vorm... vooral dat laatste is voor velen een tegenvaller (niet ergonomisch) en voor mij bv. een reden om voor de oude reeks te gaan
- inmiddels al weer vervangen door de A290 (zonder LV) en A390 (met LV) : beide met de 14,2 Mp CCD-sensor uit de vroegere A350/380 maar vooral met terug een betere vorm !
- een ganse trap hoger heb je de A500, A550 en A450: allen hebben een CMOS-sensor (veel betere resultaten op hogere ISO), eerste van 12,3 en de andere van 14,2; de A550 heeft daarenboven een exceptioneel goed scherm; de A450 is identiek maar een ietwat uitgeklede versie van de A550 (iets trager en slechts beperkt LV)
Als eerste DSLR doe je met een instapper als de A290 zeker geen slechte zaak (of de A390 als je live view belangrijk vindt).
Voor iets meer geld heb je een schitterende A550, of A450 als je LV minder belangrijk vindt. De A500 bengelt daar ergens tussen maar is nu heel interessant omdat die nu aan dumpingprijzen verkocht wordt (550 in Mediamarkt, maar hier en daar nog goedkoper). Wellicht duiken er eind deze zomer nieuwe A5xx op.
Maar die Sigma zou ik toch links laten liggenAls het echt een superzoom moet zijn ga dan voor de Sony 18-250 (of eventueel de Sigma (of Tamron) 18-250). Maar voor veel minder geld heb je de betere combinatie 18-55 en 55-200 in kit.
Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop
Comment
-
-
- 19 december 2009
-
Ik vind het wel een interessant onderwerp.
Ik heb momenteel een sony alpha 100 nog, maar heb er nu kosten aan.
En zou graag overstappen naar een andere sony.
Ik heb een tamron lens 18-250mm en ben er heel tevreden over.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sony63 Bekijk berichtToch wel kort door de bocht vind ik;
Lees eens de conclusie van een A380 bv. of de opmerkingen over de beeldkwaliteit van de a350.
ALLE andere merken deden vlotjes beter (zelfs Olympus met z'n "ruissensor" (waarvan ik trouwens ook een exemplaar heb (een E-30)).
Blijkbaar was Dpreview die invasie van "highly recommended' ook beu, zodat ze hun evaluatiesysteem nu wat hebben verfijnd...Groeten,
Polleke
Comment
-
Vier jaar geleden heb ik me de A100 aangeschat, om dezelfde reden die hier aangehaald werden: stabilisatie in de body. Heb met dit toestel heerlijke tijden beleefd, eens ik het onder de knie had! Laatste wapenfeit ermee was de Lofoten in juni dit jaar. Met toch wel enige spijt heb ik dit toestel weggedaan om de upgrade naar A700 te nemen.......zoals er mensen zijn die houden van Canon of hun nikon of Pentax of whatever.....ik van mijn sony!
en Pollied, er staat in aangeboden een A700 door Starengine..misschien het overwegen waard!Sony RX10 Mark IV
nog een fijne dag verder!
Guido
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk berichtK'weet niet
Mijn samenvatting:
- a200/300/350 zijn prima instappers, elk met eigen accenten.
- a230/330/380 van 't zelfde, maar met als nadeel (voor mijzelf) dat de grip te klein gemaakt werd (mogelijk meer gericht op een vrouwelijk publiek of mensen die klein gewoon zijn vanwege het compactje ?).
- nu blijven er de a290/330/390 (gamma op Sony-site): grip weer terug in orde, en een aantal andere verbeteringen: dus als instappers perfect gepast voor om het even wie.
- a450/500/550: TS ziet de a500 goed zitten, en ik kan perfect begrijpen waarom. Tegenwoordig al te vinden voor minder dan €500, met kitlens, en dan krijg je heel wat voor je geld.
En zoals al vermeld: er staat hier een a700 te koop; nog altijd mijn persoonlijke favoriet. Dé beste Sony-APS-C-body voor wie foto's wil maken zonder toeters en bellen zoals liveview en dergelijke. Uitstekende prestaties, heel betrouwbaar, en qua gebruiksgemak ongelooflijk goed uitgedacht. Ik dacht eerder al dat de KM 7D op dat vlak onverbeterbaar was, maar toch is de a700 nog een pak beter.
(Er is trouwens ook een a300 te koop hier: die zou ik persoonlijk ook nog eerder gaan bekijken dan naar een a380 te gaan.)
Succes met je keuze !Last edited by K-2; 26 juli 2010, 23:02."If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door pollied Bekijk berichtidd de A390 lijkt me wel interessant,wel zie ik dat deze maar 2,5fps heeft en de meeste andere het dubbel of is dit van ondergeschikt belang.Is niet de bedoeling voor veel sport te fotografferen
Zoals hierboven gezegd: persoonlijk zou ik eerder naar a200/300/350/290 of 390 gaan vanwege de betere grip. Of je dan Liveview van belang vind of niet kan je zelf nog invullen.
"If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door pollied Bekijk berichtvan lens zou ik voor de sigma 18-200 gaan
Beter een Tamron 18-250, Sony 18-250, of Sigma 18-250 (wat ik persoonlijk de beste op dit moment vind).
Wat echter nooit een slechte keuze is (volgens mij), is bij je camera een kitlens nemen (de 18-55mm in dit geval). Dat kost slechts een paar euro meer, en die lens is echt wel goed."If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein
Comment
-
heb een jullie reactie's gelezen,waarvoor dank en de 330 lijkt me wel wat aangezien jullie zeggen dat het een kleine grip heeft,wat voor mij voordelig is want heb kleine handen.en wat denken jullie van de 500,vriend van me staat op punt deze te kopen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door pollied Bekijk berichtheb een jullie reactie's gelezen,waarvoor dank en de 330 lijkt me wel wat aangezien jullie zeggen dat het een kleine grip heeft,wat voor mij voordelig is want heb kleine handen.en wat denken jullie van de 500,vriend van me staat op punt deze te kopen
met de a500 zit je wel echt goed: persoonlijk zou ik eerder de a450 kiezen (want ik vind LV niet belangrijk), maar gelet op de grote kortingen op de a500 is dat nu een aanrader - de a550 is wel nog slag beter (maar een stuk duurder)Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop
Comment
Comment