Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D3 en Eclipse E2 of gewoon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon D3 en Eclipse E2 of gewoon

De sensor van mijn D70 en D200 kuiste ik altijd met gewone eclipse (met goed resultaat >
    Maar toen de D300 -D3 uitkwam, moest het plots Eclipse E2 zijn want die sensor was gevoeliger.

De D300 heb ik eigenlijk nog niet nat moeten kuisen, maar de D3 is een klein ramp.
    Ik heb al een aantal keren geprobeerd mijn D3-sensor proper te krijgen met eclipse E2. Maar het resultaat is niet zo goed als met gewone eclipse.
    (VisibleDust Smear away gebruik ik niet meer omdat het residu achter laat)

Nu lees ik op ander fora dat die Eclipse E2 niet meer gemaakt wordt en dat je gewone Eclipse veilig kan gebruiken of de D3 - D300 reeks.

Een ervarings deskundige ?
    BD0497BE : Nikon body + glas
    www.RudyVerrijt.info

Re: Nikon D3 en Eclipse E2 of gewoon

http://www.photosol.com/documents/ec...nouncement.pdf
    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Maar toch ook best een nieuw flesje gaan kopen want ze hebben blijkbaar de formule gewijzigd. Het mijn is al 5 jaar oud.
      BD0497BE : Nikon body + glas
      www.RudyVerrijt.info

Comment

Hallo, ik heb mijn eclipse product vandaag ontvangt. Ik heb per mail naar procirep nikon gevraagd welk product zij gebruiken, en ze waren zo vriendelijk om me te antwoorden. Een druppel eclipse op een wattenstaafje. Ik heb een test gedaan op een nieuw cd-rom, en ik moet zeggen dat het resultaat wel goed is. Als je twijfels heb, neem een nieuwe cd-rom om te testen. Die zijn zeer kwetsbaar voor krassen. Er mag geen enkel kras of product zichtbaar zijn. Op de cd-rom laat een vinger afdruk, en probeert met je product die weg te halen zonder krassen te maken.

Comment

Leuke test, maar test dat ook of de coating van je laagdoorlaatfilter aangetast wordt? Dat was de oorzaak voor versie II.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ura Bekijk bericht
            Hallo, ik heb mijn eclipse product vandaag ontvangt. Ik heb per mail naar procirep nikon gevraagd welk product zij gebruiken, en ze waren zo vriendelijk om me te antwoorden. Een druppel eclipse op een wattenstaafje. Ik heb een test gedaan op een nieuw cd-rom, en ik moet zeggen dat het resultaat wel goed is. Als je twijfels heb, neem een nieuwe cd-rom om te testen. Die zijn zeer kwetsbaar voor krassen. Er mag geen enkel kras of product zichtbaar zijn. Op de cd-rom laat een vinger afdruk, en probeert met je product die weg te halen zonder krassen te maken.
            Euuuuuu hebben zij een wattenstaafje aangeraden of wat was hun antwoord !
            'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              Leuke test, maar test dat ook of de coating van je laagdoorlaatfilter aangetast wordt? Dat was de oorzaak voor versie II.
              Als je dit leest, dan weet je dat er nooit een probleem geweest is met eender welke soort Eclipse reinigingsvloeistof, en dat ze daarom voortaan geen twee soorten meer maken. De oudste soort Eclipse reinigingsvloeistof droogt sneller, en daarom wordt die alleen nog geleverd.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

Comment

Working...
              X