Zou mij iemand raad kunnen geven met deze combinatie ?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Canon EOS 5D Mark II - EF 100 - 400 f/ 4,5 - 5,6L IS USM CPS
Collapse
X
-
-
Re: Canon EOS 5D Mark II - EF 100 - 400 f/ 4,5 - 5,6L IS USM CPS
Ik gebruik wel de lens maar dan op een 7D body.
Heerlijk om mee te werken dus de lens is zeker oke.
De 5D is een wat tragere camera en heeft weer andere voordelen iso/full frame.
Het ligt er een beetje aan wat je wilt gaan fotograferen.
-
Wat is dan eigenlijk het echte voordeel van die full-frame . Ik hoor tegenwoordig vanalles. Maar alles heeft toch z'n voor- en nadelen. Dat is wat ik min of meer kan concluderen. Of heb ik het mis ?
Rudi
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door rio Bekijk berichtWat is dan eigenlijk het echte voordeel van die full-frame .
Ik moet nu wel toegeven dat ik de 100-400 nog niet op de 5dII gezet heb dus daar kan ik je niet verder mee helpen, maar dit is een goede lens die zeker zijn mannetje kan staan in het L-geweld, dus waarom niet op een 5dII waar je elke mm bereik met beide handen vastgrijpt
Ik heb vorig weekeinde de 100-400 wel op de 1dIV gezet, en terug bijzonder goede foto's genomen ... maar een 70-200 2.8 IS blijft sneller in AF, daar is geen twijfel over mogelijk.
MarkFotografie - Tutorials - Schaalmodellen
Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door rio Bekijk berichtZou mij iemand raad kunnen geven met deze combinatie ?Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...
Comment
-
Misschien wel even zinvol, om te melden, wat je wenst te fotograferen.
En wat je al hebt, van materiaal. Heb je de 5d, of de lens, of heb je beiden?
Ik ben aan het kijken om up te graden, naar een 5d. Ik fotografeer nu sinds 5 jaar digitaal. Ik maak nu de overstap, naar een ff(er is een tweeling op komst) omdat ik merk dat ik praktisch enkel landschappen, en personen fotografeer. Ik gebruik zelden mijn zoom.
Persoonlijk vind ik dit een rare combinatie, in die zin, dat een 5d, een ff is. En je lens een superzoom. Met een "superzoom, wens je zo ver mogelijk te komen. Op je 5d, zal dit niet het geval zijn. Met een cropcamera + zo'n lens, geraak je ver. Ik denk dat je met een cropcamera, meer uit deze lens haalt, en meer plezier aan deze lens zal beleven, dan met een 5d.
Mijn mening, voor wat ze waard is.Canon 5DMkII + Canon 30D(te koop) + efs 10-22(te koop) + ef 17-40L + ef 50 f1.8 II + ef 85mm 1.2L MII + tamron 28-75/2.8 xr di + ef 70-200L 2.8 + sigma ef-500 dg super(te koop) + 1.4 II canon converter + canon 580 II
Comment
-
-
Ik heb deze lens bij de 7D en ben zeer tevreden over beiden .Zoombereik enorm.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door johanvansteenkiste Bekijk berichtPersoonlijk vind ik dit een rare combinatie, in die zin, dat een 5d, een ff is. En je lens een superzoom. Met een "superzoom, wens je zo ver mogelijk te komen. Op je 5d, zal dit niet het geval zijn. Met een cropcamera + zo'n lens, geraak je ver. Ik denk dat je met een cropcamera, meer uit deze lens haalt, en meer plezier aan deze lens zal beleven, dan met een 5d.
Een paar voorbeeldjes met deze combi:
Comment
-
De 100-400 werkt prima op een 5D MKII, ik heb die combinatie een paar maanden geleden gebruikt om schepen te fotograferen(Tall Ships Race):
De laatste foto's zijn wel met een 70-200 f2,8 L IS II gemaakt omdat het toen te donker werd voor de 100-400.
Maar als ik die lens gebruik, dan zit ze meestal wel op de 1D MKIII.http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door johanvansteenkiste Bekijk berichtPersoonlijk vind ik dit een rare combinatie, in die zin, dat een 5d, een ff is. En je lens een superzoom. Met een "superzoom, wens je zo ver mogelijk te komen. Op je 5d, zal dit niet het geval zijn. Met een cropcamera + zo'n lens, geraak je ver. Ik denk dat je met een cropcamera, meer uit deze lens haalt, en meer plezier aan deze lens zal beleven, dan met een 5d.
Mijn mening, voor wat ze waard is.
Knip bij de 5D de randjes weg en je resultaat is hetzelfde (theoretisch)...
400mm blijft 400mm en geen 600 op crop, het lijkt alleen maar zo..
grts Petergrts Peter
BD1754BE / Body & glass
Comment
Comment