Heb mijn Canon 7D nu al enkele weken en bemerkte dat heel wat shots (om niet te zeggen allemaal) nogal soft waren en vaak totaal niet scherp op focus punt. Ik gebruik quasi uitsluitend Center Point AF met one shot AF. Na heel wat lezen op internet, posten op forums en proberen duidelijk maken dat ik toch echt wel weet wat ik doe (heb een 10D, 20D en 40D gehad en quasi alle tutorials over het nieuwe AF systeem gezien) ben ik toch wat verder gaan testen met EOS utility, camera op statief met een AF chart. Blijkt dat ik quasi uitsluitend problemen heb als ik Center AF gebruik (met one shot AF). Als ik manueel één van de andere AF punten selecteer, zijn mijn foto's quasi voor 99% scherp (tenzij ik zelf foutjes maak of onderwerp beweegt).
Is dit een gekend probleem? Ik weet wel dat het center AF punt veel gevoeliger is bij een f2.8 lens (heb een Canon 17-55IS) maar als ik zie dat camera met center AF een enorm stuk gaat frontfocussen (of helemaal mist) en met andere AF punten niet, dan is er toch iets fout met de camera niet?
Is dit een gekend probleem? Ik weet wel dat het center AF punt veel gevoeliger is bij een f2.8 lens (heb een Canon 17-55IS) maar als ik zie dat camera met center AF een enorm stuk gaat frontfocussen (of helemaal mist) en met andere AF punten niet, dan is er toch iets fout met de camera niet?