Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2de toestel voor onderweg en fietstochten

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 2de toestel voor onderweg en fietstochten

Hey,

Ik ben nieuw hier als het op posten aankomt.

Vorig jaar heb ik mij een reflexcamera nikon D60 gekocht.
    Vooral omdat ik sinds vorig jaar in maart moeder ben geworden en graag een degelijk toestel wou om mijn zoontje te kunnen fotograferen. Nu na weken foto's nemen begon het te kriebelen en ben ik er een beetje mee beginnen 'prutsen' om andere en betere foto's te kunnen nemen.
    Nu gebruik ik het toestel vooral op feestjes bij familie, thuis en dergelijke. Maar als ik uitstapjes maak met de fiets enzo vind ik hem helemaal niet praktisch.

En nu komt eindelijk mijn vraag.... ;-)

Bestaat er een compact toestel die rap een foto neemt van zodra je op het knopje drukt? Vooral dit vind ik belangrijk gezien ik nog met een kleine spruit zit die nog niet echt lang wilt blijven stilstaan.... qua prijs dacht ik aan max 500 euro (liefst minder natuurlijk ;-) ) Er mag ook wat zoom opzitten en natuurlijk haarscherpe beelden aub.

Alvast bedankt voor het advies.

Re: 2de toestel voor onderweg en fietstochten

Voor die prijs zou ik serieus nadenken over een Canon G10/11

Comment

is idd een optie die G10/11 maar ik hoop op een nog ietswa kleiner model, want hij is ook nog beetje lomp hé.

Hopelijk nog suggesties
      thx sand0r

Comment

Direct op het knopje duwen zonder scherp te stellen zal voor verrassingen zorgen, de lens moet tenslotte de tijd krijgen om ook scherp te stellen, éénmaal dat gebeurd is, zullen de meest recente camera's wel direct reageren wanneer je verder op het knopje drukt. Hoe je het ook draait of keert, scherpstellen zal altijd eerst moeten gebeuren vooraleer je afdrukt.
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

ik ben er mij van bewust dat het scherpstellen eerst moet gebeuren ;-) maar ik wil dat het vooral rap gaat zoals bij de nikon d60

Ik dacht nochtans dat de meeste compact toestellen niet direct reageren na het duwen van de knop. Bij de meeste moet je toch wel eerst een sec of 5 wachten vooraleer hij uiteindelijk genomen is????Voor volwassen die ff moeten poseren is da niets, maar als ge klein mannen lopen hebt, is het wel ideaal om (na het scherpstellen) direct de foto te kunnen nemen.

Comment

Naast de G10/G11 maken de Canon S90 en de panasonic LX3 zeker voor een compact heel behoolijken foto's. En zijn een stuk kleiner dan de G11. Een heel andere optie is een toestel als de Panasonic FS62. Toiegegeven het is niet de beste bij hogere iso-waarden (en dan druk ik mij voorzichtig uit) maar ik neem ook aan dat de fietstochten met een kleine vooral overdag geburen.

Overigens valt de vertraging wel mee, zeker geen 5 seconden meer met een nodern toestel, al zijn spiegelreflexen aanzienlijk sneller. Dit is vooral even uitproberen in de winkel om te zien of u er mee kan leven. Van "uit" tot "schietklaar" inclusief scherpstellen neemt natuurlijk wel enkele secondes in beslag.

Comment

Als je een compact toestelletje zoekt met een (voor een compact) goede beeldkwaliteit, dan kan ik je de Canon S90 aanraden.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

Comment

Working...
              X