Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rolleicord kopen.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Rolleicord kopen.

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    8.000 X 8.000 = 64 MP
    Nog beter

Comment

Nee, zeker niet. Een zwart-wit film (of 2, 3, meer) ontwikkel je op een halfuurtje en het komt je echt veel goedkoper uit! En moeilijk is het zeker niet, google maar eens, info genoeg.
      Ik ontwikkel zelf ook diafilm, dat is wat moeilijk omdat je constant moet bewegen en de temperatuur zo goed als constant moet houden, maar eens die koudwatervrees (38°-vrees ) over is, lukt dat ook wel

Dokamateriaal kan je tweedehands soms voor een appel en een ei vinden. Je moet enkel de ruimte hebben.
      Flickr

Comment

Waarom zou je niet meteen voor een Rolleiflex gaan?
        [tweeogig dan].
        de prijs is toch ook niet zo hoog dacht ik.

gr.ron.
        http://exhi-fotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door exhi Bekijk bericht
          Waarom zou je niet meteen voor een Rolleiflex gaan?
          [tweeogig dan].
          de prijs is toch ook niet zo hoog dacht ik.

gr.ron.
          Omdat die toch wel meteen 350euro kosten gemiddeld...
          En omdat ik niet zeker weet het wel wat is voor mij, analoog, niet te veel moeite enzo...

groeten Joep
          Canon 5D II; Canon 17-40mm F4.0 L; Canon 100mm F2.8 L; Pentacon 29mm F2.8; Konica c35 ; Chinon CEII; Yashica YK

Comment

Welke film raden jullie aan voor de rolleicord? Hoeveel kost dit ongeveer, en waar kan ik het kopen? Hoeveel kost het ontwikkelen ook gemmideld?

groeten Joep
            Canon 5D II; Canon 17-40mm F4.0 L; Canon 100mm F2.8 L; Pentacon 29mm F2.8; Konica c35 ; Chinon CEII; Yashica YK

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door joeperrr Bekijk bericht
              Welke film raden jullie aan voor de rolleicord? Hoeveel kost dit ongeveer, en waar kan ik het kopen? Hoeveel kost het ontwikkelen ook gemmideld?

groeten Joep
              Als je zelf wil ontwikkelen:
              Ik zou met Ilford HP5+ (400iso) beginnen met Ilford Id-11 1:1. (Zw/W)
              3,5 euro voor een filmpje, 6 euro voor 1L id-11 = 2l ontwikkelaar 1:1 1l fix=5euro ong. 2euro per filmpje. (plus een ontwikkeltank en termometer enz) Grobet, Antwerpen
              Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Tijdrovend? als je het zelf doet duurt het ongeveer 30 minuten om 1 of 2 filmpjes te ontwikkelen (drogen niet inbegrepen) dat is ook de tijd die je verdoet met naar de entrale te lopen. En als je ontwikkeling niet geeft wat je wil kan je die altijd aanpassen en dat kan de centrale niet.
                Moeilijk is het helemaal niet...

prijzen heb je hierboven al en idee van.

Groetjes,

Tom
                De gustibus et coloribus non est disputandum
                Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

Comment

Een rolleicord is een goed toestel, een Rolleiflex is beter.
                  Denk ook eens aan de Mamia twee-oogsystemen, met verwisselbare lenzen!!!! of de 645 reeks van mamia. Deze toestellen zijn tegenwoordig voor een habbekras te koop.

Maar: zelf je films ontwikkelen is een must......en ....de volgende stap is zelf afdrukken, en dan zijn we op weg.....

Comment

Effe een deel van dit topic terug oprakelen;
                    Kun je een 120 film laten ontwikkelen en digitaal laten inscannen in een centrale zoals bevoorbeeld spector of fujifilm.
                    Ik zie het niet meer zitten om het zelf te doen, stof weghouden en temp. goed houden is niet gemakkelijk.
                    Ben eens een 35mm film van 36 opnames kwijtgeraakt tijdens het opwinden in het donker, heb er verdikke lang achter gezocht
                    Canon Eos 550 met 18-135, Canon powershot A80

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
                      ......en ....de volgende stap is zelf afdrukken, en dan zijn we op weg.....
                      dan... ben je pas onderweg.
                      of je moet al gaan scannen.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
                      X