Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kent er iemand het verschil ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kent er iemand het verschil ?

Hallo,

Ben van plan een nieuwe PC te kopen en twijfel tussen volgende 2 modellen van HP :

Pavilion t350.be
    http://www.hp-expo.com/be/dut/consumer/pcs/pavilion/dn174a.html

Pavilion T370.be Photosmart PC
    http://www.hp-expo.com/be/dut/consumer/pcs/pavilion/dn175a.html

Ik kan echter niet vinden wat het verschil is tussen de 7-in-1 geheugenkaartlezer (350) en de 6-in-1 geheugenkaartlezer (370).

Iemand enig idee ?

Ook de melding photosmart PC bij de 370 begrijp ik niet goed.

Meest opmerkelijke verschil voor mij is de videokaart. Welke voldoet het best voor fotobewerking in combinatie met volgende monitor ?
    http://www.hp-expo.com/be/dut/products/homepc/p9620a.html

Alvast bedankt voor enig advies.

mvg,

op de processor (3GHz vs 2,8GHz), HDD grootte (160 resp 120Gb) en kaart adaptor en videokaart zijn ze 100% identiek.
    staar je niet blind op marketing termen zoals "photosmart" enz enz

beide videokaarten zijn perfect geschikt voor foto bewerking, echter de 370 heeft ook nog een video-ingang, wat handig kan zijn als je ook nog video wilt bewerken (hoewel je dan eerder firewire zal kiezen).

ga voor de PC met de hoogste spec (de 370 dus).
    allebei kunnen ze de LCD monitor aan, die heeft nog een "ouderwetse " analoge aansluiting ipv een directe digitale aansluiting.
    http://marcof.net - geheel nieuw!

Comment

Originally posted by marcof
      allebei kunnen ze de LCD monitor aan, die heeft nog een "ouderwetse " analoge aansluiting ipv een directe digitale aansluiting.
      Allereerst bedankt voor je reactie,
      wat betreft die "ouderwetse" analoge aansluiting: enig idee of je rechtstreeks op die videokaart een "nieuwe" digitale monitor kan aansluiten of moet er dan een andere kaart in ?

Comment

Allereerst bedankt voor je reactie,
        wat betreft die "ouderwetse" analoge aansluiting: enig idee of je rechtstreeks op die videokaart een "nieuwe" digitale monitor kan aansluiten of moet er dan een andere kaart in ?
        geen idee.. ik zou zeggen kijk eens op de website van de kaartenmakers voor specificaties.
        Ik denk het niet trouwens. Een DVI uitgang zie je nog niet zo heel veel.
        http://marcof.net - geheel nieuw!

Comment

'k zou eigenlijk zowiezo geen Hp kopen, ik hou niet zo van al dat geintergreerde spul op het moederbord. ('t kan verandert zijn ondertussen hoor, maar als alles geintergreerd is op het mb zijn uitbredingen nogal lastig en ben je zo merk gebonden)

Is er niets iets vergelijksbaar (qua systeem specs) te verkrijgen bij een andere computer winkel? (waarschijnlijk ook voor een veeeeeel lagere prijs)

groeten
          Leo

Comment

Originally posted by marcof
            Een DVI uitgang zie je nog niet zo heel veel.
            Bah, ik denk dat de meeste kaarten nu wel twee uitgangen hebben, waarvan minstens 1 DVI. Die van mij hier op kantoor heeft gewoon 2 DVI poorten, met een adapter erbij om een VGA kabel op aan te sluiten. Mocht het nodig zijn, kan je die adapters ongetwijfeld in elke computerwinkel vinden.
            Pieter
            --
            Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Koop geen HP. In tegenstelling tot andere 'merk' computers probeert HP steeds de onderdelen ondere eigen merknaam te maken met als resultaat dat je niet weet wat je echt in handen hebt en dat de juiste drivers vor de grafische kaart onmogelijk terug te vinden zijn.
              Als ik ga kijken naar de specificaties van de twee modellen, vind ik het al verdacht dat ze er niet bijzetten welke grafische kaart er in zit, welk moederbord, enz.
              Als je bv bij Dell gaat kijken, niet dat ik Dell daarom wil aanraden, zie je in de specificaties duidelijk met welke onderdelen je te maken hebt. Je kan daarenboven de computer extra uitrusten om zo beter aan te sluiten bij je eisen.

Staar je zeker niet blind op de snelheid van de processor. Mijn laptop bijvoorbeeld heeft een processor van 1,5Ghz. Toch is mijn laptop sneller dan een PC met P4 van 2,4 Ghz, omdat ik veel cache geheugen (1024 Kb) en veel werkgeheugen (512 Mb) heb. In een PC moet je gaan naar de juiste balans tussen werkgeheugen en processorsnelheid.

Ik zie veel mensen de stomste aankopen doen omdat ze zich laten bepraten door verkopers die in veel gevallen niets van computers afweten. Lees eerst wat reviews en probeer jezelf wat te informeren over de belangrijkste onderdelen van een PC en bovenal stop niet met 'denken' als je een winkel binnestapt.
              Canon EOS 5D mkII + EF 24-105mm f/4 L IS USM + EF 70-300 f/4-5.6 DO IS USM
              Fujifilm X-E1 + XF18-55mmF2.8-4 R LM OIS

Comment

Originally posted by Uytterhoeven
                Koop geen HP. In tegenstelling tot andere 'merk' computers probeert HP steeds de onderdelen ondere eigen merknaam te maken met als resultaat dat je niet weet wat je echt in handen hebt en dat de juiste drivers vor de grafische kaart onmogelijk terug te vinden zijn.
                Als ik ga kijken naar de specificaties van de twee modellen, vind ik het al verdacht dat ze er niet bijzetten welke grafische kaart er in zit, welk moederbord, enz.
                Als je bv bij Dell gaat kijken, niet dat ik Dell daarom wil aanraden, zie je in de specificaties duidelijk met welke onderdelen je te maken hebt. Je kan daarenboven de computer extra uitrusten om zo beter aan te sluiten bij je eisen.

Staar je zeker niet blind op de snelheid van de processor. Mijn laptop bijvoorbeeld heeft een processor van 1,5Ghz. Toch is mijn laptop sneller dan een PC met P4 van 2,4 Ghz, omdat ik veel cache geheugen (1024 Kb) en veel werkgeheugen (512 Mb) heb. In een PC moet je gaan naar de juiste balans tussen werkgeheugen en processorsnelheid.

Ik zie veel mensen de stomste aankopen doen omdat ze zich laten bepraten door verkopers die in veel gevallen niets van computers afweten. Lees eerst wat reviews en probeer jezelf wat te informeren over de belangrijkste onderdelen van een PC en bovenal stop niet met 'denken' als je een winkel binnestapt.
                Bedankt voor het advies. Probleem is dat deze PC's dmv een Pc-privé project via mijn werk aangeboden worden tegen vrij goede prijzen. Persoonlijk zou ik zelfs meer geneigd zijn om een PC in de Aldi of de Lidl te kopen of zo, maar in dit geval is het net even anders.

Ik ken wel wat van PC's en zo af, maar net omdat HP zo bitter weinig informatie op zijn site zet dacht ik hier misschien wat meer nuttige tips te krijgen, zoals deze dus ...

Nogmaals bedankt voor je input.

Comment

Toch toevallig niet de actie van Copergeba ??? Toevallig eens de TFT monitoren vergeleken met de prijs in de winkel...de eerste beste winkel die ik vond ( Tones ) kon al zo'n scherm aanbieden voor 25 euro minder... Dus best maar oppassen.
                  Ik ben nu ook niet de grote kenner, maar wat de video-drivers van HP betreft, da's idd een grote miserie om je scherm deftig te configureren. Je kan alles wel op de site van HP vinden, maar het is telkens toch weer een heel gedoe.
                  Hun toestellen steken overigens wel goed in mekaar, de kasten zijn inwendig afgeschermd tegen interferentie en hun fans zijn echt wel uitermate stil.

Comment

Originally posted by CAN10NE
                    Toch toevallig niet de actie van Copergeba ??? Toevallig eens de TFT monitoren vergeleken met de prijs in de winkel...de eerste beste winkel die ik vond ( Tones ) kon al zo'n scherm aanbieden voor 25 euro minder... Dus best maar oppassen.
                    Ik ben nu ook niet de grote kenner, maar wat de video-drivers van HP betreft, da's idd een grote miserie om je scherm deftig te configureren. Je kan alles wel op de site van HP vinden, maar het is telkens toch weer een heel gedoe.
                    Hun toestellen steken overigens wel goed in mekaar, de kasten zijn inwendig afgeschermd tegen interferentie en hun fans zijn echt wel uitermate stil.

Ik weet niet hoe de actie precies in mekaar zit. Ik ben gewoon een werknemer die een lijstje in handen krijgt met een aantal systemen om uit te kiezen met de prijzen en specificaties erbij. Voordeel van dergelijk aankoopsysteem is dat je je betaling kan spreiden door superkleine afhoudingen van je maandwedde. Ik denk dat de prijzen voor de PC echt wel een dikke 100 euro goedkoper zijn dan de goedkoopste winkelprijs die ik online gevonden heb. De monitoren daarentegen hebben ze maar weinig van de prijs afgedaan, dus hier kan je wel degelijk elders goedkoper vinden mits wat zoekwerk.

Bedankt voor je reply uiteindelijk geraak ik er wel uit ....

mvg

Comment

Als je natuurlijk meer wil weten van zo'n HP ga dan naar een HP verdeler en vraag gewoon achter al de ontbrekende informatie zoals welke grafische kaart er in zit, welke software,... Een belangrijke vraag, voor mij in ieder geval, wordt windows, office en alle andere programma's op verschillende CD's meeggegeven en niet alles op één installatie CD. Het is rnduit hatelijk als je telkens alles moet installeren en niet bv; Office afzonderlijk op de PC kan zetten. Ik weet dat HP vroeger 1 CD gaf en daar stond dan alles op, hatelijk.

Een verdeler in Mechelen is Odit: http://www.odit.be
                      Als je daar op de website bij aanbiedingen gaat kijken, zie je met wat voor chipset je te maken hebt op de grafische kaart (is wel een FX5200 en geen MX). Zeker geen hoogvlieger, maar dan heb ik het vooral over de 3-D capaciteiten, omdat directX 9 maar nipt ondersteund wordt.

Als ik zelf moest kiezen nam ik de Pavillion T370.be omdat die ook video-in heeft.
                      Een positieve noot: als ik de prijs zie, wordt het moeilijker en moeilijker om een computer zelf samen te stellen voor een lagere prijs.
                      Canon EOS 5D mkII + EF 24-105mm f/4 L IS USM + EF 70-300 f/4-5.6 DO IS USM
                      Fujifilm X-E1 + XF18-55mmF2.8-4 R LM OIS

Comment

Geef anders eens wat richtprijzen. Je zal hier onmiddellijk weten of je bedot wordt of niet. Ik zou in elk geval voorzichtig zijn met die zogenaamde fabrieks- of vriendenprijzen. Sinterklaas is op 6 december!

Oli.

Comment

Originally posted by Oliver
                          Geef anders eens wat richtprijzen. Je zal hier onmiddellijk weten of je bedot wordt of niet. Ik zou in elk geval voorzichtig zijn met die zogenaamde fabrieks- of vriendenprijzen. Sinterklaas is op 6 december!

Oli.
                          De prijzen voor de Pavilion t350 en t370 zijn 1323 en 1481 euro (zonder scherm welteverstaan). Het grote voordeel natuurlijk is dat die in 24 kleine stukjes van het wedde afgehouden worden. Bij contante betaling gaat er 5% af.

Comment

Als je het aan mij vraagt, ga dan voor de 370, lijkt me de meest complete machine, en het prijsverschil tussen beide modellen is niet schokkend.

Voor dat geld kun je zelf een serieus machine in elkaar steken... Maar die kun je dan weer niet in schijfkes betalen...
                            Canon 10D, glass, flashes & extra's
                            Fuji S602Z & extra's
                            www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Working...
                            X