Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 450D of 30D...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 450D of 30D...

Hallo,

Ik ga een tweedehands setje kopen.
    Welke zouden jullie kiezen?
    De 450D met 2 kitlezen
    Of de 30D 18-55mm IS

Prijs is ongeveer hetzelfde

Re: Canon 450D of 30D...

Ik zou gaan voor de 450D, de 30D heeft toch al wel een behoorlijke leeftijd...Mocht je nu 40D zeggen, dan was het moeilijker
    Als de 450D ook met de betere 18-55 IS kitlens is (en dus niet de non-IS versie) en daar bovenop nog die 2e lens, dan zou het voor mij al helemaal beslist zijn...

Met de 450D heb je het voordeel van de betere sensor met meer resolutie, iets groter schermpje, minder zwaar en groot (tenzij je dat wil), de batterij zal ook minder versleten zijn, ...
    Anderzijds is de 30D een beetje sneller in burst, iets betere zoeker, snellere max. sluiter, ...

Comment

Het is geen IS versie.
      18-55 en de 28-80 zijn de bijhorende lenze

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stax Bekijk bericht
        Het is geen IS versie.
        Voor zover ik weet is de 28-80 niet bepaald een super lens (en de 18-55 non-IS ook niet trouwens) en er is dan ook nog veel overlap...Lijkt mij iemand die zijn mindere lensjes erbij smijt in de deal

Misschien moet je proberen de 450D te kopen zonder de lenzen en iets anders (goed en goedkoop: 18-55 IS) kopen in de plaats? Zal waarschijnlijk moeilijk zijn om dat te doen lukken

Comment

Ik treed Portmixus bij, die lensjes zijn niet veel waard.

De 18-55 IS kost 100 EUR nieuw, en tweedehands niet meer dan 70, en het is ongeveer het beste objectief dat je hiervoor kan kopen.

30D is ondertussen een oud beestje, 450D heeft altijd een goede reputatie gehad.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stax Bekijk bericht
            Het is geen IS versie.
            Die lenze zijn niets waard, dus de 30D wordt het.

Comment

Er staat een IS kitlens in aangeboden voor 50 EUR, je hoeft die 30D er niet bij te kopen

Comment

Hangt van de prijs af.
                Goede camera voor mensen die vrij zijn van koopdwang, gadgetbelustheid enz...

Comment

Right....alsof een ieder die maar overgaat op een nieuwer toestel "koopziek" of "gadgetgeil" is.

Comment

Working...
                  X