Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke digitale camera voor dieren fotografie?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke digitale camera voor dieren fotografie?

Hallo,

Ik wil graag een nieuwe digitale COMPACT camera gaan aanschaffen maar zit met een paar punten welke belangrijk voor me zijn, maar zal eerst aangeven wat ik nu gebruik

1 een canon eos400d met een 18-55 lens
    2 een canon ixus 80 is
    Nadeel van de eos400d is dat ik em te groot en te lomp vind, en dat ik de foto,s niet beter vind dan van de ixus 80 is.
    Het nadeel van de ixus is dat ie veel last heeft van traagheid shutterlag heet dat geloof ik, en dat als je een foto genomen hebt, het een tijdje duurt voor ie weer klaar is.

Ik gebruik het fototoestel voornamelijk buitenshuis om puppys op de foto te zetten.

Ik heb ook al eens gekeken naar de powershot s90, maar heb begrepen dat deze nogal traag is, en dat wil ik nu juist dus niet.
    het moet een gemakkelijk te bedienen toestel zijn niet met veel megapixels of een superzoom, dat gebruik ik toch niet.

Eigenlijk geniet canon de voorkeur, maar een ander merk is ook goed

wie o wie kan en wil me verder opweg helpen, en me een aankoop advies geven?

alvast bedankt voor de moeite

mvg
    bart

Re: Welke digitale camera voor dieren fotografie?

jammer dat niemand een reactie geeft
    mn vraag zal dan vast te ingewikkeld zijn

toch bedankt voor het meedenken

Comment

Hoi,

eerst even zeggen dat je wel erg ongeduldig bent om zo'n reactie na een dag te plaatsen, niet iedereen zit hier alle dagen op het forum. Zeker met dit weer.
      En zeker al je nog maar pas op het forum verschijnt.

Je verwacht het misschien niet maar ik denk dat er hier op BD meerdere "domme" mensen zijn die in staat zijn om merkbaar betere foto's te nemen met je 400D dan met je Ixus 80.
      Als het verschil tussen die twee toestellen niet zichtbaar is ligt dat niet aan het toestel...
      Om dus al direct een beetje neerbuigend te gaan doen

En dan even on topic;
      Je hebt met je dieren/ puppy's een lastige discipline uitgekozen want
      ik trek zelf ook geregeld puppy's en ik heb nog geen compact vast gehad waar dat goed mee ging. allemaal hebben ze ontspanvertraging of een trage AF (of beide), enkel een reflex heeft dat niet en is dus beter in staat om "het" moment te pakken.
      Je kan met een compact allerlei truukjes proberen (multishot enz..) maar het blijft miserie
      of geluk hebben.
      Ook je pup isoleren van de achtergrond enz. gaat beter met een reflex
      Je kan natuurlijk ook slapende pupjes gaan trekken

Mvg Jozef
      D800 en een goed glasservies

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bmw330 Bekijk bericht
        jammer dat niemand een reactie geeft

toch bedankt voor het meedenken
        Ongeduldig ben je wel

Tevens is je vraag meerdere malen beantwoord op het forum. Je moet niet verwachten dat je met een dslr betere foto's gaat maken. Hier komt een stukjes kennis om de hoek kijken van Diafragma, sluitertijd en ISO etc etc. Tevens doet de compact al een stuk nabewerking die een dslr niet doet. Als je de basis beheerst van het fotograferen zul je betere foto's gaan maken met een dslr dan met een compact. Beheers je deze niet of heb je geen zin, om je hierin te verdiepen. Lekker een compact blijven gebruiken.

Het fotograferen van huisdieren is net als fotograferen van kleine kinderen een lastige bezigheid. Zelf gebruik ik objectieven met een snelle AF. bijvoorbeeld de 70-200 f/4 IS

Fotograferen van huisdieren

Gewoon de zoek functie gebruiken en je wordt al een heel stuk wijzer.
        Last edited by Superdaantje; 10 juli 2010, 09:04.

Comment

Working...
        X