Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

spiegelreflex kopen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • spiegelreflex kopen

    Hallo iedereen!

    Ik ben hier nieuw en heb al heel veel gelezen en bekeken op het forum (en hierdoor ook geleerd!) Ik wil binnekort graag een spiegelreflex aanschaffen aangezien ik de overstap van compact naar SLR wil maken. Ik zit met het idee een canon 500d met kitlens te kopen. Nu lees ik plots ook wel vanalles over sony a 330, onder andere beste koop van test-aankoop (wat meer een instapmodel is dan de canon 500d denk ik, voor beginners) maar op internet zijn vrij weinig beoordelingen te vinden over dit toestel.. Mijn papa heeft thuis nog een minolta lens en deze zou naart schijnt dan ook op een nieuw sony toestel kunnen passen (dan zou ik enkel body + kitlens 18-55 kopen) en heb er dadelijk tweede (oude) lens bij..

    nu de vraag, investeer ik nu beter meer in een canon 500d + kitlens, of voldoet de sony a330 ruim voor beginners? Ik las al van verschillende gebruikers dat ze deze snel ontgroeid waren.. Ik geraak er maar niet aan uit!

    Alvast bedankt voor jullie hulp!

  • #2
    Re: spiegelreflex kopen

    Ik heb de sony alpha 300 en ik denk dat je best veel kunt leren voor je dit toestel ontgroeid bent maar de ene leert sneller als de andere.

    En ook mensen zijn grenzen liggen anders dus het is moeilijk om zoiets tebepalen...

    Mocht je nog vragen hebben stel ze dan gerust.
    Greetz Twan

    http://500px.com/TwanGroenen

    Comment


    • #3
      Re: spiegelreflex kopen

      De A330 is inderdaad eerder instapmodel dan de 500D, maar "eruit" groeien zal pas zijn over een paar jaar als je wellicht toch een nieuw model koopt...Eruit groeien hangt natuurlijk ervan af hoe intensief en veeleisend je bent

      Welke lenzen heeft je vader? Als dat goeie lenzen zijn is het zeker de moeite om te kijken naar Sony. De 500D is wel een stapje hoger (en duurder).

      Het kan interessant zijn om nog even te wachten, er is net een A290 en A390 gelanceerd die midden Juli in de winkels zullen liggen, dit kan kleine prijsdaling betekenen van de huidige modellen

      Comment


      • #4
        Re: spiegelreflex kopen

        Tech Talk - Discuss PC Hardware, Software, Internet and Other Technology


        De Sony heeft dus beeldstabilisatie ín de body.
        Is een aardig voordeel.

        Er is een amerikaanse site, die een overzicht geeft van Minolta objectieven, en de compatibiliteit met de huidige camera's .

        Ik zal nog wel eens zoeken in mijn favorieten-lijstje.
        Je portret: Als ik een foto van je maak, op film ga schilderen met licht,// In gedachten kus ik dan schijnbaar je ogen, je mond, jóu,// En met elke straal, streel ik teder je gezicht.

        Comment


        • #5
          Re: spiegelreflex kopen

          Goh, kweet het niet juist, hij heeft 2 minolta's maar welke juist zijn zou ik vanavond eens moeten bekijken :-) (ze dateren wel uit de "oudheid" denk ik :-))

          ervaringen van beginners met een eos 500d?

          alvast bedankt voor jullie hulp!

          Comment


          • #6
            Re: spiegelreflex kopen

            Oorspronkelijk geplaatst door Margot86 Bekijk bericht
            Goh, kweet het niet juist, hij heeft 2 minolta's maar welke juist zijn zou ik vanavond eens moeten bekijken :-) (ze dateren wel uit de "oudheid" denk ik :-))

            ervaringen van beginners met een eos 500d?

            alvast bedankt voor jullie hulp!
            Als die minolta's te oud zijn passen ze ook niet zomaar, helaas

            Comment


            • #7
              Re: spiegelreflex kopen

              Oorspronkelijk geplaatst door Margot86 Bekijk bericht
              Goh, kweet het niet juist, hij heeft 2 minolta's maar welke juist zijn zou ik vanavond eens moeten bekijken :-) (ze dateren wel uit de "oudheid" denk ik :-))
              Alle lenzen met autofocus passen steeds.
              Als het oudere types zijn (MC/MD), dan wordt het iets moeilijker om ze op het toestel te zetten en hebben ze ook nooit AF.
              Maar er zitten wel juweeltjes tussen, dus niet zomaar ergens dumpen zou ik zeggen.
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

              Comment


              • #8
                Re: spiegelreflex kopen

                Ik ga het vanavond eens bekijken welk het zijn en post het hier dan! :-) dan kan mss iemand die er meer dan mij/veel van kent, mss raad geven over die oude lensjes :-)

                Comment


                • #9
                  Re: spiegelreflex kopen

                  Ik zou ook durven kijken naar een A450...daar heb je meer aan dan een 500D of 550D, denk ik. Een stuk sneller en een mooie grote zoeker (groter dan bij de A330 bijvoorbeeld). Met een 18-55 en 50mm f/1.8 (die laatste is weliswaar maar echt goed scherp op f/2.8 maar bon) is dat een prima beginnersset (A450 met 18-55 is een dikke 500 euro, een 50mm f/1.8 SAM. Van dat uitgroeien moet je je niet veel aantrekken, het varieert van mens tot mens en hoeveel je ermee bezig bent enz. Tegen dat je je toestel volledig kent duurt het wel even .

                  Als je de volledige naam ofzo geeft van de lenzen van je vader zal iemand hier wel weten of het een MD of Minolta AF-lens betreft en of die dus al dan niet werkt op een Sony Alpha.
                  Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                  Comment


                  • #10
                    Re: spiegelreflex kopen

                    er sprak hier ook iemand van een a500... is dat dan nog een beter model dan een a450? ben nog niet zo op de hoogte van de verschillende sony modellen..

                    Comment


                    • #11
                      Re: spiegelreflex kopen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Margot86 Bekijk bericht
                      er sprak hier ook iemand van een a500... is dat dan nog een beter model dan een a450? ben nog niet zo op de hoogte van de verschillende sony modellen..
                      't is eigenlijk gemakkelijk...als je het weet

                      Er is een A450, A500 en A550. Dit is 1 grote groep die sterk op elkaar lijkt, toch enkele verschillen:

                      -A450 deelt dezelfde sensor als de A550: 14MP, de A500 heeft 12MP's
                      -A450 heeft kleiner scherm en geen kantelbaar scherm met snelle autofocus live-view, A500 en A550 wel. Live-view = mogelijkheid om foto's te trekken via grote schermpje zoals met een compactcamera. Anders is het via de zoeker (wat ze alle 3 dus wel kunnen).
                      -A500 heeft dus minder megapixels dan de A550, ook lager resolutieschermpje en iets trager in "burst". Burst wil zeggen dat je de ontspanknop ingedrukt blijft houden en dat de camera dan 5 (of 7 in geval van de A550) beelden schiet. Razendsnel achter elkaar om actie vast te leggen dus

                      Ik vind dit persoonlijk dé Sony-tip van't moment : Cameranu.nl verkoopt de A500 met kitlens voor 450 euro Verzending 6,5 euro en dat is een winkel waar ik ZEER tevreden over ben!
                      450 euro is STUKKEN goedkoper dan bv bij fotokonijnenberg (560 euro enkel body) of eender welke andere winkel (behalve foka) en 450 euro is zelfs een stuk goedkoper dan het "lagere" model de A450...3 weken geleden waren ze "uitverkocht" en prijs ging toen 130 euro omhoog, nu dus de laatste batch of zo want ze zeggen zelf ook...op=op! Ben ze al een maand aan't volgen dus...
                      Last edited by Portmixus; 15 juni 2010, 16:01.

                      Comment


                      • #12
                        Re: spiegelreflex kopen

                        Ik denk wel dat we hier in ieder geval uit op kunnen maken waar mijn gedachte ook heen gingen.Is zo dat je de 500D niet eerlijk kunt vergelijken met een Alpha 300 maar dat je dus rond de 450 500 en de 550 moet zitten.
                        Greetz Twan

                        http://500px.com/TwanGroenen

                        Comment


                        • #13
                          Re: spiegelreflex kopen

                          de lens is een minolta MD zoom 75-150mm 1:4... maar de post van hierboven doet mij al vermoeden dat het wss niet zal lukken om die op een sony camera te plaatsen..

                          Comment


                          • #14
                            Re: spiegelreflex kopen

                            Oorspronkelijk geplaatst door Margot86 Bekijk bericht
                            de lens is een minolta MD zoom 75-150mm 1:4... maar de post van hierboven doet mij al vermoeden dat het wss niet zal lukken om die op een sony camera te plaatsen..
                            Redelijk positief oordeel over deze lens: http://www.paulfvs.dds.nl/lenses.html


                            En het kanwel dus, al zal t niet vol-automatisch zijn:


                            Kijk ook hier:
                            http://alphamaxxum.blogspot.com/2008...our-alpha.html (even naar beneden scrollen)

                            http://www.onemorething.nl/community...ta-objectieven

                            Last edited by JohnB; 15 juni 2010, 18:19.
                            Je portret: Als ik een foto van je maak, op film ga schilderen met licht,// In gedachten kus ik dan schijnbaar je ogen, je mond, jóu,// En met elke straal, streel ik teder je gezicht.

                            Comment


                            • #15
                              Re: spiegelreflex kopen

                              maar past dus niet op sony alpha? ik vind niet direct éénduidige info op internet.. voor zover ik kan afleiden niet..

                              Comment

                              Working...
                              X