Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Instellingen van een D700

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Instellingen van een D700

Aan de moderne pro DSLR kan je zoveel dingen in stellen dat het best ingewikkeld word, nu vroeg ik me af welke instellingen jullie op je D700 gebruiken.
    Bv hoeveel focuspunten, welke soort scherpstelling enz, kan ik ergens meer daar over lezen (in het NL graag).
    D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Re: Instellingen van een D700

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
    Aan de moderne pro DSLR kan je zoveel dingen in stellen dat het best ingewikkeld word, nu vroeg ik me af welke instellingen jullie op je D700 gebruiken.
    Bv hoeveel focuspunten, welke soort scherpstelling enz, kan ik ergens meer daar over lezen (in het NL graag).
    AF-C met AF-ON, meestal op 21 punten. Naargelang het onderwerp ga ik meer of minder punten gebruiken. Ik verplaats mijn groep focuspunten zonder aarzelen van links-rechts-boven-onder met telkens zeer betrouwbare resultaten. Verder gebruik ik mijn 4 opnamebanken voor verschillende auto-ISO standen: eentje vast, eentje met lage ISO, eentje met gemiddelde ISO en eentje met zeer hoge ISO en heel hoge onderste sluitertijd. Verder werk ik altijd RAW, en dan zijn beeldinstellingen minder van belang. Ik heb ook nog allerlei functies aan verschillende knoppen toegewezen die me het fotograferen makkelijker maken. (bv dynamische AF punten aan DOF preview + scrollwiel.

Verdere specifieke vragen zijn altijd welkom

Comment

Ik gebruik normaal:
      11 punten af c
      af op af-on
      afs en afc op scherpte ontspannen
      dynamisch veld op 51(bij gebruik gaat ook aantal velden naar 51)
      tracking op 5
      af hulpverlichting uit, maar dat werkt dan wel met een SB800 met het flitsgedeelte uit.

als ik erg nauwkeurig moet kaderen, gaan er 51 punten aan en manouvreer ik het punt naar de juiste plaats, vaak kun je heel goed focussen door de camera schuin te houden bij de lijn punten.

geheugenbanken gebruik ik niet, omdat deze de opgeslagen waardes niet vasthouden. Je verstelt iets bij gebruik van een bank en dan is dat de nieuwe opgeslagen waarde: waardeloos/

Ik heb in mijn menu staan:
      ruisonderdrukking lange sluitertijden
      spiegelvoorontspanning
      LV *
      active d-lighting
      auto iso
      kies deelgebied(Fx/Dx)
      virt horizon*
      flitsturing

* zouden weg kunnen, zitten onder de funk button.

schakelaartje achterop altijd in de onderstand, alleen bij BIF in de bovenste

beeldinstelling Dx2 II
      kleurruimte adobeRGB

knoppen:
      func button: LV met waterpas
      dof button: spotmeting
      ael/afl: flits uit

staat altijd op Cl

ruisonderdrukking lange sluitertijden staat aan.

Thom Hogan heeft/had op zijn site ook een goed stuk staan over de AF, ik geloof bij de d3. Het is de moeite om het eens op te zoeken daar.
      Last edited by hjanssen; 25 augustus 2010, 15:02.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Bedankt in ieder geval al voor de snelle antwoorden, ik moet me er hoognodig eens in gaan verdiepen in al die instellingen.

Comment

Voor dergelijke vragen kan ik, naast gebruikerservaringen op BD, ook het desbetreffende e-book van Thom Hogan aanraden. Daar wordt elke instelling in detail besproken, niet enkel wat het is, maar ook het 'waarom'.

Comment

Veel van die boeken is helaas niet in het nederlands, ik heb al eens gezocht op het net maar voor de D700 is er blijkbaar niet veel te vinden in het nederlands.
            Meestal weet ik wel wat ze bedoelen in het Engels maar het leest niet zo simpel dan in je moedertaal he.

Comment

Ben nu ook niet zo onderlegd in het Engels, maar voor technische boeken vind ik de Engelstalige vaak kwalitatief stukken beter dan de Nederlandstalige. Dan neem ik het verminderde leescomfort er graag bij.

Comment

Dit is handig om te vertalen, gewoon tekst in pasten en vertalen. Levert geen ABN op, maar is vaak goed te begrijpen. Ik gebruik het weleens voor Sppans en vertaal dan ook weer terug naar Nederlands en meestal is het dan te begrijpen en ik ga er dan vanuit dat het Spaans nog een graatke beter was.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Working...
                X