Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Compactcamera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Compactcamera

Allen,
    Ik denk mij een compactje bij te kopen voor vakantiefoto's,snapshot's etc..Nu heb ik op mijn werk een panasonic dmc-tz8 gezien waarvan op het eerste zicht de resultaten zeer goed meevallen.Heeft er hier iemand ervaring met dit toestel en/of enige bevindingen?
    Alvast bedankt.
    Marc
    Last edited by Spotterke; 23 juni 2010, 18:35.
    Marc

Nikon D50 + Nikkor AF-S DX 18-70mm f3.5-4.5 ED + Tamron 70-300+1GB SD card

Re: Compactcamera

Ik heb de TZ7 en die valt (bij voldoende licht) héél erg mee. Het is een klein en erg stevig toestelletje, en nog gebruiksvriendelijk op de koop toe.
    http://users.telenet.be/patric/

Comment

Ok,bedankt !
      Nog iemand?
      Marc

Comment

Marc,

Ik heb onlangs een Panasonic LX3 gekocht en ben zeer tevreden met mijn aankoop.

+ lichtsterk Leica objectief (prachtig)
        + vele (manuele) instellingen mogelijk
        + RAW formaat
        + filmen in HD
        + goed gebouwd
        + prachtig lederen (retro) etui te koop

- geen sterke zoom
        - dop moet manueel van en op het objectief geplaatst worden (kwestie van gewoonte)

prachtig toestelletje dat vanaf nu met elke gezinsuitstap meegenomen zal worden.

PS: heb er wel een tussenstuk + neutraal filter bijgekocht ... voor als we aan zee (op 't strand) zijn ...

Comment

@Sennheiser,ziet er een leuk toestel uit maar iets boven mijn budget wat ik aan een compact wil spenderen
          Marc

Comment

Die panasonics(TZ-reeks) zijn inderdaad goed bij mooi weer en veel licht,maar als ge je compact ook veel binnenshuis gaat gebruiken raad ik je deze toch af...want dan vind ik de kwaliteit niet goed...mijn oude powershot A95 van canon presteert stukken beter voor foto's binnenshuis.

Grtz Templar
            D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
            Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Ik heb een TZ-7,en ben daar vrij tevreden over.Klein,gemakkelijk mee te nemen op fiets etc.
              Werk binnenshuis wat moeilijker,maat ivg met mijn Nikon Coolpix 5200 duidelijke verbetering.
              NB:daarnaast heb ik een Canon 1D mkIIn en een 5D.Ik hoop dat ik; wat kwaliteit betreft,er toch een zekere kijk op heb.

Comment

Kijk hier eens naar, misschien zit er iets voor je bij.

10xzoom compactcamera's test

De casio fH100 doet het hier erg goed, niet echt duur en heeft RAW

grtjs Wim
                "The important thing is not the camera but the eye..............

but the camera helps "

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
                  Die panasonics(TZ-reeks) zijn inderdaad goed bij mooi weer en veel licht,maar als ge je compact ook veel binnenshuis gaat gebruiken raad ik je deze toch af...want dan vind ik de kwaliteit niet goed...mijn oude powershot A95 van canon presteert stukken beter voor foto's binnenshuis.

Grtz Templar
                  Ik hoop dat het dan nog wat meevalt,want er is één in bestelling op het moment.Hier heb ik mijn olympus fe320 voor aan de kant gezet..
                  Marc

Comment

het enige nadeel : eens je een spiegelreflex (evt met L primes) gewoon bent zul je teleurgesteld zijn in de kwaliteit. De Venus IV engine zorgt dat er teveel noise reduction is, met verlies van kwaliteit als resultaat (ook op lage iso's).

Als je inzoomt op je fotos ga je zien dat ze niet scherp zijn, en veel artefacten ook op lage iso's Jammer dat Panasonic de "noise reduction off" niet heeft voorzien

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 2010 Bekijk bericht
                      het enige nadeel : eens je een spiegelreflex (evt met L primes) gewoon bent zul je teleurgesteld zijn in de kwaliteit. De Venus IV engine zorgt dat er teveel noise reduction is, met verlies van kwaliteit als resultaat (ook op lage iso's).

Als je inzoomt op je fotos ga je zien dat ze niet scherp zijn, en veel artefacten ook op lage iso's Jammer dat Panasonic de "noise reduction off" niet heeft voorzien
                      Ik heb geen prime's maar wel een "oudje" van een dslr(nikon D50) en zelfs daarbij zijn pak weg de helft van mijn foto's niet echt scherp als je ze op 100% view bekijkt.Ik heb vandaag een aantal foto's gezien van de dmc-tz8 op 100% en die zijn voor compactcamera's zeeer acceptabel hoor.
                      Marc

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spotterke Bekijk bericht
                        Ik hoop dat het dan nog wat meevalt,want er is één in bestelling op het moment.Hier heb ik mijn olympus fe320 voor aan de kant gezet..
                        Wees niet ongerust, de TZ7 kwam op Dpreview er uit als beste van de reeks.
                        http://users.telenet.be/patric/

Comment

Ik heb een Canon powershot A470

- leuke mogelijkheden
                          - Flimfunctie

- sluitertijd en diaframa niet handmatig kunnen instellen
                          Camera : Canon powershot A470

Comment

Working...
                          X