Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Weet niet: D3000 of compact

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Weet niet: D3000 of compact

Dat is de officiële aanduiding van Sony, maar waarom ? Geen flauw idee. De H staat voor iets van high performance ofzo, dat zijn de bridge/superzoom camera's van Sony. De X duidt op de Exmor-R sensor geloof ik (kijk maar naar de WX1, TX1, HX1)...maar die 'v' ?

Geen zorgen om maken !
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wim48 Bekijk bericht
      Ik begrijp het een beetje.

Nog 1 ding versta ik niet goed: overal waar je zoekt (ook bij Sony) staat HX5 en jullie zetten er een v bij. Voor wat is die v?
      Wel ik moet toegeven dat het beetje te pas en te onpas wordt gebruikt...want ik zie alleen HX5V's in België, maar er is blijkbaar ook een HX5 welke dezelfde camera is zonder gps...'t schijnt

ps: ik zie op de eerste pagina van de sony site bij populaire producten HX5V staan...als je erop klikt, staat er inderdaad HX5 en wat verder op diezelfde pagina HX5V...Maar op de doos staat ook HX5V, dus niet teveel zorgen om maken! (Ik zie zelfs maar 1 keer HX5 op de sony website, voor de rest op de Sony site alstijd HX5V)
      Last edited by Portmixus; 13 juni 2010, 13:14.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
        Dat is de officiële aanduiding van Sony, maar waarom ? Geen flauw idee. De H staat voor iets van high performance ofzo, dat zijn de bridge/superzoom camera's van Sony. De X duidt op de Exmor-R sensor geloof ik (kijk maar naar de WX1, TX1, HX1)...maar die 'v' ?

Geen zorgen om maken !
        Alleen de HX1 is geen R-sensor, enkel cmos

Comment

De V in HX5V staat voor het feit dat er een GPS in zit. In de praktijk heeft die nogal wat nadelen: de batterij is sneller leeg, het duurt nogal voor hij een fix heeft, je moet al wat moeite doen in je fotoprogramma om er iets mee te zijn en tenslotte vooral de privacybezwaren (GPS data zit in de EXIF van je foto's). Vooral dat laatste vind ik een punt, want het aan en uitzetten van de GPS functie zit heel diep in de menu's verborgen (of er moet een shortcut zijn die ik niet ken). Veeleer een gagdet dus.

Als je dus een HX5 kan kopen zou ik daar voor gaan, echter zelf vond ik enkel de HX5V hier in België.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dust44 Bekijk bericht
            je moet al wat moeite doen in je fotoprogramma om er iets mee te zijn en tenslotte vooral de privacybezwaren (GPS data zit in de EXIF van je foto's). Vooral dat laatste vind ik een punt, want het aan en uitzetten van de GPS functie zit heel diep in de menu's verborgen (of er moet een shortcut zijn die ik niet ken). Veeleer een gagdet dus.
            Dat van dat moeite doen in je fotoprogramma begrijp ik toch niet zo goed...in pmb (meegeleverd...) klik je op maps en je ziet waar de foto genomen is...simpeler kan toch bijna niet? Zelfs met flickr (die je exif uitleest) krijg je de locatie zonder moeite...wat dus inderdaad "problemen" geeft ivm privacy

Het zit wel "verborgen" in't menu, maar als je de menu structuur begrijpt, dan is dat toch zo uitgezet? Het staat er alleszins expliciet dat het dient om de gps uit te schakelen

Ik heb de camera zelf niet (heb die een weekje kunnen lenen) en zou zonder gps kunnen, maar voor mensen die graag en veel reisen is zo'n gps toch nog wel net iets meer dan gadget vind ik

Comment

Re: Weet niet: (D3000 of compact); nu tss HX1 en HX5

OK. Als ik voor die 5 zal het zonder GPS worden (als ik hieraan geraak; zou toch kopen bij Selexion of Sony Center).

Maar nu. Sorry dat ik het allemaal vraag maar begin te twijfelen tss de HX1 en HX5.

Voor 100e meer heb ik natuurlijk het dubbele zoombereik. Toestel is wel wat groter en zwaarder dan de HX5. Die R sensor, maakt dat veel (groot) verschil.

Lees wel dat er precies wat mensen last hebben van ruis. Zijn er hier die ook die ervaring hebben?
              Life is a rollercoaster!http://www.wimschaerlaecken.be

Comment

Re: Weet niet: (D3000 of compact); nu tss HX1 en HX5

Oorspronkelijk geplaatst door wim48 Bekijk bericht
                OK. Als ik voor die 5 zal het zonder GPS worden (als ik hieraan geraak; zou toch kopen bij Selexion of Sony Center).

Maar nu. Sorry dat ik het allemaal vraag maar begin te twijfelen tss de HX1 en HX5.

Voor 100e meer heb ik natuurlijk het dubbele zoombereik. Toestel is wel wat groter en zwaarder dan de HX5. Die R sensor, maakt dat veel (groot) verschil.

Lees wel dat er precies wat mensen last hebben van ruis. Zijn er hier die ook die ervaring hebben?
                Het is eigenlijk niet zo moeilijk...als kwaliteit primeert = DSLR maar dan heb je het probleem van "betaalbare" en grote, zware lenzen.

Bridge toestellen en compactcamera's zijn nooit echt goed wat ruis betreft, maar beide toestellen zijn PAKKEN beter dan het compactje dat je nu hebt

ps: het verschil is normaal gezien maar 50 euro...

Comment

Ik heb beslist en gekocht. Het is de HX1 geworden. Degelijk en aangenaam toestel. Mooie functies. Hier 2 testfoto's; de foto met de bloem is wel met tegenlicht.

http://www.wimschaerlaecken.be/Test1.JPG

http://www.wimschaerlaecken.be/Test2.JPG
                  Life is a rollercoaster!http://www.wimschaerlaecken.be

Comment

Working...
                  X