Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

rangefinder camera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: rangefinder camera

Ik vraag niet om AF en OVF.
    Ik wil niet x14 uitvergroten.
    Ik wil geen APS sensor.
    Ik heb een Visoflex voor tele.
    En of meetzoeker camera's NOG MEER aan populariteit gaan inboeten weet ik niet, ik wist niet eens dat ze aan het inboeten waren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
      Voorlopig blijft een gewoon SLR groothoeklens wel de kwalitatief beste groothoek: 14-24mm van Nikon (kon evengoed van Canon of Sony zijn).

Ben wel benieuwd naar welke huidige niet-retrofocus lens volgens jou dan momenteel beter is?

Ik zie fashion pro's nog niet onmiddellijk fotograferen met een 50MP medium format rangefinder of EVIL.

Theorie is vaak anders dan praktijk. Technologie past zich aan.
      Non ^reftrofocus: Voigtlander 12mm f5.6 Ultra Wide Heliar (full frame!)

Ik heb toch fashionfotografen gezien die met een Mamiya 7 II werkten... of met een Linhof Technica LF.

Maar ja... ze doen maar.

-m-
      Last edited by Nerdifant; 30 juni 2010, 15:07.
      Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Panasonic komt volgens 4/3 rumors met een rangefinder m4/3 met fixed lens.

Kvin dat misschien simpel gesteld dat de nex een M7 heeft ingehaald kwa beeldkwaliteit.
        Enkel in marketingspraat zijn dingen zo eenvoudig als de NEX heeft de M7 al lang ingehaald kwa beeldkwaliteit.
        Ik heb nog niks digitaal gezien dat in de buurt komt van mijn rangefinders buiten mijn 5DII met leica R glas op, ik zoek mss andere dingen in beeldkwaliteit dan puerte ...
        m4/3 zit al helemaal niet in de competitie met mijn 5DII of fullframe rangefinders.
        De nex is iets beter, maar ook geen 5DII.

Als sony met een nex 7 komt en zeiss er wat topglas voor maakt, is er mss een compacte digitale camera die geen point en shoot upgrade is. Maar het zal nog geen M9 zijn.
        Die cameras worden ook niet ontwikkeld om een alternatief te zijn voor een M9,
        die cameras worden ontwikkeld in concurrentie met instap slr's en high end point en shoots. De Evil cameras hebben wel potentieel om reportage cameras te worden maar momenteel worden ze helemaal niet met dat doel ontwikkeld.

En ja er kan M glas op die dingen maar wie doet dat nu, ge smijt de helft van u beeldcirkel weg enz... Is een canon 500D supergoed omdat er R glas opkan ...

EDIT: als je ziet op rangefinder forums worden rangefinders populairder en de prijzen stijgen ook op ebay.
        Last edited by Pen F; 30 juni 2010, 15:44.
        http://aljocha.tumblr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
          En of meetzoeker camera's NOG MEER aan populariteit gaan inboeten weet ik niet, ik wist niet eens dat ze aan het inboeten waren.
          Ja ik vind het toch ook wel een brug te ver om nu te gaan beweren dat een oermerk als Leica en zijn legendarische camera's zijn tijd gehad heeft, omdat Sony met een halfcompact cameraatje zonder spiegel op de proppen komt.

Alsof mensen die al jaren sparen en dromen van een M9 + lenzen, plots gaan redeneren: ho maar ik koop gewoon een NEX of MFT!

Tja, sommigen zijn nu eenmaal wel zeer enthousiast over hun merk.

Comment

http://aljocha.tumblr

Comment

rare discussie hier.

gewoon spijtig dat Nikon, Canon, Pentax, die ooit heel leuke RF's maakten dat nu niet digitaal doen. Ze zouden zo de hegemonie van Leica kunnen breken op dat gebied.
              The Knight That Says Ni...kon

Comment

Voorlopig blijft een gewoon SLR groothoeklens wel de kwalitatief beste groothoek: 14-24mm van Nikon (kon evengoed van Canon of Sony zijn).
                kijk een naar de 43 en de 50 mm op de mamya 7. dat zijn groothoeklenzen!!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                  gewoon spijtig dat Nikon, Canon, Pentax, die ooit heel leuke RF's maakten dat nu niet digitaal doen. Ze zouden zo de hegemonie van Leica kunnen breken op dat gebied.
                  Leica verkoopt dan ook zeer weinig RF's, in vgl met Nikon/Canon camera's. Een zeer specifiek type consument kiest voor een Leica en de doelgroep is te klein. En de groep daarvan, dat wil kiezen voor een alternatief, ipv de heilige Leica, nog kleiner.

Er zit niet echt veel omzetpotentieel in, om daar ook in te concurreren. Toch niet met Leica, dat een sterk imago en even sterke aanhangers heeft. Daarom ook voor een stuk de hoge prijs van Leica materiaal, om toch beetje R.O.I. te hebben..

Mensen van de DSLR/compact kant overtuigen is misschien iets voordeliger en haalbaarder...

Comment

rare discussie hier.

noem eens een goede reden waarom ze dat nog zouden doen, binnen een paar maand mag je zo goed als zeker toestellen met elektronische sluiter en zonder opklapbare spiegel en met EVF gaan bewonderen op photokina.En dit van verschillende producenten zelfs van Canon en nikon. En het zullen niet enkel instapmodellekes zijn.
                    Ik zie geen enkel voordeel dat een rangefinder nog zou hebben toz van de nieuwe generatie digitale toestellen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                      noem eens een goede reden waarom ze dat nog zouden doen, binnen een paar maand mag je zo goed als zeker toestellen met elektronische sluiter en zonder opklapbare spiegel en met EVF gaan bewonderen op photokina.En dit van verschillende producenten zelfs van Canon en nikon. En het zullen niet enkel instapmodellekes zijn.
                      Ik zie geen enkel voordeel dat een rangefinder nog zou hebben toz van de nieuwe generatie digitale toestellen.
                      ik zeg niet dat er een goede reden is om er te maken. Ik vind het spijtig dat ze het niet doen omdat ik er een wil! dat is geen rationeel argument en dat hoeft ook niet.

Comment

ik zeg niet dat er een goede reden is om er te maken. Ik vind het spijtig dat ze het niet doen omdat ik er een wil! dat is geen rationeel argument en dat hoeft ook niet.
                        sorry ik denk niet dat op die basis camerafabrikanten toestellen gaan bouwen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                          sorry ik denk niet dat op die basis camerafabrikanten toestellen gaan bouwen
                          Ja, camerafabrikanten bouwen toestellen waar niemand naar vraagt

Comment

Ja, camerafabrikanten bouwen toestellen waar niemand naar vraagt
                            pas op, ik denk dat als Nikon een D700 zou bouwen in de body van een oude S of M mount RF en een paar van die lenzen opnieuw in productie neemt, dat er daar wel eens heel veel van verkocht zouden kunnen worden. Ten minste als ze dat in tegenstelling tot Leica aan realistische prijzen zouden aanbieden.

Comment

pas op, ik denk dat als Nikon een D700 zou bouwen in de body van een oude S of M mount RF en een paar van die lenzen opnieuw in productie neemt, dat er daar wel eens heel veel van verkocht zouden kunnen worden. Ten minste als ze dat in tegenstelling tot Leica aan realistische prijzen zouden aanbieden.
                              Dat ontken ik toch niet? Ik reageer sarcastisch op de reactie van puerte op jouw post. Jij beweerde dat je een bepaald type camera wilde, hij zegt dat fabrikanten zich daar niet op baseren.

Wat natuurlijk niet klopt. Er wordt constant marktonderzoek gedaan. Maar anderzijds, marktonderzoek betekent niet dat àlle wensen van gebruikers in vervulling gaan.

Zelf ben ook ook fan van een compacte - met oldskool manuele bediening - FF body. Hoeft zelf geen RF te zijn.

Comment

Working...
                              X