Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

7D is terug van Canon: AF lijkt ok!! :)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 7D is terug van Canon: AF lijkt ok!!

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
    Ben ook een paar avonden zoet geweest met het doornemen van de handleiding, maar de beste school is nog altijd oefenen.
    Lezen en alles onthouden is moeilijker dan oefenen en onthouden (voor mij toch) .

LesC, bij jou is het een beetje zoals hier, maar bij ons ben ik het met de 50D en mijn vrouw met haar G10.

Voor haar is het wel handig dat met die G10, als ze half indrukt ze reeds een goed idee heeft qua belichting op het schermpje. Indien niet OK een beetje prutsen aan het witbalans wielke en shoot, altijd (of bijna toch) goed.

En btw het is geen zicht iemand die een foto neemt met een DSLR via lief view .
    Groetjes
    Gelukkig zie ik het niet hé
    Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
      Om het onbeleefd te zeggen RTFM.
      Beleefder gezegd: p.123

Heb nu geen 50D meer (mijn vrouw gebruikt die), maar ik gebruikte LV uitsluitend voor avondfotografie van statief.
      Dank u wel allemaal ondertussen is he ok nu ben ik bezig met de manuele instellingen ma da gaat beter of miss ben ik snel tevreden kan ook hé Ma mercie allemaal
      Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

Comment

Deze ook eens bekijken online: http://www.video.bhphotovideo.com/?f...b9a26a992d3ab2
        Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk bericht
          Zoek eens op 'live view', als ik me goed herinner zit dat standaard door op de "set" toets te drukken. Maar een dslr koop je toch écht niet om telkens via lcd scherm foto's te maken hoop ik?

wat is daar mis mee ?

Comment

voor een video over live view :

This is a chapter straight off of my new DVD; Canon 50D Crash Course. This chapter introduces you to the 3 Auto Focus Modes as well as shows you how to use t...

en de andere filmkes zijn te vinden door "50 D live" in te geven op youtube
            Ik ben eigenlijk niet lui, ik ben alleen erg goed in het niets doen ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
              wat is daar mis mee ?
              Ben het daar eerlijk gezegd mee eens. Alleen als je grote lenzen hebt biedt de optische zoeker voordelen, omwille van de stabiliteit. Live View werkt toch snel als de zoeker, alleen de burst rate ligt lager (bijvoorbeeld een A550: normaal 5 fps, in LV met 4 fps) voor zover ik weet.

Veel plezier terug met je 7D ! Ben blij dat het opgelost is (persoonlijk vind ik wel dat Canon er werk van mag maken en hun fout mag toegeven).

Matthias, blij om je hier terug te zien ! Hoe is het met de jouwe ondertussen ?
              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
                Een dslr kopen om dan via de lcd foto's te nemen?
                wat is dat tocht met die anti LV cultuur??
                Live view is een droom voor vele fotografen, niets zo heerlijk als je toestel op statiefje zetten, en manueel tot op de pixel perfect te kunnen scherpstellen. Geen matglas dat daar tegenop kan!
                5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                  wat is dat tocht met die anti LV cultuur??
                  Live view is een droom voor vele fotografen, niets zo heerlijk als je toestel op statiefje zetten, en manueel tot op de pixel perfect te kunnen scherpstellen. Geen matglas dat daar tegenop kan!
                  Zelfs zonder statief lukt dat met een beetje creativiteit. Mijn eekhoornfotootjes die ik gepost heb zijn ook
                  genomen zonder statief, uit de hand (steunend op mijn knieën weliswaar) en op 300mm.
                  Zonder LV had ik er waarschijnlijk niet veel scherp gekregen want de AF zat er maar zelden echt mooi op.
                  Have fun!
                  EOS 50D - EF-S 18-55 f/4-5.6 IS - Sigma 18-50 EX f/2.8 - EF 70-300 f/4-5.6 IS USM - Sigma 10-20 EX f/4-5.6

Comment

Working...
                  X