Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke nikon kies ik het best ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke nikon kies ik het best ?

Ik weet dat dit onderwerp al aan bod is gekomen, maar ik kan maar geen beslissing nemen tussen de D300(s) en de D700 van nikon.
    Ik ga daarbij mijn D50 vervangen, heb 2 DX en 2 FX lenzen, waarbij de DX-lenzen de belangrijkste zijn.
    Ik maak vooral foto's vanuit een passie, maar heb dit soms ook professioneel wel eens nodig.
    Ik zou me graag wat meer verdieping in studiofotografie met softboxen en de hele rimram.
    ook natuurfotografie (macro, dieren,...) en sportfotografie bespelen mijn interesse.
    Op een vorige topic waren er zoveel pro's en contra's van de beide toestellen dat ik het echt niet meer weet nu.
    Kan iemand mij vertellen waarom net wel een full frame of waarom net niet.
    ik heb ook vaak gelezen dat "gevorderde amateurfotografen" geen full frame nodig hebben.

alvast bedankt voor de reaktie
    Keyki

When people ask what equipment I use, I tell them my eyes (Ansel Adams)

Re: Welke nikon kies ik het best ?

Nikon D300s of Nikon D90

Comment

Begin hier even Oh ja, en ik neem mijn beslissing dit weekend. Dan ga ik beide eens gaan testen in de winkel.

Comment

Dat wou ik ook doen, maar ik vind geen enkele winkel die nog een D300s binnen heeft.
        Levertijd is ondertussen al opgelopen tot 1 maand.
        Naar waar ga jij? ik wou nl ook dit weekend gaan testen.
        Keyki

Comment

Er staan waarschijnlijk genoeg D300's te koop en ik heb niks over filmen gelezen,,,
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

nope, echt niet.
            ik heb diene groot in gent gebeld, alle vestigingen van foto ruebens en meer.
            nergens nog eentje beschikbaar.
            maar misschien heb jij meer geluk.
            laat me in ieder geval weten wat je bevindingen zijn.
            thx
            Keyki

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door keyki Bekijk bericht
              nope, echt niet.
              ik heb diene groot in gent gebeld, alle vestigingen van foto ruebens en meer.
              nergens nog eentje beschikbaar.
              maar misschien heb jij meer geluk.
              laat me in ieder geval weten wat je bevindingen zijn.
              thx
              Ik heb met veel geluk nog een D300s gevonden bij Mac in Deinze. Maar het was daar ook de laatsten Ik heb alle fotozaken in heel oost- en westvlaanderen afgebeld waar ik het bestaan van wist en enkel Mac in Deinze had er nog ene. Binnengekomen woensdag en ze hadden zelfs de kans niet gehad hem in de etalage te zetten want ik had hem al mee De meeste fotozaken spreken van 3 tot 4 weken en bij Art & Craft in Mariakerke zelfs van meer dan 5 weken Het zal volgens mij zéér moeilijk worden er nog ene te vinden. Dan geven ze cashback en hebben ze er nergens op stock

Ohja nog 1 ding: Bij Art & Craft hebben ze wel de kit met de 16-85 binnen. Als je hem echt direct wilt is dat misschien een oplossing. Véél succes!
              Last edited by vanhyfte.johnny; 19 juni 2010, 11:17.

Comment

Bij Konijnenberg in Turnhout is de D300s toch gewoon op voorraad?

Gr's
                Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                Fujifilm X100V - Sony RX100M3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wivo Bekijk bericht
                  Bij Konijnenberg in Turnhout is de D300s toch gewoon op voorraad?

Gr's
                  Ja maar daar geniet je niet van € 150 cashback

Comment

vandaag gaan testen, bij de duurdere zaken was hij nog wel binnen.
                    Maar ik heb me laten verleiden tot de D700.
                    Wat een prachttoestel en wat een mogelijkheden.
                    Enkel iets belangrijks over het hoofd gezien, toen ik thuis kwam stuitte ik op het volgende probleem... kaartlezer voor een compact flash vergeten
                    Keyki

Comment

Working...
                    X