Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

spiegel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• spiegel

kan iemand mij helpen hoe en of ik het zelf wel mag doen
    want ik zit met een witte vlek op de spiegel van mijn camera,
    ik dacht eerst voorzichtig met een vochtig wattenstaafje maar ik weet niet of je aan de spiegel mag komen,ik wil het natuurlijk niet nog erger maken maar liefst wil ik het zelf doen omdat de winkel waar het toestel van komt gesloten is en pas eind volgende week kan ik er dan naartoe en met dit mooi weer geen foto's meer nemen is toch wel erg
    Groetjes Leen
    Canon EOS 600D -18-55mm - 50mm 1.8

Re: spiegel

Dat kan je in principe zelf...zooooooooo gevoelig is dat nu ook weer niet :-D

Eerst proberen weg te blazen met een blaasbalgje als je dat hebt.

Een wattenstaafje beetje bevochtigen met methanol en ethanol is het best (te vinden bij je apotheker ), dat lost vuil gemakkelijker op en verdampt snel. Water laat "sporen" na, tenzij je gedeioniseerd water gebruikt

Niet te hard drukken, beter wat vaker erover gaan dan het proberen weg te schrobben. Maw, geen druk zetten!

Een vuiltje mag je niet tegenhouden foto's te nemen e, zeker niet als het maar op de spiegel is en geen invloed heeft op de foto zelf

Comment

ok,bedankt
      ik ga het zo proberen en dat zal wel lukken

wat betreft de foto's zou het kunnen door dat vlekje op de spiegel dat mijn foto's minder scherp zijn?
      Groetjes Leen

Comment

Ja dat kan. De scherpstelsensoren zitten immers op de bodem van je camera onder je spiegel. Via een hulpspiegeltje achter de hoofdspiegel krijgen die licht binnen. Als er stof op je spiegel ligt verspert dat dus het licht een beetje waardoor de meting voor je scherpstelling niet altijd correct is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
          Dat kan je in principe zelf...zooooooooo gevoelig is dat nu ook weer niet :-D
          Dat ding is ontzettend stevig, uitgaand van de 100.000 of meer dreunen. die die tijdens zijn leven krijgt te verduren.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

ik denk dat ik er al meer vegen op gemaakt heb dan er al op was,
            maar ik durf er bijna niet aankomen,
            ik zal maar beter wachten tot de winkel open is
            Groetjes Leen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              Dat ding is ontzettend stevig, uitgaand van de 100.000 of meer dreunen. die die tijdens zijn leven krijgt te verduren.
              Stevig ja...om in de richting te bewegen waarvoor het gemaakt is
              Heb ik soms anders beweerd? Ik zette er dan ook een smiley achter (waarvan ik nu zie dat die niet goed doorgekomen is )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leen2 Bekijk bericht
                ik denk dat ik er al meer vegen op gemaakt heb dan er al op was,
                maar ik durf er bijna niet aankomen,
                ik zal maar beter wachten tot de winkel open is
                Vanwaar ben je ... vind niets in je contactinformatie ... indien van de regio Genk, stuur een PM ... kan je zien hoe je zelf spiegel en de hele spiegelbox terug maagdelijk kunt krijgen ... indien het moet ook het matglas kraaknet en antistatisch aan beide zijden ... en sensor checken om het kompleet te maken

Comment

Dat van het matglas interesseert me wel, het mijne is vuil en daar durf ik bijna niet aan te komen.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                  Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

iemand in de buurt van Bornem die weet hoe je een spiegel kan reinigen,
                    ik ben tot in de winkel geweest en het enige wat ze kunnen doen is de camera opsturen naar canon en afwachten en kan ook wel enkele weken duren,
                    dus ziet er niet zo goed uit,spijtig
                    Groetjes Leen

Comment

In onze jag lasers zaten met goud opgedampte spiegels die zeer kwetsbaar waren, deze werden gekuist met een vezelvrij doekje dat met isopropanol alcohol was bevochtigd, voorzichtig er opleggen, en er af slepen zonder druk uit te oefenen, isopropanol werkt ook om statische lading op te heffen, ik heb nog nooit wat anders gebruikt, ook om mijn sensor nat te reinigen, droogreinigen doe ik met de VisibleDust.

Comment

Working...
                      X