Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D90vVervanging op komst...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon D90vVervanging op komst...

Het lijkt er sterk op dat Nikon op Photokina zijn ijzersterke D90 gaat vervangen.

Dit zijn de specificaties die Niconrumors.com met een zekerheid van 90% heeft gepubliceerd:

16MP DX sensor
    same noise performance like the D700!
    full HD
    8p/s
    new video AF and performance
    parts of the body will be aluminium

De AF in Video mode zou wel eens een "knaller" van formaat kunnen zijn en ook de mindere ruis "ziet" er op papier goed uit..

Misschien houden ze bij Nikon zelfs nog een "mega" specificatie achter de rug...

Het wordt een spannende maand augustus lijkt me ...
    lidnummer: BD1995BE

Re: Nikon D90vVervanging op komst...

meer pixels op een kleinere sensor en iso gelijkaardig aan D700 die ff is.
    eerst zijn dan geloven!!

zou wel leuk zijn als't zo is!
    nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
      meer pixels op een kleinere sensor en iso gelijkaardig aan D700 die ff is.
      eerst zijn dan geloven!!

zou wel leuk zijn als't zo is!
      Dit kan 2 dingen betekenen...ofwel Nikon heeft de beschikking over een gloednieuw ontwikkelde sensor met super specificaties wat betreft ruis, ofwel ze hebben een heel mooie softwarematige ruisreductie methode ontwikkeld die de foto's in de camera al goed onder handen neemt voordat je ze zelf verder kan bewerken.
      Ben benieuwd....
      Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Endorfine Bekijk bericht
        Dit kan 2 dingen betekenen.......
        Nee 3 dingen nl.: ofwel het valt in de laatste 10%.......
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

nieuwe info op nikonrumors:

The Nikon D90 replacement will probably be called Nikon D95.
          Magnesium body. Previous reports indicated that parts of the body will be aluminium. My guess here is that the body will be magnesium-alloy, just like the D300s.
          16MP sensor (expected)
          1080 HD video.
          6 fps (FYI: Nikon D90 does 4.5fps, the D300s – 7fps). The initial report was for 8fps. Let’s just say it will be somewhere between 6-8fps.
          39 AF points.
          Price: $1199 for body only.
          lidnummer: BD1995BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cversieren Bekijk bericht
            nieuwe info op nikonrumors:

The Nikon D90 replacement will probably be called Nikon D95.
            Magnesium body. Previous reports indicated that parts of the body will be aluminium. My guess here is that the body will be magnesium-alloy, just like the D300s.
            16MP sensor (expected)
            1080 HD video.
            6 fps (FYI: Nikon D90 does 4.5fps, the D300s – 7fps). The initial report was for 8fps. Let’s just say it will be somewhere between 6-8fps.
            39 AF points.
            Price: $1199 for body only.
            Van vorige rumours heb ik geleerd dat iets pas vaststaat als alle signalen kloppen. Dus wait and see tot binnen 2 weken

Comment

Een dxx model dat beter is dan een d300? Indien dit bericht waar is denk ik dat we tegelijk de aankondiging van de d400 zullen krijgen
              http://www.mimoza.be/

Comment

is hier ondertussen al iets meer nieuws over?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hansadriaens Bekijk bericht
                  is hier ondertussen al iets meer nieuws over?
                  Neen.

Al ga je wel wat hints over de sensor opvangen wanneer Sony zijn nieuwe toestellen voorstelt volgende week.

Comment

Ik denk inderdaad dat Nikon niet zomaar een D95 gaat uitbrengen die de D300 uit de markt gaat zetten, al zou men dat natuurlijk wel graag willen...er zijn niet voor niets verschillende (prijs)klassen he
                    Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                      Neen.

Al ga je wel wat hints over de sensor opvangen wanneer Sony zijn nieuwe toestellen voorstelt volgende week.
                      Klopt zoals gewoonlijk, Frank . Deze sensor komt in de nieuwe A580 en de A55...en zou blijkbaar vrij goed tot zeer goed presteren .

De D400 zou iets gelijkaardigs (16 MP) qua sensor krijgen, net zoals de toekomstige A700-opvolger (als die er überhaupt al komt, that is ).
                      Last edited by JorisVdB; 20 augustus 2010, 13:26.
                      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                        Ik denk inderdaad dat Nikon niet zomaar een D95 gaat uitbrengen die de D300 uit de markt gaat zetten, al zou men dat natuurlijk wel graag willen...er zijn niet voor niets verschillende (prijs)klassen he
                        Nikon trekt zich daar niks van aan. De D3100 heeft nu al de hoogste resolutie van alle APS-C modellen

Comment

Maar dat is enkel resolutie he Zo hebben entry level Nikon's nog steeds geen interne AF-motor bijv...gaan ze ook nooit krijgen lijkt me én is voor de gebruikers ervan 99% van de gevallen geen enkel gemis...

Ik moet inderdaad wel zeggen dat Nikon steeds erg dicht op elkaar zit qua modellen...

Een D95 uitbrengen die op álle vlakken meer kan als de D300 zie ik niet snel gebeuren, tenzij de opvolger van de D300 al staat te trappelen...
                          Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                            Nikon trekt zich daar niks van aan. De D3100 heeft nu al de hoogste resolutie van alle APS-C modellen
                            Zijn er al niet een paar met 18MP?
                            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                              Zijn er al niet een paar met 18MP?
                              Nikon modellen

Comment

Working...
                              X