Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1e reflex?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 1e reflex?

hoi
    ik overweg om een eerste reflexcamera te kopen.
    ik heb onderstaande op mijn verlanglijstje staan en ik was een benieuwd wat jullie hiervan vinden.
    Gebruik zo vooral voor reis all-round fotografie zijn, los daarvan vind ik kleur en scherpte heel belangrijk.
    Mijn totale budget zou ik onder de € 2.000 willen houden.

EOS 550D
    EF-S 15-85 mm f/3.5-5.6 IS
    extra accu
    zonnekap
    polaristatiefilter
    uv filter
    2 sdhc kaarten van 8gb 30mb/s
    schoudertas
    verzekering

alvast dank voor feedback
    groeten
    Martijn
    If at first you don't succeed - then try and try again
    Canon EOS 550D - 15-85 IS USM - 70-300

Re: 1e reflex?

Dat ziet er een zeer goede set uit! Dat is een zeer goede lens die je daar hebt gekozen (persoonlijk vind ik dat zowat de enige goeie standaardzoomlens van canon dat geen F2.8 is)...

Ik ben zelf wel voorstander van UV-filters, maar bespaar daar dan niet op als je zoveel gled uitgeeft aan een goeie lens: ik zou gaan voor de bv de Hoya HD's of B+W MRC filters. Je wil immers het verlies aan kwaliteit tot een minimum (lees: onzichtbaar verlies, wel meetbaar) herleiden!

2 kaartjes nemen is voor ieder persoonlijk, ik heb de neiging om een kaartje thuis te laten als ik er 2 heb, ik heb zelf ook nog nooit een falend kaartje gehad (met sandisk) dus ik neem liever 1 groot kaartje dan 2 kleintjes.

Veel succes ermee!

Comment

ik had tiffen filters genoteerd, maar van filters ken ik de kl*****
      ik neem normaal 2 kaarten mee op reis om mijn foto's wat te verdelen, mocht er een kaartje verloren gaan of zo dan heb ik toch nog altijd een deel van de foto's over
      If at first you don't succeed - then try and try again
      Canon EOS 550D - 15-85 IS USM - 70-300

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Meuli Bekijk bericht
        ik had tiffen filters genoteerd, maar van filters ken ik de kl*****
        ik neem normaal 2 kaarten mee op reis om mijn foto's wat te verdelen, mocht er een kaartje verloren gaan of zo dan heb ik toch nog altijd een deel van de foto's over
        Mja...ik denk dat de kans groter is dat je een kaartje echt fysisch verliest dan dat de foto's van het kaartje "verloren" raken
        Met 1 (betrouwbaar) kaartje in je toestel verlies je het kaartje alleszins niet

Maar zoals gezegd, ieder zijn methode

Comment

Je hebt alleszins een ruimer budget dan ik voor een 1e reflex...

Succes ermee !
          Sony α500 + Sony 18-55mm f3.5-5.6 SAM
          En op zoek naar uitbreiding...

Comment

Heb je ervaring in de fotografie of koop je een reflex om alledaagse foto's te nemen?
            Stel me altijd de vraag waarom een beginner een nieuw toestel wil kopen en geen tweedehands... meestal is er niets mis met die toestellen en sparen ze je een bom geld uit. Als het is om alledaagse foto's zal je amper het verschil merken en als je meer pro wil gaan maar nog alles moet leren merk je het verschil ook niet. Tegen de tijd dat je aan de grenzen van een toestel zit van 1 of 2 modellen terug ben je al een tijdje verder en zijn er weer beter toestellen op de markt en weet je zelf ook al welke richitng je wil uitgaan.
            Canon 50D + Canon 350D + Canon 18-55 + Canon 75-300 + Canon 100 1:2.8 Macro USM + Canon 100-400 + Canon 18-200 + Canon 50 f1.8 + Canon 70-200 2.8 en nog wa lichtjes en stastijf
            Nu nog de kennis en het vakmanschap

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Meuli Bekijk bericht
              hoi
              ik overweg om een eerste reflexcamera te kopen.
              ik heb onderstaande op mijn verlanglijstje staan en ik was een benieuwd wat jullie hiervan vinden.
              Gebruik zo vooral voor reis all-round fotografie zijn, los daarvan vind ik kleur en scherpte heel belangrijk.
              Mijn totale budget zou ik onder de € 2.000 willen houden.

EOS 550D
              EF-S 15-85 mm f/3.5-5.6 IS
              extra accu
              zonnekap
              polaristatiefilter
              uv filter
              2 sdhc kaarten van 8gb 30mb/s
              schoudertas
              verzekering

alvast dank voor feedback
              groeten
              Martijn
              Nog een goede blaaspeer en microvezel doekje en je hebt alles.
              Voor de filters zou ik u B + W aanraden.
              Als schoudertas is de Canon Deluxe Gadget Tas 10EG heel handig met ruim voldoende plaats om later nog een tweetal lenzen bij te voegen.
              Zijn er nog centjes op overschot......... Canon 55-250 IS.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
              Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Working...
              X