Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 50D of 550D?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 50D of 550D?

Is de 50D of de 550D beter?
    De camera zou enkel gebruikt worden om foto's te trekken, ze kosten evenveel dus weet neit welke ik mij moet aanschaffen, en dan zou ik er ook nog een lens bij willen natuurlijk
    Dacht aan de 15-85mm? of de 17-85mm? Zijn dit goede lenzen, of zijn er betere te vinden voor die prijs?
    Budget maakt niet zoveel uit..
    mvg!

Re: Canon 50D of 550D?

Zonder twijfel de 50D + EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM.
    Als de geldbeugel het toelaat nog het volgende bij kopen:
    EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM
    EF 70-200mm F/2.8 L IS USM

Is die nog niet leeg:
    EF 50mm f/1.4 USM

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Dan is al snel mijn vraag wat heb je niet in de informatie kunnen vinden beschikbaar is op het forum/internet. ?

Toch wel vreemd ? dat de 550D beter uit de bus komt bij de testen van de grote review sites en dat deze veelal vergeleken wordt met de 7D kwa prestatie. Helaas de 50D is niet beter als het gaat om de output die uit de camera komt. Hier scoort de 550D vaak toch beter.

Bouw kwalitiet van de 50D is wel stukje beter, maar heb je dit nodig? En of de body beter in de hand ligt dit is voor ieder persoonlijk. Grip monteren en je hebt al een hele andere look and feel. Maar of een camera goed in de hand ligt etc is voor ieder persoonlijk.

The Canon EOS 550D is a difficult product to categorize. Ostensibly designed to appeal to first-time DSLR buyers and enthusiasts, it offers a lot more technology, and at a higher price, than we might expect for a camera aimed squarely at this sector. Although it might seem logical for the 550D to replace the EOS 500D, the older camera is set to continue in Canon's lineup, which leaves the 550D pinched between its entry-level (represented by the still-current EOS 1000D and the 500D) and nominally enthusiast (the EOS 50D) peers. Confusingly however, apart from build quality (which is all but identical to the EOS 500D), the 550D has more in common with the prosumer EOS 7D, and - perhaps even more confusingly - it out-specifies the EOS 50D in many areas.

Central to the impressive specification of the EOS 550D is a high-spec movie mode which offers full HD capture at up to 30 fps, manual control over exposure, and the option to use an external stereo microphone. The new camera also inherits the EOS 7D's sophisticated metering system (which brings it a lot closer to similarly positioned Nikon SLRs).

So why has Canon apparently risked cannibalizing 7D sales by releasing such a similarly-specced, lower-end model? Well, Canon might have invented the 'entry-level' DSLR way back in 2003 with the attractively priced (for the time) EOS 300D, but these days, this sector of the marketplace is pretty crowded. Far from enjoying a monopoly, Canon, like all manufacturers, faces a stiff battle to make its products stand out amongst their numerous peers. To this end, Canon has pulled out all the stops with the EOS 550D and produced the most highly-specced Rebel we've ever seen. Now that a production sample has arrived in dpreview's offices, we've had the chance to subject it to our full in-depth test procedure. Read on to find out how it performs.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
        Zonder twijfel de 50D + EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM.
        Als de geldbeugel het toelaat nog het volgende bij kopen:
        EF 70-200mm F/2.8 L IS USM

Is die nog niet leeg:
        EF 50mm f/1.4 USM

Grtz, RF
        Ziet er mooi uit, enkel een vraagje,
        waarom de 17-55mm aankopen?
        Heeft weinig zoom, en is denk ik weinig verschil met een 18-55mm? behalve dan de f/2.8.
        Heb misschien toch liever wat zoom?
        Of je kan mij altijd proberen te overtuigen waarom de 17-55mm zijn geld waard is
        deze 2:
        Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM of Canon EF 70-200mm f/2.8 L USM maar niet die ene wat jij laat zien, is mij wat te prijzig welke va deze 2 is de beste?
        ging ik er zowieso ook bijkopen, prachtobjectieven, maar daar zal ik nog voor moeten sparen ,
        Ik wou daarbij de EF 50mm f/1.8 bij kopen ipv de 1.4, is die 1.4 nu echt zijn meerprijs waard?
        Last edited by leopold1964; 11 juni 2010, 17:07.

Comment

Hoe kan men advies geven voor een objectief als er nog niet bekend is waarvoor je hem wenst te gebruiken

Waar wil je het objectief het meest voor gebruiken? Probeer eerst vast te stellen waar je voorkeur naar uitgaat in fotografie. Landschap, Macro, portret, vakantie kiekjes etc etc dan wordt een keuze maken voor een objectief of objectieven een stuk makkelijker.

En wat voor info heb je niet kunnen vinden over deze objectieven en verschillen daar tussen. Er is hier veel overgeschreven en ook vergelijkingen.

Advies die ik je kan geven ga naar een winkel houdt de camera's vast schroef de objectieven er op en kijk of het bereik voor jou voldoet. Meeste winst is te behalen met de objectieven en niet met de body. Body moet voor jou goed in de hand liggen. Dit laatste is belangrijk en alleen jij kunt dat zelf bepalen en niet een andere voor jou.
          Last edited by Superdaantje; 11 juni 2010, 08:07.

Comment

De 17-55 is een prachtobjectief voor een cropcamera. Vlijmscherp en prachtig van contrast en kleuren. Wil je een goed objectief met iets met een groter bereik, goede bouw en prachtige prestaties can je gaan voor de Canon 24-105 L F4 IS. Let wel dat het verschil in breedhoek tussen 24 en 17mm toch vrij groot is.
            Moest je voor de 24-105 F4 kiezen, dan zou ik er wel zo snel mogelijk een uwa (vb canon canon 10-22) bij kopen voor je breedhoek aan te vullen.
            Veel succes in je keuze!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door leopold1964 Bekijk bericht
              Is de 50D of de 550D beter?
              De camera zou enkel gebruikt worden om foto's te trekken, ze kosten evenveel dus weet neit welke ik mij moet aanschaffen, en dan zou ik er ook nog een lens bij willen natuurlijk
              Dacht aan de 15-85mm? of de 17-85mm? Zijn dit goede lenzen, of zijn er betere te vinden voor die prijs?
              Budget maakt niet zoveel uit..
              mvg!
              Als het budget niet uitmaakt koop dan minstens een 7D

Comment

bedankt voor de reacties
                Ik zou de camera vooral gebruiken voor landschappen, en de normale vakantiefoto's en huisfoto's, later ook nog macrofotografie.
                Portret zal ook wel af en toe gebeuren maar niet echt vaak.

Comment

Ziet er mooi uit, enkel een vraagje,
                  waarom de 17-55mm aankopen?
                  Heeft weinig zoom, en is denk ik weinig verschil met een 18-55mm? behalve dan de f/2.8.
                  Heb misschien toch liever wat zoom?
                  Of je kan mij altijd proberen te overtuigen waarom de 17-55mm zijn geld waard is
                  deze 2:
                  Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM of Canon EF 70-200mm f/2.8 L USM maar niet die ene wat jij laat zien, is mij wat te prijzig welke va deze 2 is de beste?
                  ging ik er zowieso ook bijkopen, prachtobjectieven, maar daar zal ik nog voor moeten sparen ,
                  Ik wou daarbij de EF 50mm f/1.8 bij kopen ipv de 1.4, is die 1.4 nu echt zijn meerprijs waard?
                  De 18-55 is helemaal niet te vergelijken met de 17-55.
                  Deze laatste is al zeer scherp wijd open, heeft beter kleuren, de AF is veel sneller en de frontlens draait niet bij het scherpstellen (handig bij gebtuik van CP filter).
                  Het prijsverschil is zeker de moeite waard.
                  Alle 70-200 objectieven zijn scherp maar toch zou ik gaan voor een IS versie, voor landschappen is de F/4 voldoende.
                  Voor de 50mm kan ik alleen zeggen dat de MK1 vlijmscherp was en erg solide was, die is zeer zeldzaam geworden als 2de hands.
                  Voor een f/1.4 uitvoering heb ik gekozen voor die van Sigma omdat die net iets scherper is dan de Canon uitvoering.
                  De 10-22 tenslotte is een must voor wijde landschappen, hoewel ikzelf de tokina 12-24 gebruik.
                  Deze moet alleen op de 2mm meer groothoek van de Canon onder doen maar kost toch een pak minder.
                  Alternatief voor de 70-200 objectieven is de 55-250 IS, een objectief die enorm onderschat wordt en die zeer geschikt is voor landschappen maar niet zo goed is voor sportfotografie wegens een tragere AF. Het is het beste objectief qua prijs/kwaliteit.
                  En het is bovendien erg scherp en veel lichter dan eender welke 70-200.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                  Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door boerkejos Bekijk bericht
                    De 17-55 is een prachtobjectief voor een cropcamera. Vlijmscherp en prachtig van contrast en kleuren. Wil je een goed objectief met iets met een groter bereik, goede bouw en prachtige prestaties can je gaan voor de Canon 24-105 L F4 IS. Let wel dat het verschil in breedhoek tussen 24 en 17mm toch vrij groot is.
                    Moest je voor de 24-105 F4 kiezen, dan zou ik er wel zo snel mogelijk een uwa (vb canon canon 10-22) bij kopen voor je breedhoek aan te vullen.
                    Veel succes in je keuze!
                    Ja, ik was ook al aan het kijken voor de 24-105 en 24-70, de 24-70 lijkt mij toch een beter objectief?
                    is 24mm niet zoals bij een compactje? waar het begint
                    en de 24-70mm kan dan ook verder iszoomen, wat zeker een pluspunt is voor mij.
                    Dan zou ik later nog een 10-22mm en 70-200mm bijkopen, en dan ben ik gelegd denk ik
                    Zou dit een goede set zijn?
                    mvg

Comment

dat zou een goede set zijn.

maar waarom kies je voor de 24-70?
                      Beter is relatief, volgens testen iets scherper (maar de 24-105 is ook haarscherp), iets minder vervorming (al is die ook al heel weinig bij 24-105) en F2.8 (maar ga je die 2.8 nodig hebben?)
                      24-105 heeft dan weer een zeer efficiente IS, is lichter, meer zoombereik, maar wel maar een F-waarde van 4.
                      (over twijfel 24-105 vs 24-70 zijn er al enorm veel topics geschreven (zie zoekfunctie))
                      dus een betere lens, ja en neen, het hangt af van wat je ermee wenst te doen...

24mm is standaard... op een full frame... (maar niet op een 1.6 crop (zoals de 50D en 550D))
                      een 15mm zou overeen komen daarmee

ivm 70-200 F4 IS volg ik volledig: super lens!
                      Canon 7D - EF 17-40 F4 L, EF 24-105 F4 L IS,EF 70-200 f2.8 L IS II, EF 100-400 L IS, EF 85 F1,2 L II, EF 50 F1.8 II, Sigma 8-16 DC HSM, Canon Speedlite 580 EX II, 430 EX II

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Philip-t Bekijk bericht
                        dat zou een goede set zijn.

maar waarom kies je voor de 24-70?
                        Beter is relatief, volgens testen iets scherper (maar de 24-105 is ook haarscherp), iets minder vervorming (al is die ook al heel weinig bij 24-105) en F2.8 (maar ga je die 2.8 nodig hebben?)
                        24-105 heeft dan weer een zeer efficiente IS, is lichter, meer zoombereik, maar wel maar een F-waarde van 4.
                        (over twijfel 24-105 vs 24-70 zijn er al enorm veel topics geschreven (zie zoekfunctie))
                        dus een betere lens, ja en neen, het hangt af van wat je ermee wenst te doen...

24mm is standaard... op een full frame... (maar niet op een 1.6 crop (zoals de 50D en 550D))
                        een 15mm zou overeen komen daarmee

ivm 70-200 F4 IS volg ik volledig: super lens!
                        wat zou jij dan aanraden?

Comment

wat zou jij dan aanraden?
                          ik denk niet dat het echt veel uitmaakt welke camera je kiest (dus kijk wat het beste in de hand ligt)
                          (als budget echt niet uitmaakt: ga dan idd voor 7D of zelfs 5D MKII (al heb je die niet nodig))

lenzen:
                          als je 2 lenzen wil:
                          17-55 f2.8 + 70-200 F4 IS
                          of 15-85 + 70-200 F4 IS
                          als het budget er niet is voor de 70-200 zou ik ook gaan voor 55-250 IS (zoals eerder vermeld: zeer goed prijs/ kwaliteit, maar trager,...)

wil je naar FF gaan op termijn: 70-200 F4 IS + 24-70 of 24-105 (en zolang je crop camera hebt: 10-22, op FF kan je die door 17-40 vervangen)

persoonlijk heb ik gekozen voor de 24-105, omdat deze lichter is, een groter bereik heeft, IS heeft,... maar anderen geven eerder voorkeur aan de F2.8 (voor wat jij aangaf niet nodig denk ik)

Zelf heb ik een hele tijd met 30D +24-105 (en 100-400) foto's genomen, en heb ik de breedhoek niet echt gemist (was heel tevreden van deze combinatie) echter, wanneer ik weer een 17mm op mijn 30D had was ik nmiddelijk verkocht!
                          een breedhoek is iets dat je niet direct zult missen als je gene hebt, maar eens je er 1 hebt zal je die veel gebruiken.

wat je ook neemt, echt verkeerd zal je niet kiezen. wat voor jou optimaal is zal je wss pas enkele jaren nadien te weten komen

(even mijn evolutie in lenzen: 18-55 =>17-85 => 24-105 (want ik wou op termijn van de XXD reeks afstappen))
                          Canon 7D - EF 17-40 F4 L, EF 24-105 F4 L IS,EF 70-200 f2.8 L IS II, EF 100-400 L IS, EF 85 F1,2 L II, EF 50 F1.8 II, Sigma 8-16 DC HSM, Canon Speedlite 580 EX II, 430 EX II

Comment

ok ben er ongeveer uitgekomen,
                            en denk dat dit het gaat worden:

Canon 50D 660 euro
                            Canon EF 24-105mm f/4.0 L IS USM (BULK versie) 890 euro
                            Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM of Canon EF 70-200mm f/2.8 L USM 1000 euro
                            Canon EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM 650 euro

later misschien nog de:

Canon EF 50mm f/1.4 USM 325 euro
                            Canon EF 100mm f/2,8 L Macro IS USM 770 euro

ooit zal het dit worden
                            maar ga eerst beginnen met de 50D en 24-105mm
                            als ik alles uittel kom ik op een ttotaal van 4295 euro
                            duure hobby , maar je krijgt er mooie foto's van terug

Comment

Goeie keuze, de 24-105 en de 50D zijn beste maatjes. Als je landschappen wil doen zal de 10-22 er snel komen. Na enkele weken zal je wel beter weten welk bereik je mist.

Comment

Working...
                              X