Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 5DmkII - Err 20

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 5DmkII - Err 20

Hoi,

Gisteren kreeg ik gedurende een fotoshoot af te rekenen met frequente Err-20 berichten. ("shooting is not possible, turn the camera on and off or reseat the battery", of iets in die trend) Het gebeurde ongeveer 1 op de 4 foto's, wat eigenlijk zo goed als onwerkbaar is . Het klinkt alsof de shutter een beetje hapert. Zijn er nog mensen die dit meegemaakt hebben?

Op dit ogenblik werkt de camera terug, nadat ik hem een nachtje laten "rusten" heb zonder lens,batterij&cf-card. (zoals aangeraden op de canon-site). Ik ben er echter niet gerust in, en heb schrik dat het probleem op cruciale momenten terug zal opduiken.

Na een beetje research vond ik slechts een klein aantal lotgenoten, die uiteindelijk hun camera voor herstelling binnengebracht hebben, en na een aantal weken de camera terugkregen met een nieuw shutterhouse.

Ik heb deze camera tweedehands gekocht hier op BD. De verkoper ging mij de ingescande factuur (omdat deze nog in garantie is) doormailen, maar heeft dit tot op heden niet gedaan. Ik zag dat hij ook reeds geruime tijd niet meer actief was op BD, dus vermoed ik dat hij ook m'n berichten hierrond niet gelezen heeft. Nu, garantie is in principe niet overdraagbaar, dus vrees ik dat dit me toch niet vooruit zou helpen.

Stel dat ik deze camera binnenbreng bij bv Art&Craft (waar ik zelf veel aankopen doe, maar deze camera dus niet), kunnen zij me helpen? Zo ja, heeft iemand een idee wat de mogelijke kosten zouden zijn?

Alvast bedankt.
    Liefst - en ik wil niet arrogant of ondankbaar over komen - geen antwoorden als "voor die 25% extra kostprijs zou ik hem toch in de winkel gekocht hebben, met eigen factuur & garantie". In de toekomst zal ik dat waarschijnlijk ook wel doen, maar op dit moment was 500 euro uitsparen echt wel welkom.
    Canon EOS 5DmkII | Canon Speedlight 580EX | Canon 50mm F1.4 - Canon 24-70mm F2.8 L - Canon 70-200mm F2.8 IS L

Re: Canon 5DmkII - Err 20

Oorspronkelijk geplaatst door quint'n Bekijk bericht
    Hoi,

Gisteren kreeg ik gedurende een fotoshoot af te rekenen met frequente Err-20 berichten. ("shooting is not possible, turn the camera on and off or reseat the battery", of iets in die trend) Het gebeurde ongeveer 1 op de 4 foto's, wat eigenlijk zo goed als onwerkbaar is . Het klinkt alsof de shutter een beetje hapert. Zijn er nog mensen die dit meegemaakt hebben?

Op dit ogenblik werkt de camera terug, nadat ik hem een nachtje laten "rusten" heb zonder lens,batterij&cf-card. (zoals aangeraden op de canon-site). Ik ben er echter niet gerust in, en heb schrik dat het probleem op cruciale momenten terug zal opduiken.

Na een beetje research vond ik slechts een klein aantal lotgenoten, die uiteindelijk hun camera voor herstelling binnengebracht hebben, en na een aantal weken de camera terugkregen met een nieuw shutterhouse.

Ik heb deze camera tweedehands gekocht hier op BD. De verkoper ging mij de ingescande factuur (omdat deze nog in garantie is) doormailen, maar heeft dit tot op heden niet gedaan. Ik zag dat hij ook reeds geruime tijd niet meer actief was op BD, dus vermoed ik dat hij ook m'n berichten hierrond niet gelezen heeft. Nu, garantie is in principe niet overdraagbaar, dus vrees ik dat dit me toch niet vooruit zou helpen.

Stel dat ik deze camera binnenbreng bij bv Art&Craft (waar ik zelf veel aankopen doe, maar deze camera dus niet), kunnen zij me helpen? Zo ja, heeft iemand een idee wat de mogelijke kosten zouden zijn?

Alvast bedankt.
    Liefst - en ik wil niet arrogant of ondankbaar over komen - geen antwoorden als "voor die 25% extra kostprijs zou ik hem toch in de winkel gekocht hebben, met eigen factuur & garantie". In de toekomst zal ik dat waarschijnlijk ook wel doen, maar op dit moment was 500 euro uitsparen echt wel welkom.
    Meestal is er bij een toestel ook een garantiekaart van de fabrikant zelf, weet niet hoe dit zit bij Canon maar die kaart is mogelijk voldoende.
    Als het een onrechtmatig verworven toestel is zou het kunnen dat de serial nummer op een zwarte lijst staat, en dat is erger. Wat gebeurt er dan als men dit ziet tijdens herstelling ?
    Gewoon eerlijk zijn tegen de verkoper in jouw geval Art&Craft en zien wat die te vertellen hebben. Of misschien nog beter rechtstreeks de invoerder, klantenservice, van Canon kontakteren

Comment

Garantie geld voor het toestel en is dus overdraagbaar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
        Lijkt mij eigenlijk ook. Want hoeveel mensen hebben überhaupt een factuur op naam? Da's toch meestal alleen voor zakelijk gebruik? Dus het lijkt me dat een aankoopbon of desnoods alleen een kassabon al genoeg zou moeten zijn...
        www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
          Precies!!!! Je hebt gewoon recht op je papieren zodat je het toestel onder garantie kunt laten nakijken. De garantie zit op de Canon 7D en is wel degelijk overdraagbaar.
          Heb je geen adres van diegene?

Comment

Van error nummer zoveel problemen heb ik met mijn 5 mkII nog geen last van gehad, maar ik had onlangs het volgende probleem. Als ik afdrukte leek het een eeuwigheid te duren eer het toestel de foto wegschreef naar de cf kaart. Ik gebruik nochtans Extreme III kaarten en aanverwanten. Het leek eigenlijk meer of de afdrukknop bleef hangen/blokkeren. Ondertussen is het niet mogelijk om een volgende foto te nemen. Op het schempje kwam enkel " bussy", niets van een error-melding.
            Heb het toestel binnengebracht (onder garantie) ongeveer 5 weken geleden. Wat het probleem nu eigenlijk is of was weet ik nog niet. Ik heb de boodschap gekregen dat ik hem maandag aanstaande mag gaan ophalen. Dat werd hoog tijd gezien ik een paar dagen later naar Kenia vertrek. Zal dus na het verlof laten weten of het verholpen is of niet
            - - -
            Wat garantie betreft;
            Waar ik het toestel heb binnengebracht zei men mij dat er geen probleem zou zijn.
            Ik heb het toestel ook 2é hands gekocht maar wel alle lenzen ed nieuw in de winkel waar ik het toestel heb binnengebracht. Ik had en heb eveneens geen garantiebewijs, zelfs niet dat van Canon dat bij in de doos zou moeten zitten. Volgens de winkelier weten ze bij Canon maar al te goed wanneer een toestel werd geregistreerd en/of verkocht aangaande serienummer. Als de verkoper of de eerste eigenaar deze bij Canon heeft geregistreerd, wat het geval wel zal zijn, is er geen enkel probleem.

Comment

Thx voor de replies allemaal.

Momenteel heeft m'n camera besloten om terug probleemloos te werken. Ik heb de eerste nacht, zoals aangeraden op de canon site, eens m'n batterij, cf-card en lens er af gehaald, een nachtje laten "rusten" en dan met een volle batterij herbegonnen. Sindsdien massaal veel getest onder allerlei omstandigheden, en nog geen enkel probleem gehad.

Wat het probleem dus was, i don't know. Misschien ergens iets dat in tijdelijk geheugen bleef hangen, en dat pas na een "koude" restart opgelost was.

'k Ben wel blij dat ie terug werkt, maar toch... geen 100% vertrouwen meer in m'n toestel, wat toch akelig gevoel is. 't Zal nog even duren tegen dat het vertrouwen terug is.

Wel goed om te horen dat het geen groot probleem is om zonder papieren naar een goeie winkel te stappen. Misschien heb ik het nog wel eens nodig...
              Canon EOS 5DmkII | Canon Speedlight 580EX | Canon 50mm F1.4 - Canon 24-70mm F2.8 L - Canon 70-200mm F2.8 IS L

Comment

Working...
              X