Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

7d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 7d

    aangezien ik de 7D zou willen aankopen :

    heeft er iemand al enige ervaringen ingebruiksgemak , komende van de 350D?
    zijn er al "err 99" ervaringen met deze body?

    enig advies in aankoop locatie?

    enz...


    alvast bedankt voor de tips/info

  • #2
    Re: 7d

    Ik heb met geen van beide ervaring, maar een 7D is duidelijk meer gericht op de meer ervaren fotograaf.
    Een 350D heeft nog de automatische presets voor portret, landschap enz..., een 7D heeft die niet, daar moet de fotograaf beslissen wat de best mogelijke instelling is voor voor elke foto.
    Als je ervaring hebt met diafragmavoorkeuze, sluitertijdvoorkeuze of de volledig manuele stand, dan is er geen enkel probleem om direkt met de 7D aan de slag te gaan.
    De mogelijkheden van de autofocus zijn veel uitgebreider, daar zal je toch even moeten experimenteren om er het beste uit te halen naargelang het soort foto dat je wil maken.

    Over error 99 problemen van een 7D heb ik hier nog niet veel gezien, het enige dat ik hier gelezen heb dat een klein percentage 7D's problemen zou hebben met de autofocus.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: 7d

      hey ,

      bedankt voor de reactie.

      ik ben initieel begonnen met de 350D omdat het voor te beginnen wel een goed toestel leek.

      het heeft me ook op 1 keer na nooit in de steek gelaten.

      de automatische instellingen heb ik enkel in het begin gebruikt , dus de afwezigheid daarvan zou al geen probleem zijn.

      maar daar ik van de 40 en 50D zulks een err99 problemen las stelde ik toch liever eens de vraag betreffende de 7D.

      mvg

      yoeri

      Comment


      • #4
        Re: 7d

        Als je verder wil gaan in fotografie (en het geen rib uit je lijf is) zou ik voor de 7D gaan.
        Het is werkelijk een stap vooruit in de Canon cropcameras, je krijgt veel waar voor je geld.

        De prijs op het internet schommelt tussen 1200 en 1300 EUR (zoals 6 maand geleden, je ziet dat wachten niets uithaalt ).

        Bij elk toestel dat ik al heb gehad stonden de fora vol met err 99 en andere horrorverhalen, ik heb (zoals het overgrote deel van de gebruikers) er nooit iets van gemerkt.

        Comment


        • #5
          Re: 7d

          volgens velen vergt he af-systeem toch enige gewenning
          nikon stuff

          Comment


          • #6
            Re: 7d

            Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
            volgens velen vergt het af-systeem toch enige gewenning
            Dat is zo bij elke camera waarmee je meer mogelijkheden hebt (dat geldt voor elk merk, meer mogelijkheden = meer kans dat je iets verkeerd doet).
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: 7d

              Ik ben ook gestart met de 350D, dan naar de 40D en nu recent naar de 7D. Vooral de manier waarop je AF punten kan selecteren vind ik interessant + je kan er alle kanten mee uit. Mijn 40D vond ik nochtans ook een schitterend toestel! Maar daar begon de ruis bij hogere ISOs mij een beetje te storen.

              Hou vooral rekening met je budget! Een 40D met een goeie lens bv canon 17-55 zal vaak een beter resultaat geven dan een 7D met je kitlens.
              Check out our travel experiences in the British Columbia, Canada. http://pmcanada.wordpress.com

              Comment


              • #8
                Re: 7d

                Qua gewenning, daar kan ik over meespreken.

                Na ongeveer 21 jaar een goede maand geleden terug begonnen met fotografie.
                Ik heb ook gekozen voor de 7D met de 15-85 lens en ik moet zeggen nog geen moment spijt van gehad.
                Wel een degelijke leercurve voor dit toestel als je van niets van dslr fotografie komt, maar het is doenbaar. Gezien je vorige ervaring met dslr, zou het volgens mij geen probleem mogen zijn om ermee te werken.

                Op 1 maand een kleine 1300 testfoto's genomen, in verschillende omstandigheden en enkel door foute instellingen van mij of beweging focusproblemen of andere "foute" foto's.

                Nu ben ik bezig met de flash (580EXII) te leren kennen in samenwerking met de 7D.
                Eerst de technische kant onder de knie krijgen en dan zien we wel wat de artistieke kant brengt ...

                Ik persoonlijk kan enkel de 7D aanraden.
                Ik ben eigenlijk niet lui, ik ben alleen erg goed in het niets doen ...

                Comment


                • #9
                  Re: 7d

                  Hou vooral rekening met je budget! Een 40D met een goeie lens bv canon 17-55 zal vaak een beter resultaat geven dan een 7D met je kitlens
                  Je koopt een 7D voor de snelheid, stilstaande onderwerpen kan je 350D even goed (allez, hij is iets beter in het donker).

                  Lenzen zijn sowieso duurder dan bodies, maar gaan ook iets langer mee.

                  De kitlens geeft nog altijd goede resultaten op de 7D, maar als het je enige lens is ben je niet goed bezig

                  Comment


                  • #10
                    Re: 7d

                    hey ;

                    bedankt voor de reacties.


                    momenteel heb ik als lens de 18-55 IS en de 55-250 IS van canon.

                    op termijn spaar ik voor een degelijke L- reeks lens, doch voorlopig zouden deze het moeten doen.

                    voor de 7D zou ik ook de extra baterijgreep aankopen , deze heb ik ook voor de 350D.

                    over een externe flits ben ik aan het nadenken, op de 350D heb ik steeds de eigen flitser gebuikt en veel experimenten gedaan in het werken zonder flitslicht.

                    tenslotte veranderd met flits toch de sfeer soms wel erg.

                    de kitlens heeft trouwens een eindje terug een err99 gehad , waardoor deze nu permanent off-line is.

                    maar ja we hadden toch de IS variant al een tijd.

                    qua lenzen zou ik binnenkort naar de aankoop van een macro willen gaan , voornamelijk voor het fotograferen van markeringen dus alle tips daaromtrent zijn welkom.

                    mvg

                    yoeri

                    Comment


                    • #11
                      Re: 7d

                      voor de 7D zou ik ook de extra baterijgreep aankopen
                      Spaar dat geld, 7D body is al redelijk zwaar.

                      Met de batterij van de 7D maak je 1000 fotos, en je kan nauwkeurig zien hoeveel er nog inzitten.
                      Een extra batterij als reserve moet ruimschoots volstaan (ik heb ze nog nooit nodig gehad).

                      Comment


                      • #12
                        Re: 7d

                        Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                        Spaar dat geld, 7D body is al redelijk zwaar.

                        Met de batterij van de 7D maak je 1000 fotos, en je kan nauwkeurig zien hoeveel er nog inzitten.
                        Een extra batterij als reserve moet ruimschoots volstaan (ik heb ze nog nooit nodig gehad).
                        Ik heb voor mijn 5dII ook een battery grip en 2e batterij gekocht ... eigenlijk verloren geld, de grip vind ikzelf wel goed, heb nogal grote handen en met grip 'zit' de camera gewoon beter in de hand, maar die 2e batterij was helemaal niet nodig.

                        Je maakt 1000 foto's met één batterij, en je kan perfect zien hoeveel foto's je gemaakt hebt met deze batterij en hoeveel 'power' er nog overschiet ... ik ben nu gerust met twee batterijen, maar eerlijk gezegd is dit meer voor mijn gemoedsrust, één batterij zou ook prima werken.

                        Ik zou wel eerst nieuwe lenzen kopen en dan pas een nieuwe body, ik gebruik momenteel nog altijd mijn 350D met 50mm 1.8 en 100mm 2.8 om mijn schaalmodellen te fotograferen, dit is zeker geen slechte camera, en voor de onderwerpen die jij aanhaalt gaat de 7d niet echt veel bijbrengen vrees ik, buiten de extra resolutie natuurlijk.

                        Mark
                        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                        Comment


                        • #13
                          Re: 7d

                          ik ga hem natuurlijk niet alleen daarvoor gebruiken he

                          maar daar zal de macrolens wel voornamelijk voor dienen, vandaar dat ik het erbij vermeld

                          Comment


                          • #14
                            Re: 7d

                            Van een 350D naar een 7D? Daar hoef ik niet veel tekst voor te typen. Álles is beter.

                            Wat de grip betreft; een grip koop je niet slechts omdat je dan een extra accu kunt gebruiken, maar vooral ook voor de mogelijkheid meer ontspannen in de portretstand te kunnen fotograferen. Als jij een serieus groot gedeelte van jouw foto's in de portretstand schiet is de grip z'n geld meer dan waard.

                            Als je de 7D gaat kopen ga je niet zomaar veel mooiere foto's maken dan met je 350D. Het duurt voldoende tijd eer je alle instellingen kent en je de camera hebt aangepast aan je specifieke smaak en behoeften. Laat je niet teleurstellen, maar heb geduld (je bent van fotografie gaan houden, dus geduld hoort al in je standaard uitrusting neem ik aan).

                            Een 350D met goede lenzen maakt betere foto's dan een 7D met kitlenzen. Om alles uit de 7D te halen heb je uitstekende lenzen nodig. Als je bereid bent daarin geld te investeren, dan zul je nog mooie foto's in het verschiet hebben...


                            Jacobus
                            Last edited by DaiKatana; 25 juni 2010, 11:17.
                            Zenfolio

                            Comment


                            • #15
                              Re: 7d

                              Oorspronkelijk geplaatst door DaiKatana Bekijk bericht
                              Een 350D met goede lenzen maakt betere foto's dan een 7D met kitlenzen. Om alles uit de 7D te halen heb je uitstekende lenzen nodig. Als je bereid bent daarin geld te investeren, dan zul je nog mooie foto's in het verschiet hebben...
                              Een waarheid als een bus, ik heb eerst beter lenzen gekocht ... en op het moment dat ik tevreden was met mijn glaswinkel ... dan heb ik pas een 40D gekocht ... en de 350D heb ik nu nog altijd, en wordt nog altijd regelmatig gebruikt, het blijft namelijk een goede camera.

                              Een 350D met een 24-105 L IS maakt beter foto's dan een 7d met een kitlens, daar kan je zeker van zijn ... behalve als je een 70x100cm beeld wil afdrukken ... dan heb je resolutie nodig, maar dan nog zal de 350D met zijn L-lens redelijk uit de hoek komen ... een body is belangrijk, maar je lens is nog véél belangrijker.

                              Mark
                              Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                              Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                              Comment

                              Working...
                              X