Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens bij de canon 50D (of 500D)?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke lens bij de canon 50D?

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
    Lezen blijft moeilijk.
    De TS vindt dat geen redelijke zoom en een 17-55 allround te noemen...

Iemand wil gewoon een beginnerslensje, wat moet ie met het zwaarste geschut?
    inderdaad,
    hey telekees, weet jij geen goede lens voor mij?
    Canon EOS 450D + Tamron 17-50mm 2.8

Comment

Re: Welke lens bij de canon 50D (of 500D)?

Misschien boven je voorziene budget:
      Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM (minder dan €600 bij Konijnenberg).
      Deze lens is eigenlijk de opvolger van de 17-85 en volgens kritieken beter van kwaliteit.

Of de Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS

Moet het een Canon lens zijn?

Bij Sigma is er anders ook keuze met "medium" zoombereiken, zoals:
      - Sigma 17-70mm F2.8-4 DC Macro OS HSM
      - Sigma 18-125mm F3.8-5.6 DC OS HSM

Of een superzoom 18-200 (of nog meer) die quasi alle fabrikanten in hun lijn hebben (ook Canon).

Houd hierbij voor ogen dat de hoe meer zoombereik, hoe minder goed de beeldkwaliteit (meestal).
      Greetz Geert.
      Canon gerief...

Comment

Sigma 17-70mm F2.8-4,5 DC Macro OS HSM

lensje, zeker als je de eerste stappen zet, en daarna al een klein beetje begint te lopen!! Dan pas ga je echt deze lens waarderen! Ik heb ze ook
        Canon 5D2 en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KazzZ Bekijk bericht
          Sigma 17-70mm F2.8-4,5 DC Macro OS HSM

lensje, zeker als je de eerste stappen zet, en daarna al een klein beetje begint te lopen!! Dan pas ga je echt deze lens waarderen! Ik heb ze ook
          Hey!
          Dankje voor je reactie.
          Die lens ziet er me idd wel goed uit en komt ook netjes uit met de 70-200mm die ik later zou aankopen
          Gaat het hier om deze lens?

deze heeft de 2.8-4.5
          Maar geen DC Macro OS HSM,
          die de deze wel echter heeft:

maar die heeft de 4.5 dan weer niet?
          groetjes...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door carlo v Bekijk bericht
            wil je dat deze camera tot zijn recht komt,koop dan l objectieven.
            Dus ook de 17-55 2.8 laat de camera niet tot zijn recht komen
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dorota1974 Bekijk bericht
              Hey!
              Dankje voor je reactie.
              Die lens ziet er me idd wel goed uit en komt ook netjes uit met de 70-200mm die ik later zou aankopen
              Gaat het hier om deze lens?

deze heeft de 2.8-4.5
              Maar geen DC Macro OS HSM,
              die de deze wel echter heeft:

maar die heeft de 4.5 dan weer niet?
              groetjes...
              Sigma 17-70mm F2.8-4 DC Macro OS HSM is de nieuwste versie van de Sigma 17-70mm F2.8-4.5 DC Macro HSM, dus geniet deze de voorkeur (iets meer lichtsterkte kan nooit kwaad ).

Success met je keuze.
              Last edited by GeertB; 23 juli 2010, 19:28. Reden: Oude versie geen OS
              Greetz Geert.
              Canon gerief...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                Dus ook de 17-55 2.8 laat de camera niet tot zijn recht komen

wie hier zegt dat deze niet tot zijn recht komt kent er niets van,17-70 van sigma of 15-85 van canon komt nog niet tot aan het afdekkapje van die 18-55 f/2.8 IS,wordt mijn volgende aankoop,eens geprobeerd op de 50D en het was
                Is zeker L lens waardig
                Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bloatenaas Bekijk bericht
                  wie hier zegt dat deze niet tot zijn recht komt kent er niets van,
                  Oorspronkelijk geplaatst door Bloatenaas Bekijk bericht
                  Is zeker L lens waardig
                  Degene, die ik kwote, kent er dus niets van, want die stelde dat alleen l lenzen de camera tot zijn recht laat komen. En sluit dan gewoon de 17-55 uit en misschien nog wel meer.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Nog eens een vraag over welke lens moet ik kopen ... er zijn er al zo veel gepasseerd, en telkens komt iedereen tot dezelfde conclusie :

Wil je met een klein budget werken koop dan een Sigma of Tamron lens, ik zou dan de Sigma 17-70 aanraden met OS (Optical Stabilization ), zeker als je later de 70-200 f4.0 IS koopt (en koop zeker de IS versie )

Heb je wat meer budget ga dan voor een Canon lens, en wel deze :
                    ofwel de 17-85 (blijft een goede lens hoor, heb ze zelf gehad)
                    ofwel de 15-85 (nieuw en volgens mij iets beter geschikt voor de hoge resolutie van de huidige cameras)
                    ofwel de 17-55 f2.8 IS ... de toplens voor Canon crop ... maar duur en een redelijk beperkt bereik
                    ofwel de 24-105 f4 IS ... de toplens voor Canon FF maar zeer geschikt voor crop ... maar duur en geen echte wide angle meer

Moest ik nu een crop body hebben en geen 1000 Euro op tafel willen leggen voor een toplens dan kocht ik de 15-85 zonder twijfelen ... dit is de 24-105 uit de FullFrame wereld, maar dan voor de crop wereld (om het simpel te zeggen )

Hou ook rekening met het feit dat de Sigma 17-70 en de Canon 17-85 veel moeilijker te verkopen zal zijn later als je naar toplenzen overschakelt, de 17-55 2.8 IS verkoop je met héél weinig verlies, net zoals een 24-105 ... de 15-85 weet ik niet, die heb ik nog niet 2e hands zien voorbijkomen ... toch iets om in het achterhoofd te houden vind ik, ooit wil je ze misschien van de hand doen om beter (en véél duurder ) te kopen.

Mark
                    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Als camera's heb ik 20D,50D, MarkIII.

Op de 20D en 50D praktische altijd de 17-55 eFs 2,8 IS erop.
                      Gebruik hem in de fitness,sport o.a. karate, wake boarden ,tijdens de Roparun , in de disco.

Heb ook EF 17-40 4.0 L is veel minder dan de bovenstaande,gebruik deze samen met
                      EF 24-70 2,8 L en 70-200 2,8 L IS op de MarkIII ( allebei fantastisch goed )omdat je daar geen EFs lenzen op kan zetten.
                      Kwalitatief is Canon 17-55 2,8 IS net zo goed als de 24-70 2,8 L.
                      Als ik zou starten zou ik beslist met de Canon EFs 17-55 2,8-IS kopen.
                      Samen met de Canon flitser 580 EX II een fantastiche combinatie.
                      De in begin gekochte Canon kitlens,Canon 28-135 EFs 3,5-5,6 en de Canon 70-300 4.0-5,6 IS zijn al een heel tijdje verhuisd naar iemand die minder eisen aan heel goed materiaal stelt.

Comment

zou de 500D + sigma 17-70mm dan een mooie beginnerscombinatie zijn?
                        mvg

Comment

Wellicht wel, al moet je beseffen dat je die f/2.8 alleen aan de breedhoek kant hebt. Maar als beginnerscombinatie:
                          (pas nadat je een tijdje gefotografeerd hebt, weet je wat jouw specifiek onderwerp/interesse is, en kan je objectieven in die zin aanschaffen)
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Dan gaat het denk ik dit worden:

- Canon 500D Body 529 euro
                            - Sigma 17-70mm F2.8-4 DC Macro OS HSM 349 euro
                            - Sandisk SDHC Ultra 4GB 15MB/s 15.95 euro
                            Totaal: 893,95 euro.

Ben nog over de lens aan het twijfelen, komt duurder uit dan de canon 17-85mm.
                            Maar welke is beter?
                            Is 15mb/s genoeg voor de geheugenkaart?

Later zou ik dit nog kopen:
                            - Boek Digitale Fotografie Canon EOS 500D 39.95 euro
                            - nog lenzen

PS: Ik ga zeker nog voor 2dehands materiaal uitkijken.
                            Een 500D body kan je zeker voor 100 euro goedkoper vinden op het forum hier.

Comment

Maar welke is beter?

- nog lenzen

op 70 heb je nog f/4 bij de sigma, op de canon is het al f/5.6 .......
                              Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

Comment

Maar welke is beter?

- nog lenzen

Ik denk zeker een goede set, iedereen loopt meteen te schreeuwen dat je L lenzen moet kopen Natuurlijk geeft dat de beste kwaliteit, daar hangt ook een enorm prijskaartje aan. Je zal niet de eerste zijn die een hoop geld investeerd in dure spullen om deze vervolgens niet te gebruiken.

Sigma lijkt me een prima lens en goed bereik. Zelf ga ik altijd voor canon op canon, misschien ook een gevoelskwestie maar bij canon hoor je gewoon minder van maandag morgen exemplaren.

Ik zou niet langer twijffelen en deze set halen, een goede fotograaf maakt topplaten met "minder" matriaal. Het gaat namelijk ook om licht en compositie!

Amateurs worry about equipment, professionals worry about money, masters worry about light
                                Last edited by lander; 25 juli 2010, 00:35.
                                Canon EOS 6D | EF 16-35mm f/4L IS USM | EF 24-70mm f/4L IS USM | Sigma 35mm f/1.4 DG HSM | Speedlite 430EX II |

Comment

Working...
                                X