Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hallo allemaal

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• hallo allemaal

Ik ben nieuw hier, en heb al veel gelezen.

Ik wil een slr aanschaffen. Nu valt mijn voorkeur vooral op de sony, vanwege
    de stabilisatie in de body. En het scherm wat je in verschillende standen kan zetten.

Nu vraag ik me af, aangezien iedereen eigenlijk zegt, de body is het belangrijkste niet, dat zijn de lenzen welke dan eigenlijk het beste zou zijn?
    Mijn voorkeur ging in eerste instantie uit naar de a 380. Na lezen van heel wat topics, zie ik dat de a 550 toch aangeraden wordt. Wat is hierin dan het grote verschil?

Ik wil zelf voornamelijk thuis binnen huisdieren fotograveren, wat is jullie advies, alvast bedankt!!!

groetjes Ange
    Last edited by bergje; 9 juli 2010, 15:33.

Re: hallo allemaal

de a550 is het betere van de 2, ik ken het rpijsverschil niet, maar is zekers voor binnen opnamen zeer goed geschikt.
    Zowel de body als de lenzen zijn belangrijk, raad aan de a550 te kopen met kitlens, die is in kit bijna gratis en vrij goed. Dan kun je later beslissen welke lens best bij jou noden het beste past.

Ik zou ook dit toestel eens bekijken is nieuw op de markt, beeldkwaliteit is beter of gelijk aan dit van DSLR's

Comment

Bedankt voor je antwoord

Comment

Re: hallo allemaal en een vraag

Oorspronkelijk geplaatst door bergje Bekijk bericht
        ................
        Ik wil zelf voornamelijk thuis binnen huisdieren fotograveren, wat is jullie advies, alvast bedankt!!!

groetjes Ange
        Eerst en vooal welkom op Belgiumdigital, ik hoop dat u hier uw gading kunt vinden.

Om OT te blijven, zou ik zeker dit objectief aanraden: Sony 50mm F 1.4, eventueel met een goede flits.
        Het kitlensje is goed voor buitenwerk en niet zo denderend binnen.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
        Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Als ik jou was, zou ik eens heel goed nadenken over dit heel interessante aanbod :
          a500 + 18-55mm voor €449 (op = op)

Dit is zowat het interessantste wat er nu te vinden is voor wie een Sony-middenklasser overweegt.

Qua lenzen is de 18-55mm zeker een prima lens om mee te starten, en mogelijk kan je daar jaren mee verder zonder iets te missen.
          Wil je meer mm zonder teveel kosten, dan is de 55-200 ook zeker te overwegen.
          Een lichtsterke prime voor portret en/of gewoon in huis zonder flitser is ook niet duur: Sony 50/1.8, of als je nog verder wil gaan: Sony of Sigma 50/1.4 (en de laatste vind ik nog niets beter dan de Sony).

En wil je meer uitgeven voor het beste, kijk dan eens naar G- en CZ-lenzen.
          Massa's info vind je op www.dyxum.com.
          Last edited by K-2; 9 juli 2010, 22:21.
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Working...
          X