Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies gevraagd bij nieuwe aankoop

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Advies gevraagd bij nieuwe aankoop

Hoi.
    Ik zou graag een reflexcamera aanschaffen, maar ken er niet zo heel veel van. Vandaar graag wat advies van de kenners hier.

Ik wil graag mooie foto's maken, scherper en mooier gekleurd dan met een digitaal compact toestel. Vooral foto's van vrienden, familie, op reis en mijn hondje. Zowel binnen als buiten.

Ik ben momenteel aan het twijfelen over 4 modellen:

Canon Eos 1000D (Mijn enige vraag hier is of 10.1 megapixel voldoende is? Voor de rest lijkt dit me een prima toestel dat enkel in pixels scheelt met de 450d en de prijs uiteraard ook)

Canon Eos 450D (zie boven: prijs en pixels is verschil met 1000D)

Nikon D5000

Sony A450

Wat ik belangrijk vind is dat het uiteraard mooie, scherpe foto's zijn met mooie kleuren.
    Ook Live View spreekt me zeer aan en wil ik dus zeker op mijn toestel.

Verder stel ik me de vraag welke maximum ISO-Waarde je best hebt. De Canons gaan tot 1600, Nikon tot 3200 en de sony tot 12800 (Maar is dit echt nodig?)

Nog een vraag die ik me stel is of de beeldstabilisatie best in de body( Sony) of in de lens (Nikon en Canon) zit?

Qua lens zou ik graag een allround lens hebben met een bereik van 18 - 200/250 ongeveer.
    Ga ik dan best voor de Tamron, Sigma of hetzelfde merk lens als de camera die ik aakoop?

Indien ik de Sony camera neem kan ik dit dan combineren met een lens met beeldstabilisatie ingebouwd? Of is dit niet nodig aangezien het in de Sony Body zit ingebouwd. (Ik dacht 2 keer stabilisatie is extra goed?)

Qua prijs denk ik dat de toestellen wel overeenkomen (de 1000D is mss net iets goedkoper). Alleen merk ik wel dat Nikon met allround lens toch wat duurder uitkomt dan de andere toestelln.

Wie kan mij wat goede raad geven?

Alvast bedankt!

Re: Advies gevraagd bij nieuwe aankoop

zeker niets blindstaren op die iso waardes! geen een haalt deze met een deftige ruisvrije foto!! max dat werkbaar is zal tussen de 800 en 1250 liggen.

ik zou met die vraag zeker eens binnenstappen in een goed fotozaak, eens goed vergelijken wat je het best ligt.
    qua menu's, gevoel, ...
    en dan beslissen. ik kan zeggen ga voor nikon (ben zelf nikon gewoon)
    een ander gaat de canon goed vinden, nog een ander de sony, ...
    bij de instappers zijn er niet veel slecht keuzes meer.
    lenzen zijn stukken belangrijker dan een body. en natuurlijk het manneke achter de camera.
    nikon stuff

Comment

Ik zou gewoon een instapcamera met kitlens kopen van een van de merken die je noemt. Als je ze eens vastneemt in de winkel kom je er gewoonlijk al snel achter wat je wil.
      D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Stap inderdaad eens een winkel binnen waar je de camera's eens kunt vastnemen...
        Ik heb in het begin ook lang getwijfeld, maar uiteindelijk toch gekozen voor Sony...
        Deze lag het beste in mijn hand... Je moet hem tenslotte toch altijd vasthebben...

En als ik me niet vergis is het niet verstandig om 2x beeldstabilisatie aan te zetten.
        Wanneer je beeldstabilisatie in de body hebt (Sony) en je hebt ook een lens met beeldstabilisatie, dien je een ervan uit te schakelen...
        Verschil is ook dat lenzen met beeldstabilisatie (Nikon en Canon) iets duurder zijn dan lenzen zonder beeldstabilisatie (Sony). Met andere woorden: als je een Sony koopt, zullen je lenzen over het algemeen iets goedkoper zijn. Let wel op: dit was de voorbije jaren het geval, maar dit is de laatste tijd wat gelijk gekomen qua budget...
        Sony A7 IV | Sony 24-70mm f/2.8 | Sony 70-200mm f/2.8 | http://www.imagedelavie.be

Comment

zonder twijfel de Nikon D5000. Staat ook deze maand weer als eerste met 90% in magazine als beste budgetvriendelijke spiegelreflex. Ik heb de D3000 en dat is zelfs een hele mooie aankoop voor dat beetje geld. Ik heb daarnaast ook nog een D700. Nikon ligt mij veel beter in de hand dan de Canon. En de Nikon toestellen komen in bijna elke serieuze testen boven de Canon toestellen uit. Prachtige aankoop de D5000. Ga je geen spijt van krijgen hoor.

groeten
          www.debackermichel.be

Comment

dit lijkt mij wel geschikt voor jou

Comment

Hey allen,

bedankt voor de snelle reacties.
              Ik ben vandaag naar Konijnberg in Turnhout geweest en mijn keuze was gemaakt.

Na wat raad en extra uitleg van de verkoper daar en de toestellen vastgehouden te hebben, heb ik gekozen voor........

De Sony A450 + Sony 18-200 lens. (http://www.konijnberg.be/product/148..._18-200mm.html)

Ik ga hem vanavond al eens uittesten en laat nog wel weten hoe het gaat.

Ik hoop allezins dat ik de juiste keuze gemaakt heb.

Groetjes,

Tamara

Comment

De juiste keuze niet nee maar ik hoop dat je er alleszins veel plezier aan mag beleven. Maar de sony heeft al reeksen lang te kampen met veel ruis. Geen probleem als je er enkel wat vakantieplaatjes mee wil schieten maar voor het iets wat serieuzere werk had je beter geopteerd voor de Nikon. Maar ieder doet daarmee wat hij zelf wil uiteraard. Veel plezier ermee.
                www.debackermichel.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                  zeker niets blindstaren op die iso waardes! geen een haalt deze met een deftige ruisvrije foto!! max dat werkbaar is zal tussen de 800 en 1250 liggen.

ik zou met die vraag zeker eens binnenstappen in een goed fotozaak, eens goed vergelijken wat je het best ligt.
                  qua menu's, gevoel, ...
                  en dan beslissen. ik kan zeggen ga voor nikon (ben zelf nikon gewoon)
                  een ander gaat de canon goed vinden, nog een ander de sony, ...
                  bij de instappers zijn er niet veel slecht keuzes meer.
                  lenzen zijn stukken belangrijker dan een body. en natuurlijk het manneke achter de camera.
                  Ik ben het niet eens met je, David, waar je het over die iso-waarden hebt. Ik heb een Nikon D3 en D3x. De laatste tijd gebruik ik vaak uitsluitend nog de D3x. Wel, in het halfduister heb ik al vaak het comfort van de D3 gemist waar je hogere iso-waarden kunt instellen dan op de D3x. Beter een foto met ruis dan géén foto kunnen maken, denk ik.

'k Sta er zelf van te kijken hoe handig dat wel was en hoe vaak ik die iso-waarden écht omhoog joeg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tamke Bekijk bericht
                    Ik wil graag mooie foto's maken, scherper en mooier gekleurd dan met een digitaal compact toestel.
                    Wat ik belangrijk vind is dat het uiteraard mooie, scherpe foto's zijn met mooie kleuren.

Qua lens zou ik graag een allround lens hebben met een bereik van 18 - 200/250 ongeveer.
                    Ga ik dan best voor de Tamron, Sigma of hetzelfde merk lens als de camera die ik aakoop?

Alvast bedankt!
                    Dat zijn dingen die niet zijn te verenigen.

PS, mooie kleuren komen door foto's te maken van mooi gekleurde onderwerpen en niet zozeer van de camera (en al helemaal niet van reflexen)

Comment

De Sony A450 + Sony 18-200 lens. (http://www.konijnberg.be/product/148..._18-200mm.html)

Ik ga hem vanavond al eens uittesten en laat nog wel weten hoe het gaat.

Ik hoop allezins dat ik de juiste keuze gemaakt heb.

Groetjes,

Tamara
                      Ziet er goed uit
                      Natuurlijk heb je de juiste keuze gemaakt, als de looks en feels van de Sony jou het meeste aanspreken is het helemaal jouw ding.
                      Voor wat betreft kwaliteit ontlopen de merken elkaar zeer weinig tot niets dus leg opmerkingen dat Nikon (of whatever) beter was geweest maar lachend naast je neer.

Heel veel plezierige uren toegewenst met je nieuwe uitrusting.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Michken Bekijk bericht
                        De juiste keuze niet nee maar ik hoop dat je er alleszins veel plezier aan mag beleven. Maar de sony heeft al reeksen lang te kampen met veel ruis. Geen probleem als je er enkel wat vakantieplaatjes mee wil schieten maar voor het iets wat serieuzere werk had je beter geopteerd voor de Nikon. Maar ieder doet daarmee wat hij zelf wil uiteraard. Veel plezier ermee.

Ben benieuwd naar je serieuzere werk dat je nu met Nikon kan en ik mijn simpel a700-tje niet .
                        Last edited by K-2; 12 juni 2010, 00:52.
                        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Na wat raad en extra uitleg van de verkoper daar en de toestellen vastgehouden te hebben, heb ik gekozen voor........

Gefeliciteerd !

De a450 biedt heel veel pure camerakwaliteit voor relatief weinig geld.
                          Minder toeters en bellen dan de a550, maar de echt belangrijke dingen is niet aan geraakt: snelle AF, supergoed LCD-scherm, enz...

Ik ben zeker dat je er veel plezier aan zal beleven .

ps: héél veel nuttige info ivm Sony dslr's, passende lenzen, flitsers en fotografie in het algemeen kan je vinden op www.dyxum.com
                          Last edited by K-2; 12 juni 2010, 01:03.
                          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Wat de ruis betreft, dat is verleden tijd bij Sony, toch vanaf de A450 en hoger, met die Exmor CMOS-sensor.

De instapmodellen met de CCD-sensor (zoals de nieuwe A290 en A390, maar ook de D3000 van Nikon bijvoorbeeld) hebben dit uiteraard wel nog, maar dat is een kwestie van tijd vooraleer die dat ook krijgen, neem ik aan. Het voordeel aan die sensoren was wel dat ze ISO 100 nog hadden, wat ik wel zou missen op een A450 of een van zijn 'broertjes' om het zo te zeggen.

Veel plezier ermee!
                            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                              Wat de ruis betreft, dat is verleden tijd bij Sony, toch vanaf de A450 en hoger, met die Exmor CMOS-sensor.

De instapmodellen met de CCD-sensor (zoals de nieuwe A290 en A390, maar ook de D3000 van Nikon bijvoorbeeld) hebben dit uiteraard wel nog, maar dat is een kwestie van tijd vooraleer die dat ook krijgen, neem ik aan. Het voordeel aan die sensoren was wel dat ze ISO 100 nog hadden, wat ik wel zou missen op een A450 of een van zijn 'broertjes' om het zo te zeggen.

Veel plezier ermee!
                              Volledig mee eens Joris, sinds de A550 (dus ook A450 en A500) is Sony helemaal mee met lage ruis, zeker als je ziet wat ze kunnen met de Nex'en!
                              Ik had er wel een andere lens opgezet, maar als start is dat een toffe lens!

Nikon is ook pas goed beginnen worden met ruiscontrole vanaf de D300...reeksen lang daarvoor dus ook met ruis gezeten
                              Last edited by Portmixus; 12 juni 2010, 20:36.

Comment

Working...
                              X