Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotos van Canon 1D Mark IV

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Fotos van Canon 1D Mark IV

Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
    Een goede dure camera zal geen goede foto,s geven met een slechte lens , maar een goedkope camera met een goede lens wel , dat is ook een doordenker
    de vraag is... wat is een slechte lens? :-)

Uw theorie gaat alleen op wanneer er buiten veel licht is allicht? ;-)

vb:
    1Dmk4 + 28-135 IS
    vs
    300D + 24-105 F4 IS

Bij ideaal licht zal wellicht de 300D in de buurt komen, maar in alle andere gevallen zal de betere camera met de slechte lens wel winnen denk ik.
    Imagination is more important than knowledge...
    http://www.kiekje.be

Comment

in dat geval ga ik akoord , je moet je wel afvragen waar heb ik hem voor nodig ,ga je alleen maar landschappen nemen of ga je binnenopnamen maken of sport , iedereen koopt natuurlijk wat hij wil , maar bv voor landschappen kan je makkelijk toe met een 300D , ik weet niet of je betere foto,s ga nemen met 1Dmk4 met de zelfde lens , ik werk met nikon , ik moet geen D700, ik fotografeer veel landschappen en bloemen , ik prefereer eerder een D90 , dat wil niet zeggen dat hem niet zou willen , maar als ik het geld zou liggen hebben spendeer ik het dan liever aan de lens ,
      Last edited by koen1950; 5 juli 2010, 19:52.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beatbrother Bekijk bericht
        Hey,
        Heeft er iemand ooit fotos gemaakt met een 1D Mark IV ?
        Tevreden van de kwaliteit ?
        Hoi, ja, ja .....

Nu serieus: ik heb de IV een maand of twee in mijn bezit en ben zeker tevreden van de kwaliteit. Ten opzichte van de III- mijn referentie- vind ik de verschillen echter niet zo groot, zeker niet als het gaat om de beeldkwaliteit. Het enige dat mij in dit verband in het oog springt is de betere prestatie op hoge ISO's. Uitvoerig getest heb ik de IV nog niet ten aanzien van de hoge (> 3200) ISO-waarden- het sportseizoen in de hal laat nog even op zich wachten- maar ik schat dat de IV een stopje beter is dan de III. Bij de III vond ik 3200 ISO acceptabel en bij de IV durf ik 6400 ISO te gebruiken. Met wat ruisreductie zal 12800 ongetwijfeld ook kunnen maar D3s-achtige prestaties zullen het zeker niet zijn, is mijn verwachting ......

Los van de beeldkwaliteit is het LCD-scherm een plus (scherpte kan prima beoordeeld worden) en kunnen de 16 MP van pas komen als er gecropt dient te worden. Auto-ISO en HD-filmen zijn potentiele pluspunten die ikzelf echter nog niet gebruikt heb. De autofocus bevalt prima, maar ik merk geen groot verschil met de prima AF-prestaties van de Mark III.

Comment

Ik heb sinds een paar weken de D3s en moet zeggen dat er qua ISO's niets aan kan tippen. Op 6400 zie je geen ruis, op 12800 minimale ruis, perfect te corrigeren in nabewerking.
          Qua snelheid heeft hij standaard de bufferupgrade die mogelijk was op de D3 wat uiteraard mooi meegenomen is voor sport. Kwaliteit van LCD is schitterend. Kleuren zijn zeer natuurlijk, net ietsje beter als D3.

Filmen gaat ook best wel goed, jammer van de iets te lage bitrate. Het is en blijft Motion JPEG. Anderzijds is 720p meer als genoeg, zeker gecombineerd met de hoge iso-waarden kom je al zeer ver.
          Dit is geen toestel om continu mee te gaan filmen, maar wel leuk om hier een daar paar beelden te draaien.

Misschien iets beperkter in croppen met zijn 12MP, maar als je geen megaprints moet maken ruimschoots voldoende. Als je megapixels wil, kan ik alleen maar de D3X aanraden !

Met de combinatie D3s en D3x kan je alles aan, jammergenoeg is dit een grote hap uit het budget.
          D3s - D300+MD-10 - 14-24 - 24-70 - 70-200 VRII - 80-200 - 50 - SB900

Comment

Working...
          X