Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aantal clicks van Canon 40D op Mac OS (Safari)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Aantal clicks van Canon 40D op Mac OS (Safari)

Ik ben op zoek naar een manier om het aantal clicks te zien van mijn Canon 40D. Ik heb een Apple computer, dus mijn besturingssysteem is Mac OS X en mijn web browser is Safari.

Ik heb op BD ongeveer alle topics bekeken via de zoekfunctie voor "aantal clickx", maar ik vind geen programma dat voor Mac werkt. Opanda, Kuso, ID Imager en Preview Extractor werken dus niet.

In Bridge heb ik ook gekeken, bij Bestand > Bestandsinfo > Geavanceerd > http://ns.adobe.com/exif/1.0/aux/ > aux/ImageNumber: 0. Daar staat 0, dus dat kan niet.

Heb ik iets over het hoofd gezien? Kan iemand mij helpen? Zou cool zijn!

Ik kan eventueel mijn pas genomen RAW bestand naar iemand mailen die het voor mij kan checken in Windows.

Groetjes, Evi.
    www.focusfotografie.be
    www.facebook.com/eviwilmus

Re: Aantal clicks van Canon 40D op Mac OS (Safari)

afaik is het niet mogelijk aantal clicks op 40D te weten te komen, het wordt enkel op het toestel zelf weggeschreven.
    maar ik kan verkeerd zijn..

Comment

Zit me zo ook suf te zoeken naar iets dergelijks, maar na het forum eens te hebben afgeschuimd vond ik enkel maar Kuso en Opanda efix... enkel geven ze me zo ook niet de aantal klicks weer van m'n 40 D of de click van de foto.
      Heb wel al gelezen dat je de clicks worden weggeschreven in de foto als je een Nikon toestel bezit (wat bij mij ook niet het geval is).

Comment

Of het op een MAC werkt weet ik niet, maar onder windows kan je met PhotoMe al die gegevens perfect uitlezen.
        Voor mijn toestel staan het aantal clicks ergens onderaan in de "Manufacturer notes".
        Zelfs scherpstelpunten, stabilisatie en cameratemperatuur worden weergegeven.

Een schermafbeelding :

Dit is voor een Pentax, maar zou voor ongeveer alle toestellen moeten werken.

Veel succes
        Groetjes van tozumi

Bezoek hier mijn webstek

Comment

kan je zelf niet uitlezen bij een canon xxD, xxxD series toestel. Alleen een canon erkend service centra kan dit.
          bij de xD reeksen staat het in de exif.
          -=- Light is the key...

Comment

Dankuwel voor de reactie, maar ik krijg dat programma van PhotoMe niet geïnstalleerd. Het is ook niet erg duidelijk of het wel kan op Mac...
            www.focusfotografie.be
            www.facebook.com/eviwilmus

Comment

Voor zover ik weet - en ik ben niet de enige, zie enkele posts hoger - is het bij Canon - behalve voor de 1D - niet mogelijk het aantal clicks uit te lezen, niet met Windows en niet met Mac.

Comment

de oplossing

een leuk programmatje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door matmercy Bekijk bericht
                  de oplossing

een leuk programmatje
                  En ik kan bevestigen dat dit vermelde programmaatje werkt op Mac. Ik heb de 50D, en daar werkt hetzelfde progje ook voor.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Zou dat ook werken voor een Sony A300?

Comment

Denk het niet (iets specifiek voor Canon, vrees ik), maar je kunt altijd proberen... Ik geloof niet dat je er iets mee misdoet.
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Working...
                      X