Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

k10d wil niet meer

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• k10d wil niet meer

hallo,

daarnet was ik enkele foto's aan het nemen, van de éne op de andere foto weigert mijn camera een foto te nemen. Spiegel klapt niet meer om hoog een sluiter gaat niet meer open. Camera af en terug op gezet, ander objectief, andere geheugenkaart, reset, blaasbalg, nieuwe batterij, manueel, manueel scherpstellen, bulb,....
    niets helpt!!
    Spiegel gaat dus niet meer om hoog en sluiter doet niets.
    Ik gebruikte hem in normale omstandigheden, geen regen of volle zon, geen schokken, met de 50-135 f2.8 van pentax. Scherpstellen doet ie nog wel. Ook hoor ik nog het 'rollend' geluid wanneer ik de ontspanknop induw en vool een lichte beweging in de camera zoals hij normaal doet, alleen doet hij dus fysiek niets...

heeft iemand nog raad wat ik kan proberen voor ik morgen naar de fotozaak stap?

bij voorbaat dank,
    Michiel C.
    love and happiness!
    pentax k-7, sigma 30mm 1.4, 50-135 2.8, 50 1.7, 180 macro en 't kitlensje

Re: k10d wil niet meer

Soms helpt het de camera even opzij te leggen en opnieuw te proberen, maar dit lijkt me echt wel een probleem te zijn waar een hersteller aan te pas gaat komen. Binnendoen bij de winkel en opsturen naar De Beukelaer dus...

Wim
    Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

Comment

Working...
    X