Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

7D focus problemen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 7D focus problemen

    Ik vrees er echt voor, maar denk dat mijn 7D met zelfde probleem zit als Mathias. Hou er rekening mee dat ik al jaren met Canon fotografeer (10D>20D>40D) dus ik kan me écht niet voorstellen dat ik gigantische fouten maak waardoor focus ernaast zit. Dacht eerst dat het mijn Canon 17-55 IS lens was, maar heb zonet met Sigma lens ook getest en foutenmarge lijkt bij beide lenzen identiek te zijn.

    Voorbeeldfoto's hieronder. Spot auto focus, op linkeroog van dochter (dus rechts voor mij), goed op gelet dat ik niet beweeg en ook aan dochter gevraagd stil te zitten. Dus bewegingsonscherpte of ikzelf vooruit/achteruit bewegen is in dit geval zeker niet gebeurd. En toch valt de focus telkens een stuk voor de ogen (front focus).





    Denk dat ik morgen toch eens bij Art&Craft passeer. Echt klote, vertrek woensdag op reis
    Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

  • #2
    Re: 7D focus problemen

    heb dezelfde gisteren gekocht
    bij macro opnamen ook wat problemen
    ga deze week uitvoerig indoors testen....

    hopelijk raakt het opgelost voor je voor woensdag
    groetjes aline
    groetjes aline

    Comment


    • #3
      Re: 7D focus problemen

      7D heeft AF micro adjust

      Dit dient in de eerste plaats om individuele lenzen te optimalizeren, maar als heel de body er naast zit kan dit helpen.

      Als je van een toestel komt die dat niet heeft loont het wel de moeite om het te doen
      (het is IMO essentieel, waarom koop je anders zo'n ding).

      Ik denk ook hoe beter de sensor hoe sneller je afwijkingen ziet.

      De mijne had nagenoeg dezelfde instellingen per lens als m'n 50D, de body was dus zeker OK.

      Maar op m'n 400D moeten sommige lenzen er toch serieus naast gezeten hebben.

      Bij mij duurt het zo'n 3 maand voor ik een nieuw toestel enigszins onder de knie heb

      Comment

      Working...
      X