Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hulp nodig

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• hulp nodig

hallo graag zou ik jullie mening hebben over mijn volgende aankoop spiegelreflex camera . ik heb nu een sony a200 . wij gaan veel naar het cirquit van zolder en naar airshow sanicole maar ook gewoon mensen dieren landschappen enz om te fotograferen .
    graag zou ik dus willen weten wat het beste toestel is dat ik kan aanschaffen vooral voor cirquit en airshow maar ik heb een budget van 6 a 700 euro ik weet dat er toestellen zijn rond die prijzen maar weet niet welke ik moet nemen sony nikon canon .
    mss was ik aan het denken aan sony a330 , a450 , a500 ; canon weet ik niks van af en nikon zou ik ook niet weten welke . dus hulp gevraagd bij deze . groeten patrick

Re: hulp nodig

Waarom voldoet de a200 niet meer? Welke lenzen heb je al?
    Als je met de kitlenzen werkt, zou ik eerst daar in investeren. In jouw geval de SAL 70-300 G.

Alleszins is de a330 niet beter dan jouw toestel - voor een echte upgrade moet je naar de a450 of a550, maar dat samen met een behoorlijke lens vergt een veel hoger budget.
    Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

Comment

ik heb alles in kit gekocht in mediamarkt toen intertijd
      Sony a200 , met 18-70 mm en 75-300 mm
      deze lenzen zijn dus bij mijn toestel
      ik zou willen veranderen voor sneller fotos vast te leggen vooral voor airshow en cirquit daarom dus welke raad jij me dan aan en of kan ik vb alleen maar een body kopen van a450 of a500 en daar dan mijn lenzen opzetten die ik nu heb
      alvast bedank

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door patje4you Bekijk bericht
        ik heb alles in kit gekocht in mediamarkt toen intertijd
        Sony a200 , met 18-70 mm en 75-300 mm
        deze lenzen zijn dus bij mijn toestel
        ik zou willen veranderen voor sneller fotos vast te leggen vooral voor airshow en cirquit daarom dus welke raad jij me dan aan en of kan ik vb alleen maar een body kopen van a450 of a500 en daar dan mijn lenzen opzetten die ik nu heb
        alvast bedank
        je kan inderdaad een nieuwe body kopen en daar jouw lenzen op gebruiken, maar dat is vrij zinloos en zonde van het geld... Doe eerder de omgekeerde weg: een goeie lens die sneller scherpstelt, op je bestaande a200 !

Desgewenst kan je later nog steeds een betere body kopen (en jouw G-lens blijven gebruiken). Let op: die 70 -300 G kost meer dan 800 euro; je vindt die wel vrij makkelijk tweedehands - ook hier op het forum staan er een of twee, dacht ik. Andere merken hebben natuurlijk goede (of betere) lenzen, maar bij Canon/Nikon zal je zeker niet goedkoper uitkomen voor een evenwaardige lens.

NB: ik heb zelf ook een a200 en die beide kitlenzen heb ik vrijwel onmiddellijk weggedaan ten voordele van de 16-80 CZ en en 70-300 G: met dezelfde camera is dat een wereld van verschil

Voor jouw doeleinden bestaat er nog beter in het Sony G-gamma (70-200 of 70-400), maar dan moet je wel zeer ver gaan qua budget. Bij andere merken is het niet anders
        Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

Comment

Working...
        X