Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe body of betere lenzen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• nieuwe body of betere lenzen?

Hallo allemaal,

Had graag julile mening gehad ivm aanschaf nieuw toestel en lenzen.

Bedoeling is een goede reis/wandellens voor buitenfotografie en studio/portret. Sport komt niet echt aan te pas tenzij je mijn 2 kinderen buiten beschouwing neemt.

Ik zou me graag ook gaan verdiepen in iets nieuw, met name macro voor natuur/bloemen en insecten.

Ik werk nu al 3 jaar met een 400d/batterygrip met kitlens ef-s 18/55 is II, ef 50 mm 1.8 II en 55-200usm. Heb hiermee heel veel plezier en mooie foto's gemaakt. Echter zou nu graag iets professioneler materiaal willen aanschaffen (7d/550d?, lichtgevoelige lens/allround lens) en misschien ook wat studiomateriaal.

Aangezien je niet alles tegelijk kunt aanschaffen moeten er keuzes gemaakt worden.

Mijn probleem tot nu toe is dat ik de 400d tot max 800 iso kan gebruiken ivm ruis. Vooral binnenhuis/gebouwen/trouwen geeft het echt prob bij trage sluitertijden wanneer je geen flits wilt/kunt gebruiken.

Ik ben deze body echter gewoon en hij werkt nog uitstekend. Als ik lees dat de nieuwe 7d/550d nog steeds serieus ruis vertonen bij 1600iso lijkt het mij alsof ik hier niet veel voordeel haal bij hun aanschaf. MAX 2 stops.

Kan ik dan niet beter een 17/55 2.8 aanschaffen die mij diezelfde winst van 2 stops oplevert ipv in een body te investeren?

Met het geld dat ik daarop bespaar kan ik dan weer een extra lens kopen wat ook leuk is. Mijn voorkeur naar lenzen gaat naar: EF-S 15-85 3.5 - 5.6 voor allround buitenfotografie en een EF-S 55-250 4.0 - 5.6 . Wat denken jullie ervan? Lijkt dit een goede keuze te zijn? Zie ik iets over het hoofd?
    Last edited by LesC; 14 juni 2010, 10:45. Reden: Typo verbeterd

Re: nieuwe body of betere lenzen?

Je wilt je gaan toeleggen op macro fotografie, mij lijkt het dan verstandig om een macro aan te schaffen en een statief.