Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lastige keus, een spiegelreflexcamera. Hulp gezocht

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Lastige keus, een spiegelreflexcamera. Hulp gezocht

Misschien is dit iets voor u?

Olympus E450 + 14-42 kitlens voor 288 euro (nieuw)
    http://www.kamera-express.nl/Product....aspx?id=28891

Of de E520 met 14-42 kitlens voor 319 euro (nieuw)
    http://www.kamera-express.nl/Product....aspx?id=26410

Of een Nikon D3000 + 18-55 VR (vibratiereductie in lens) voor 339 euro (nieuw)
    http://www.kamera-express.nl/Product....aspx?id=29727
    Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
    Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PVA Bekijk bericht
      Misschien is dit iets voor u?

Olympus E450 + 14-42 kitlens voor 288 euro (nieuw)
      http://www.kamera-express.nl/Product....aspx?id=28891

Of de E520 met 14-42 kitlens voor 319 euro (nieuw)
      http://www.kamera-express.nl/Product....aspx?id=26410

Of een Nikon D3000 + 18-55 VR (vibratiereductie in lens) voor 339 euro (nieuw)
      http://www.kamera-express.nl/Product....aspx?id=29727
      Die 450 heeft geen stabilisatie dacht ik. Of wel?
      En ik wil heel graag ervaringenhoren van Olympus gebruikers
      Mijn portfolio website:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefanaudi Bekijk bericht
        Die 450 heeft geen stabilisatie dacht ik. Of wel?
        En ik wil heel graag ervaringenhoren van Olympus gebruikers
        De E450 heeft geen stabilisatie in de body of lens ingebouwd.

Beeldkwaliteit is bij een E450 / E520 zeker en vast niet slecht bij goede lichtomstandigheden.

Wat ik wel denk is dat bv de nikon D3000 die ik ook opsomde toch net iets beter presteerd, zeker bij mindere lichtomstandigheden.
        Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20

Comment

Jouw idee over een tweedehands body kan ik me best voorstellen, hoewel ik zelf naar tevredenheid een tweedehands 5D gekocht heb vorig jaar. (Was wel bij een winkel, met 3 maand garantie en zag er werkelijk uit als nieuw) Maar qua objectieven zou je zéker naar de tweedehands markt moeten kijken als je een klein budget hebt.

Over het algemeen kun je aan de objectieven wel zien hoe veel of weinig ze gebruikt zijn en of ze in goede staat zijn of niet (krassen op frontglas etc. zie je snel genoeg en stof in het objectief kun je ook direct zien als je er even doorheen kijkt in het licht) En zolang je maar overeen komt met de verkoper dat je even wat testshots mag maken zit je wel goed. (tip, een laptop meenemen als je gaat testen). Zo ga je toch snel veel geld besparen.

Nog een persoonlijk voorbeeld, ik heb een 135L gekocht in absolute nieuwstaat, was slechts een paar keer gebruikt (de verkoper had een heel goede verklaring hiervoor) en iets van anderhalf jaar oud.... Heb ik 660,- voor betaald, terwijl dit objectief op dat moment voor 950,- over de toonbank ging in de meest voordelige winkels.....
          www.indetailfotografie.nl

Comment

Sorry was niet helemaaal duidelijk. De body wil ik inderdaad nieuw hebben.
            De lenzen wil ik best 2e hands overwegen

De Nikon d3000 lees ik op vergelijkingssites toch niet de beste verhalen over. En Olympus met de 520 klopt het dat er zwarte randen in de hoeken zijn te vinden

En voor binnen heb ik vooral een goede spiegelreflex nodig.

Gr
            Mijn portfolio website:

Comment

Voor binnen heb je vooral een goede flitser nodig en/of een lichtsterke lens. Zomin die lens als die flitser zullen de volledige oplossing bieden in alle binnenhuis-situaties.
              Als het echter enkel is om die telefoons vast te leggen, dan is je ingebouwd flitsertje al voldoende (en is eigenlijk ook een compactje gewoon voldoende).
              Last edited by K-2; 2 juli 2010, 09:57.
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Gr
                Mis, voor binnen heb je vooral een goede lens nodig.
                camera is maar een zwart bakske met wat opties - licht komt door de lens.
                Ook de scherpte wordt voor een stuk door de qualiteit van de lens bepaald (en ook die zwarte randen ).

Voor de eisen die je stelt in je openingtopic kan ik je ook enkle een hybridecamera aanraden.
                Wil je herzelfde doen in met een reflex, dan kijken we naar een budget van enkele duizende euro's.
                Nieuwe camera (300 a 400 euro voor een instap tot 800-1500 euro voor een beter toestel)
                Flitser (tussen de 200 a 300 euro)
                Lichtsterke lens met stabiliatie (1000-1500 euro)
                Macrolens (300 - 700 euro).
                Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Bedankt voor je antwoord.

Ik wil het liefste een ingebouwde flits.
                  En ik hoorde ook iets over de sensor-breedte?

Ik wil toch een spiegelreflexcamera uit de goedkope prijs-categorie, dus dan kom ik toch richting de A230 van Sony. Of A330.
                  Maar ik bij aankoop alleen de standaard lens, en als ik daar goed mee overweg kan, en wat meer geld heb te besteden dan zouden er wellicht meer lenzen aangeschaft kunnen worden.

Bedankt,
                  Mijn portfolio website:

Comment

Als ik me niet vergis, stond de a230 + 18-55 gisteren voor €280 of zoiets te koop in Saturn Antwerpen.
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                      Als ik me niet vergis, stond de a230 + 18-55 gisteren voor €280 of zoiets te koop in Saturn Antwerpen.
                      das wel een hele aantrekkelijke prijs!
                      en hoe zit het met garantie"? want ik woon in NL
                      Mijn portfolio website:

Comment

Een toestel aangekocht in de EU heeft Sony-garantie in de hele EU. Als er 2 jaar op je factuur staat, dan kan je het toestel in die periode gratis laten herstellen via elk Sony Service Center in de EU, of je kan het terug brengen naar de winkel waar je het kocht en zij gaan er dan op hun beurt mee naar Sony. Ik kies het liefste de snelste weg: rechtstreeks naar Sony.

Comment

Kan ik dan ook contact opnemen met Sony Nederland?
                          Mijn portfolio website:

Comment

Kan ik dan ook contact opnemen met Sony Nederland?
                            Yep, dat kan

Comment

Het sparen gaat ineens een stuk sneller en het moment kan best snel komen dat ik er een gaan halen.

Er zijn een paar camera’s bijgekomen, dit is mijn totale lijstje.
                              - Sony A230
                              - Sony A330
                              - Nikon D3000
                              - Canon 1000D
                              - Panasonic Lumix DMC-G1
                              - Olympus E-520

Ze moeten beschikken over de volgende dingen:
                              - Stabilisatie
                              - Sowieso in pakket moet een lens zitten, zodat ik gelijk kan beginnen.

Ik hoor heel graag jullie ervaringen, meningen en andere suggesties.

En ik hoor veel verhalen over Canon/Nikon…maar waarom?
                              Tegenwoordig worden er toch geen slechte toestellen meer gemaakt?

Als je een apparaat aanraadt, dan hoor ik graag de reden erbij!

Bedankt!
                              Mijn portfolio website:

Comment

Het sparen gaat ineens een stuk sneller en het moment kan best snel komen dat ik er een gaan halen.

Er zijn een paar camera’s bijgekomen, dit is mijn totale lijstje.
                                - Sony A230
                                - Sony A330
                                - Nikon D3000
                                - Canon 1000D
                                - Panasonic Lumix DMC-G1
                                - Olympus E-520

Ze moeten beschikken over de volgende dingen:
                                - Stabilisatie
                                - Sowieso in pakket moet een lens zitten, zodat ik gelijk kan beginnen.

Ik hoor heel graag jullie ervaringen, meningen en andere suggesties.

En ik hoor veel verhalen over Canon/Nikon…maar waarom?
                                Tegenwoordig worden er toch geen slechte toestellen meer gemaakt?

Als je een apparaat aanraadt, dan hoor ik graag de reden erbij!

Bedankt!

Heeft te maken met ruis bij hogere iso instelling,Canon en Nikon hebben minder ruis bij hogere iso instellingen,deze instelling gebruik je bij slechte licht omstandigheden zoals bv in een kerk,kastelen enz........
                                Heeft ook een beetje te maken met de lenzen die je gebruikt en bij Canon en Nikon heb je keuze genoeg,grtjs
                                Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

Comment

Working...
                                X