Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beginner zoekt hulp.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Beginner zoekt hulp.

Oorspronkelijk geplaatst door cra Bekijk bericht
    Het kan altijd duurder en beter. Als de prijs van de D90 boven je budget is, ga voor de d5000. Het is een prachtige camera en heeft dezelfde sensor als de D90.
    Ik kan dit alleen maar beamen. Goede camera met super beeldkwaliteit! Heb die van m'n zus een tijdje gebruikt.
    Digitale camera's evolueren snel. Wanneer fotografie je ding blijkt te zijn, kan je binnen enkele jaren nog altijd meer geld uitgeven aan een body met (nog) meer mogelijkheden.
    Fujifilm X-H1 met (te) veel lenzen
    Fujifilm X100V

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maximie Bekijk bericht
      Omdat ik die van Sony niet zo mooi vind eigenlijk...
      De D5000 vind ik dan weer wel een zeer mooie camera.
      als je het voor dat moet doen, is de uiterlijk dat niet telt he maar wel het gene dat er uit komt, en zoals ze hier zeggen waarom niet gaan voor de D90, ik heb die ook en het is echt een toppie van een camera
      grts shooter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door shooter1970 Bekijk bericht
        als je het voor dat moet doen, is de uiterlijk dat niet telt he maar wel het gene dat er uit komt, en zoals ze hier zeggen waarom niet gaan voor de D90, ik heb die ook en het is echt een toppie van een camera
        grts shooter
        Ik ga inderdaad wel geen camera kopen voor het uiterlijk maar ik vind dit toch ook wel belangrijk... Met een camera die ik niet mooi vind zal ik minder snel op stap gaan om foto's te nemen. En als je dan toch geld uitgeeft voor een reflexcamera kan hij dan evengoed volledig je gedacht zijn. Zo zie ik het toch.

Ik zou wel willen gaan voor de D90, maar zoals ik al eerder zei ligt die een stuk boven mijn budget. Ik heb een vakantiejob in juli en zou kunnen wachten, maar dat hou ik waarschijnlijk niet vol...

Groeten
        Maxim

Comment

@ Maxime ...Je openings post zegt: "Beginner zoekt hulp".

Vervolgens krijg je voor 80% advies, om toch voor de Nikon D90 te gaan en even te wachten....
          Je geeft zelf al aan om een maandje een vakantiejob te gaan doen

(wss. heb je dan genoeg budget voor een D90 )

Dan ga je vervolgens af op het uiterlijk van een camera met de tekst : "ik ga wss. minder snel op stap met een leleijke camera, dan met een mooie" (tenminste , zo lees ik het)

Ikzelf heb de volgende combi:

Nikon D90
          Nikkor 70-300mm VR
          Nikkor 18-105 mm VR
          SB-600

Vette combi waar ik zeer content mee ben !!!!
          en ook ik kon deze niet in een keer kopen , was voor mij ook veel te hoog ....

maar als je iets wil, komt het ook !!!

Gewoon een vakantie job bijnemen, en ik weet zeker dat je (ondanks een maandje wachten) en je hebt een fantastische combi om mee te beginnen ...

sucses met je keuze en houd ons op de hoogte...

gr. J@siu !!!
          >>> mijn "kritiek" is altijd mijn eerlijke "mening" en nooit mijn "commentaar" <<<

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasiu Bekijk bericht
            @ Maxime ...Je openings post zegt: "Beginner zoekt hulp".

Vervolgens krijg je voor 80% advies, om toch voor de Nikon D90 te gaan en even te wachten....
            Je geeft zelf al aan om een maandje een vakantiejob te gaan doen

(wss. heb je dan genoeg budget voor een D90 )

Dan ga je vervolgens af op het uiterlijk van een camera met de tekst : "ik ga wss. minder snel op stap met een leleijke camera, dan met een mooie" (tenminste , zo lees ik het)

Ikzelf heb de volgende combi:

Nikon D90
            Nikkor 70-300mm VR
            Nikkor 18-105 mm VR
            SB-600

Vette combi waar ik zeer content mee ben !!!!
            en ook ik kon deze niet in een keer kopen , was voor mij ook veel te hoog ....

maar als je iets wil, komt het ook !!!

Gewoon een vakantie job bijnemen, en ik weet zeker dat je (ondanks een maandje wachten) en je hebt een fantastische combi om mee te beginnen ...

sucses met je keuze en houd ons op de hoogte...

gr. J@siu !!!
            Ik denk dat ik toch voor de D5000 ga, ondanks alle positieve reaties over de D90.
            Ik ben tenslotte nog maar een beginner die vanalles moet leren en nog nooit een reflexcamera in zijn handen heeft gehad. Later kan ik nog een betere body kopen.
            Toch bedankt voor de reactie!

Groeten,
            Maxim

Comment

En waarom nieuw? Als je echt begint dan kan je toch ook beginnen met een Canon 400D of 350D dan heb je voor 250euro een toestel met kitlens soms 2 dat soms amper heeft gewerkt en kan je lekker een jaartje experimenteren en zien of het echt wel je ding is. Eventueel een nieuwe/tweedehands lens kopen die je dan later toch op een andere Canon kan gebruiken.... Lukt het je niet of is het niet je ding verkoop hem weer en je zal minder verlies doen dan een nieuw toestel te verkopen binnen een jaar.
              Ja spreek over Canon omdat ik een canon gebruiker ben en het op die mannier heb gedaan, ken de types niet van andere merken.
              En wees gerust de 350D of 400D zijn dan misschien oudere toestellen maar als beginner heb je zoveel te leren dat je amper echt goede foto's maakt, heb je de basic's onder de knie kan je nog altijd een nieuwe body kopen.
              Canon 50D + Canon 350D + Canon 18-55 + Canon 75-300 + Canon 100 1:2.8 Macro USM + Canon 100-400 + Canon 18-200 + Canon 50 f1.8 + Canon 70-200 2.8 en nog wa lichtjes en stastijf
              Nu nog de kennis en het vakmanschap

Comment

De D5000 zal inderdaad ideaal zijn om met een reflextoestel te leren werken, en intussen zijn er weer nieuwe modellen en snufjes en heb je ondertussen meer budget en kan je vernieuwen.
                Succes met je aankoop !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Christine-Bucket Bekijk bericht
                  De D5000 zal inderdaad ideaal zijn om met een reflextoestel te leren werken, en intussen zijn er weer nieuwe modellen en snufjes en heb je ondertussen meer budget en kan je vernieuwen.
                  Succes met je aankoop !
                  Bedankt!

Weet er iemand soms of dat openklapbaar scherm niet te kwetsbaar of fragile is?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maximie Bekijk bericht
                    Bedankt!

Weet er iemand soms of dat openklapbaar scherm niet te kwetsbaar of fragile is?
                    Als je dat normaal gebruikt is dat niet kwetsbaar...als het er per ongeluk op valt of een ferme tik tegen krijgt wel natuurlijk
                    Een openklapbaar schermpje is in principe altijd kwetsbaarder dan een vast schermpje, maar als je er geen gekke dingen mee doet, is dat absoluut geen probleem.

Comment

Succes en veel plezier met je aankoop Maxim!

Het siert je dat je aan de verleiding kan weerstaan om toch boven je initieel gestelde budget te gaan..Ik weet hoe moeilijk dat is...
                      Sony α500 + Sony 18-55mm f3.5-5.6 SAM
                      En op zoek naar uitbreiding...

Comment

De instapmodellen van camera's zijn allemaal goed voor beginners.
                        Alleen er komen steeds nieuwe instapmodellen.
                        Dus over een half jaar zijn de nieuwe modellen er weer.
                        Als je echt een beginner bent en je wilt echt het fotograferen onder de knie krijgen, dan zou ik juist even boven een instap model gaan(als ik gek zo zijn op nikon) een d90.
                        Maar vergeet niet er zit weinig verschil in alle camera's onderling in de zelfde prijsklasse. Dus keuze zat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MTBS Bekijk bericht
                          Succes en veel plezier met je aankoop Maxim!

Het siert je dat je aan de verleiding kan weerstaan om toch boven je initieel gestelde budget te gaan..Ik weet hoe moeilijk dat is...
                          Oorspronkelijk geplaatst door Forestwalker Bekijk bericht
                          De instapmodellen van camera's zijn allemaal goed voor beginners.
                          Alleen er komen steeds nieuwe instapmodellen.
                          Dus over een half jaar zijn de nieuwe modellen er weer.
                          Als je echt een beginner bent en je wilt echt het fotograferen onder de knie krijgen, dan zou ik juist even boven een instap model gaan(als ik gek zo zijn op nikon) een d90.
                          Maar vergeet niet er zit weinig verschil in alle camera's onderling in de zelfde prijsklasse. Dus keuze zat.
                          Het is inderdaad moeilijk om je niet te laten verleiden door de duurdere camera's, maar ik blijf toch bij mijn eerste keuze, de D5000. Ik vind persoonlijk dat de D90 niet zoveel extra heeft t.o.v. de D5000 terwijl het prijsverschil toch een 300 euro is.

Comment

Hallo iedereen,

Ik heb zojuist mijn bestelling geplaatst bij cameraNU.nl.
                            Het is toch de Nikon D90 geworden zoals de meesten mij hier aanbevolen.
                            Ik hoop dat de verzending niet te lang duurt.

Nogmaals bedankt voor al de tips en reacties, ze waren zeer nuttig!

Comment

Ik zou nog even wachten, en wie zoet is krijgt nadien lekkers, ......... XP

Beide zijn toffe en degelijke body's maar mijn voorkeur gaat toch nog uit naar D90.
                              Deze zal steeds in mijn fototas zitten als de opvolger van de d700 er is ; (weet iemand waneer?)

Je zal zeker al geen slechte koop doen hoor,

Nog veel plezier

Grz, Nathan
                              Nikon D90 met grip + Nikon 24-70 2.8 + Nikon 35 AF-S DX 1.8 Nikon af-s 105 Macro VR 2.8 + Sigma 150-500 + Nikon SB-900
                              en wat stokjes en kleinere (led)lampjes http://web.me.com/nathrahier...........

Comment

Komend najaar zal er weer tijdens de internationale beurzen allerlei mooie, nieuwe fotospeeltjes getoond gaan worden. Nog even geduld....enne, een D700 is ook dan nog steeds geen verkeerde keuze, vooral niet als je het samen met een D90 in een fototas kan stoppen
                                Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

Comment

Working...
                                X