Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe compactcamera kopen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nieuwe compactcamera kopen

    Hallo
    Ik ben in het bezit van een nikon d60. nu wil ik er een compactcameraatje bij kopen, welke raden jullie mij aan en met welke hebben jullie ervaring?
    Het budget ligt tussen de 200 a 300 euro
    Alvast bedankt

    Groeten Ronnie
    Last edited by Ronnie1971; 16 juni 2010, 20:38.

  • #2
    Re: nieuwe compactcamera kopen

    ik zou eerst en vooral je budget en vereisten opgeven, want je hebt er zoveel dat je er de weg in kwijt gaat raken.

    van de simpele tot een Canon G11 ofzo, dus das wel wat prijsverschil en verschil in specificaties.
    Nikon D7000 en wat lenzen.
    http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

    Comment


    • #3
      Re: nieuwe compactcamera kopen

      Dit kan helpen...

      Comment


      • #4
        Re: nieuwe compactcamera kopen

        Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
        ik zou eerst en vooral je budget en vereisten opgeven, want je hebt er zoveel dat je er de weg in kwijt gaat raken.

        van de simpele tot een Canon G11 ofzo, dus das wel wat prijsverschil en verschil in specificaties.
        Het budget ligt tussen de 200 a 300 euro

        Comment


        • #5
          Re: nieuwe compactcamera kopen

          Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
          ik zou eerst en vooral je budget en vereisten opgeven, want je hebt er zoveel dat je er de weg in kwijt gaat raken.

          van de simpele tot een Canon G11 ofzo, dus das wel wat prijsverschil en verschil in specificaties.
          Heb jij veel schik van je Panasonic Lumix TZ-7 ?

          Groeten Ronnie

          Comment


          • #6
            Re: nieuwe compactcamera kopen

            Oorspronkelijk geplaatst door Ronnie1971 Bekijk bericht
            Hallo
            Ik ben in het bezit van een nikon d60. nu wil ik er een compactcameraatje bij kopen, welke raden jullie mij aan en met welke hebben jullie ervaring?
            Het budget ligt tussen de 200 a 300 euro
            Alvast bedankt

            Groeten Ronnie
            Elke keer dat ik met een compacte camera foto's neem ben ik teleurgesteld. Mijn oplossing? Een 35mm lens op mijn oude D70. Geen enkel compacte kan daaran tippen en de grootte valt echt wel mee.

            In jou geval zou ik overwegen om een 35mm f/1.8 lens te kopen...

            Comment


            • #7
              Re: nieuwe compactcamera kopen

              Oorspronkelijk geplaatst door cra Bekijk bericht
              Elke keer dat ik met een compacte camera foto's neem ben ik teleurgesteld. Mijn oplossing? Een 35mm lens op mijn oude D70. Geen enkel compacte kan daaran tippen en de grootte valt echt wel mee.

              In jou geval zou ik overwegen om een 35mm f/1.8 lens te kopen...


              Ik gaat niet mijn D60 meenemen naar een feest of concert

              Comment


              • #8
                Re: nieuwe compactcamera kopen

                Oorspronkelijk geplaatst door cra Bekijk bericht
                Elke keer dat ik met een compacte camera foto's neem ben ik teleurgesteld.
                Een compact camera heeft zo zijn beperkingen, een dslr heeft die ook.
                Er bestaan heus wel compact camera's waarbij je van de resultaten versteld staat.
                Recent heb ik een reeks gemaakt met 2 toestellen, een D300 met lenzen uit het topsegment en een G10, wel de afdrukken formaat A3 lagen door elkaar en niemand die het verschil kon zien.
                Natuurlijk zit die G10 of 11 wel boven het opgegeven budget maar er zullen zeker nog toestellen zijn die goed zijn. Te dikwijls wordt er neerbuigend naar die kleine bakjes gekeken en helemaal onterecht. Bij goed gebruik is elke camera goed.
                Vriendelijke groeten,Raf

                www.rafvandenbogaert.be

                Comment


                • #9
                  Re: nieuwe compactcamera kopen

                  Ik heb mn TZ-7 ook niet zo erg lang, maar ben er tot nu toe tevreden van.
                  ze zijn nu ook redelijk in prijs vermindert.

                  Het enige nadeel is dat hij full-auto werkt. je kan geen diafragma wijzigen of sluitertijden instellen, enkel beperken wat de grootste sluitertijd mag zijn.
                  ISO kan je wel instellen. De autofocus werkt goed, maar is natuurlijk trager dan DSLR door de zoeker. Ik heb de indruk dat ik met weinig licht toch nog deftige plaatjes kan maken. ( ik heb hier trouwens al hele mooie concertfoto's met TZ-7 gezien)

                  Ook staat er een knopje op zodat je snel kan filmen, daar druk je soms ongewild op. En het wieltje voor de programma's durft ook wel eens verschuiven.

                  Over de beeldkwaliteit ben ik zeer tevreden, handige menu's, de 12x optische zoom

                  ps: als je nog wat wil weten zeg je het maar.
                  Nikon D7000 en wat lenzen.
                  http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

                  Comment


                  • #10
                    Re: nieuwe compactcamera kopen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
                    Dit kan inderdaad helpen, maar ik denk dat de TS meer op zoek is naar gebruikerservaringen. Dat zegt meestal toch meer dan een review, al zijn die ervaringen nogal subjectief.
                    Nikon D7000 en wat lenzen.
                    http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

                    Comment


                    • #11
                      Re: nieuwe compactcamera kopen

                      Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
                      Dit kan inderdaad helpen, maar ik denk dat de TS meer op zoek is naar gebruikerservaringen. Dat zegt meestal toch meer dan een review, al zijn die ervaringen nogal subjectief.
                      Klopt, maar een review is een goede gids om te starten en informatie te vergaren. Het "unieke" aan zo'n reviews is dat verschillende camera's worden vergeleken met elkaar op alle soorten vlakken de verschillen worden duidelijker, iets wat met gebruikersreview hoogstens beperkt is tussen 2-3 camera's en dan nog gespreid in de tijd en meestal oppervlakkiger

                      Zo'n review moet je vanuit je eigen perspectief bekijken, en niet enkel de scores met elkaar vergelijken.
                      Last edited by Portmixus; 17 juni 2010, 08:50.

                      Comment


                      • #12
                        Re: nieuwe compactcamera kopen

                        Wij hebben onlangs de waterproof Sony DSC-TX5 gekocht en zijn er heel tevreden over.
                        Design, waterproof, heel gebruiksvriendelijk (zowel auto als zelf settings kiezen), 720p filmpjes, touch screen, easy in-camera pano, en ook (eindelijk!) support voor SD(HC) kaartjes ipv memory stick.
                        't Is wel nét buiten je budget, maar Sony doet momenteel een cash-back actie van €25 (of fotoboek).

                        Comment

                        Working...
                        X