Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Compactcamera: canon of panasonic

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Compactcamera: canon of panasonic

Keuzes maken, de goeie camera kiezen,... niet makkelijk.
    Ik blijf maar reviews lezen en dingen opzoeken.
    Een goeie compact, makkelijk om mee te nemen en leuke foto's te trekken op uitstapjes en feestjes. Geen te kleine zoom en geen batterij die snel leeg is.
    Dat zijn zo een beetje de eisen.

Wie o wie kan me even helpen in deze wirwar van ixussen en powershots en lumixjes?
    Canon EOS 550D en 7D met 18-55mm, 85mm, 17-85mm en 70-200mm 2.8

Re: Compactcamera: canon of panasonic

wat mag het kosten?
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Prijs tot 300 euro maar minder is ook leuk

Comment

Tot €300.- vind ik er 144:

Ik zou zeggen, bekijk er 'ns enkele, en doe dan wat zoekopdrachten hier op het forum. Als je je keuze hebt kunnen herleiden, en je twijfelt nog, vraag of we kunnen helpen.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Zoals gezegd heb ik al zowat elke review gelezen die er te vinden is, zowel in het Nederlands als in het Engels....
          Maar met alle aanbiedingen zie je tussen de bomen het bos niet meer.

Op dit moment twijfel ik vooral tussen de lumix T7 of T8 of T10 (de 7 zou beter zijn dan de latere versies maar mss kan iemand hier daar op antwoorden).
          Bij canon twijfel ik tussen de ixus 2100 of 200 of de powershot S90.

Comment

Er zijn hier enkele mensen die de Canon Powershot S90 hebben, en die zijn erg tevreden van hun toestel. Nadeel, maar dat weet ik niet of dat voor Lumix ook zo is, is wel dat de S90 geen optische zoeker heeft. Persoonlijk vind ik dat een vereiste, jij misschien niet.
            De S90 is alleszins een stuk compacter dan mijn G9, en de resultaten zijn uitstekend!
            Die Lumix modellen die je noemt, krijgen imo ook geen slechte kritieken, hoor.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

squaretrade (http://www.squaretrade.com/) is een firma die dit het aantal defecten bij consumer electronica producten onderzoekt.
              voor camera's in het 300- 500$ segment (premium point and shoot) zijn dit de cijfers volgens hun onderzoek voor toestellen jonger dan 2 jaar.
              panasonic 1,9%
              nikon 3,1%
              Sony 3,6%
              olympus 4,2%
              en Canon hou je vast 6,2 % defecte camera's

dus in dit segment heb je bij canon 3 maal meer kans volgens squaretrade dat je toestel defect gaat dan bij panasonic.
              bij de goedkopere toestellen onder de 300$ is het verschil veel kleiner maar blijft panasonic het meest betrouwbaar. (5,3% tegen 6,4%)
              als je een betrouwbaar toestel wenst zou ik een pany van rond de 300€ kopen
              bij canon is er geen verschil in kwaliteit van goedkope toestellen toz van de duurdere point and shoots (6,4 tegen 6,2)

Comment

Straf want heb al twee keer een canon powershot gehad en nog nooit probs mee gehad... zijn alleen verouderd nu A40 en A620.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door giger Bekijk bericht
                  Straf want heb al twee keer een canon powershot gehad en nog nooit probs mee gehad... zijn alleen verouderd nu A40 en A620.
                  nou dan weet je in ieder geval voor wat voor merk je moet gaan.
                  toch weer minder zoekwerk.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ja, ik ben redelijk merkgebonden ook
                    Bij TV en DVD ga ik steeds voor Panasonic, bij geluid voor Yamaha en bij camera's voor Canon. Maar nu ik zo wat aan het lezen was, kwam ik die camera van Panasonic tegen...

Comment

Zelfde hier, ik ben ook op zoek naar een goede compact die in mijn broekzak kan.
                      Ik twijfel ook tussen de TZ7, TZ8 en TZ10.

Welke van de 3 is op dit moment de beste aanrader?
                      Groetjes,
                      Dominic

Comment

Working...
                      X