Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A550 of Canon Eos 550D???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sony A550 of Canon Eos 550D???

Hoi allemaal,

Ik heb de laatste dagen al enorm veel opgezocht en raad gevraagd aan vrienden die fotografie hebben gestudeerd maar ik ben er toch nog steeds niet uit. Ikzelf ken nul de botten van fotografie met een spiegelreflexcamera maar de interesse om het te leren is er zeker. Vanaf februari (september zat al vol ) begin ik met lessen maar ik zou me al zo snel mogelijk een toestel willen aanschaffen om mezelf al wat aan te leren door te experimenteren. Ik twijfel dus ENORM tussen deze 2... Qua prijs zijn ze vergelijkbaar... er zijn een aantal verschillen tussen beide camera's die volgens vrienden niet het verschil zullen maken in de kwaliteit van de foto's... het enige grote verschil dat mij aan het twijfelen zet is het feit dat Sony IS heeft ingebouwd in de body en bij Canon moet dit dan in de lenzen zitten. Wat is jullie gedacht hierover wat beter zou zijn???

Mercie alvast

Re: Sony A550 of Canon Eos 550D???

Oorspronkelijk geplaatst door EVH Bekijk bericht
    het enige grote verschil dat mij aan het twijfelen zet is het feit dat Sony IS heeft ingebouwd in de body en bij Canon moet dit dan in de lenzen zitten. Wat is jullie gedacht hierover wat beter zou zijn???
    "Beter" is subjectief. Beter voor mij is niet noodzakelijk ook beter voor jou.

Als je vooral met een of twee tele's aan de slag wil, neem dan maar in de lens.
    Het voornaamste voordeel daarvan vind ik persoonlijk de gestabiliseerde zoeker.

Als je met heel wat verschillende lenzen aan de slag wil die misschien wel of misschien niet stabilisatie hebben, dan zou ik het in de body nemen.
    Zo genieten alle lenzen ervan (ook standaarbereik, en alle primes inclusief macro, en alle oude lenzen), en dat is voor mij het grootste voordeel van die keuze.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Beter is idd subjectief Ik denk dat mijn voorkeur momenteel lichtjes uitgaat naar de Sony... heb een kit gezien op de site van konijnenberg met 2 lenzen erbij (15-55 + 55-200mm) voor 794,18€... dit lijkt me om te starten al een goed begin voor een redelijke prijs (ik besef maar al te goed dat fotografie een dure hobby is ) Naar de toekomst toe (lees: na terug wat gespaard te hebben en wat meer kennis te hebben opgedaan) zullen er denk ik nog wel lenzen volgen...

Comment

het enige grote verschil dat mij aan het twijfelen zet is het feit dat Sony IS heeft ingebouwd in de body en bij Canon moet dit dan in de lenzen zitten. Wat is jullie gedacht hierover wat beter zou zijn???
        Als je IS in de lens hebt is de zoeker ook gestabiliseerd. Het voordeel van IS in de body is natuurlijk dat het met alle lenzen werkt. Zelf heb ik de Sony Alpha 550 en daar ben ik heel tevreden over, maar dat zal ook wel gelden voor gebruikers van de Canon 550D .
        about.me/stijnv

Comment

ik heb net nog een beetje verder zitten zoeken en lezen... klopt het dat je de IS in de body van de Sony A550 kan uitschakelen??? Want dan is mijn keuze gemakkelijk gemaakt... Indien lens zonder IS inschakelen en anders even uitschakelen... of zie ik dit te simpel?

Comment

ik heb net nog een beetje verder zitten zoeken en lezen... klopt het dat je de IS in de body van de Sony A550 kan uitschakelen??? Want dan is mijn keuze gemakkelijk gemaakt... Indien lens zonder IS inschakelen en anders even uitschakelen... of zie ik dit te simpel?
            De meeste objectieven die voor Sony gemaakt zijn hebben geen stabilisatie.

Het klopt wel dat je deze kan uitzetten, wat handig is als je van statief werkt of gaan "pannen".

Heb je de toestellen al eens vast gehad, misschien ligt de ene beter in de handen bij jou...
            "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
            500px

Comment

Indien lens zonder IS inschakelen en anders even uitschakelen... of zie ik dit te simpel?
              Zo simpel is het inderdaad ja .

En bij mij gaat die dus enkel uit wanneer de Sigma 18-250 OS HSM gebruikt wordt.
              Sigma gaat trouwens nog wel meer lenzen incl. OS voor Sony brengen, en Tamron zal daar uiteindelijk ook wel mee volgen.
              Op zich natuurlijk geen noodzaak, maar meer keuze hebben maakt het alleen maar plezanter
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Dan ligt de keuze denk ik toch wel vast Heb beide toestellen al in mijn handen gehad en voelde op het eerste moment niet echt een verschil... vandaag nog maar eens even binnenspringen in de fotowinkel om nog eens verder te proberen maar de keuze lijkt toch voor 99% vast te liggen...
                Mercie alvast om te reageren en mijn dilemma te helpen opklaren
                Nu maar hopen dat de body snel terug binnen is bij konijnenberg dat ik eraan kan beginnen

Comment

Beter is idd subjectief Ik denk dat mijn voorkeur momenteel lichtjes uitgaat naar de Sony... heb een kit gezien op de site van konijnenberg met 2 lenzen erbij (15-55 + 55-200mm) voor 794,18€... dit lijkt me om te starten al een goed begin voor een redelijke prijs (ik besef maar al te goed dat fotografie een dure hobby is ) Naar de toekomst toe (lees: na terug wat gespaard te hebben en wat meer kennis te hebben opgedaan) zullen er denk ik nog wel lenzen volgen...
                  Laat die 55-200 liggen, en koop op ebay een Beercan (Minolta AF 70-210 F4).
                  Die lens is véél beter en kost amper 150€.
                  Zoek maar eens op Beercan of Ofenrohr, en je vindt vrijwel alleen maar positieve kritieken.

Comment

Een Beercan is prima, maar heeft, net zoals grote broer de 'big beercan' (75-300mm), veel last van chromatische aberratie, nee ? De 18-55 en 55-200 zijn prima lenzen om mee te beginnen .
                    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                      De 18-55 en 55-200 zijn prima lenzen om mee te beginnen .
                      Inderdaad. Persoonlijk zou ik tegenwoordig ook eerder voor de nieuwere 55-200 gaan dan voor de beercan. En als je meer wil uitgeven, dan zou ik ook eerder naar een Minolta 100-300 Apo uitkijken. De beercan heeft een naam, maar recentere ontwerpen zijn op een aantal vlakken toch wel beter hoor, o.a. CA en contrast (en ook handiger, minder groot en zwaar).

Comment

Vandaag langs geweest in fotowinkel... met beide toestellen wat proeffoto's geschoten en met verschillende lenzen wat gespeeld (voor zover ik er al iets van ken ) Degelijke uitleg gekregen over de mogelijkheden van beide toestellen en nu heeft em mij toch niet weer aant twijfelen gebracht zeker!!! (ik vrees dat dit ook echt in mijn karakter ligt ) Canon leek me nu iets beter uit de bus te komen... wegens in het bezit te zijn van een compact canon ixus 990 IS ging het menu en instellingen gedoe me veel beter af dan de sony... de knoppen leken me ook handiger in gebruik... dus +1 voor de canon... dan betreft de accesoires leek me de canon ook iets voordeel te hebben (meer keuze in lenzen??? of ben ik hier totaal fout?) makkelijkere keuze in flitsers (zonder tussenstuk omdat de sony met andere soort 'aansluiting werkt... het juiste woord ontbreekt me in mijn woordenschat ) Ik zou de canon 550D dan nemen met een 15-135mm IS waardoor ik niet veel van lens moet veranderen... minder gesleur... pfff ik weet het effe niet meer Wat denken jullie van deze keuze??? De prijs is dan 879€ voor de set... wil ik verder bereik in zoom kan ik dan nog een extra lens nemen zoals 100-300mm ofzo in de toekomst...
                        Alvast bedankt voor jullie reacties...

Comment

Denk er ook aan dat er voor de Canon veel meer lenzen (tweedehands markt is beduidend groter maar nieuw aanbod en ontwikkeling voorlopig ook) en doorgroei mogelijkheden zijn, (lap dat gaan ze niet graag horen). Er is trouwens een zeer grote controverse tussen IS in de body of in de lenzen, één aspect is dat de zoeker in een Canon beter weergeeft dan de IS zoeker van de Sony. Dit gezegd zijnde, de Sony's van het hogere segment zijn duidelijk goeie toestellen.

Comment

Niet doen, die 18-135. Nikon heeft een goede in dat bereik, maar de Canonversie van dat bereik is een slechte lens...dan koop je beter een 18-55 en 55-250, beide met IS. Dan kan je later iets zoals een 15-85 kopen. Die heeft wel veel vervorming (aangezien het een allroundzoom is, maar nog niet zo erg als een 18-250 ofzo natuurlijk), maar is veel scherper. Of een 17-55...
                            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Ik denk eerlijk gezegd dat eer dat je tegen het probleem van kleinere lenskeuze bij Sony gaat oplopen dat je dan echt wel moeilijk moet gaan doen....er komn er trouwens snel weer bij (of "heruitgegeven" van minolta). Ook de 2dehandsmarkt lijkt me niet erg overtuigend; er zijn enorm veel 2de handslenzen met sony/minolta vatting.
                              Wat het probleem is met de flitsers snap ik niet helemaal, ofwel koop je een sony flits (meest logische keuze) ofwel koopt je bv een flash van Sigma of en ander merk met een sony flitsschoen, dit is niet complexer dan bij canon of nikon

Comment

Working...
                              X