Hallo,
IK ben 16 jaar en zit al een tijdje te denken aan een spiegelreflexcamera, en nu weet ik zeker dat ik er eentje wil!
Die wil ik gebruiken voor bijvoorbeeld de dagelijkse dingen.
Ook voor evenementen en beurzen wil ik goede foto's kunnen schieten, dit vindt binnen plaats. en moet zich goed kunnen focussen op kleinere dingen.
Omdat ik telefoon-reviewer ben, fotografeer ik heel vaak mobiele telefoons, daar moet het apparaat dus zich goed op kunnen focussen.
Voor op vakantie moet het toestel ook gewoon goed zijn en belangrijk vindt ik een LCD scherm waardoor je niet altijd het gaatje nodig hebt om een foto te kunnen schieten.
Een beeldstabilisator lijkt me ook wel een goed idee.
Ik moet wel zeggen dat ik een beperkt budget heb, ik wil een echte spiegelreflex-camera met een prijskaartje van rond 300€ - 400€. Liefst echt niet hoger, en uiteraard moet dat body incl. lens zijn.
Ik heb nu een compact-camera ; Pentax OPTIO E65, maar wat een rotding is dat, ik ben er al een keer mee teruggeweest omdat er zo nu en dan problemen optraden en de foto;s komen niet altijd zo over als ze daadwerkelijk zijn.
Een ingebouwde flits vindt ik ook handig, zodat ik niet nóg meer mee hoef te zeulen.
Ik kom zelf uit Nederland, en ik weet niet of de prijzen in België hoger zijn of lager, maar bij voorkeur koop ik de camera in Nederland.
Ik ben tijdens mijn zoektocht al een paar camera's tegengekomen;
- Canon 1000D
- Sony A230
- Sony A330
- Olympus E-520
Ik weet niet of ik een beetje goed gekeken heb, ik ben een leek op spiegelreflex camera gebied, en zou daarom graag willen weten welke jullie mij aan zouden raden.
Bij het aanraden van eentje , of afraden, zou ik graag ook de redenen willen weten waarom het toestel wel of niet iets is.
Alvast heel erg bedankt!!!
GR Stefan
Comment